TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Spółka w oficjalnym komunikacie poinformowała, że ilość obsłużonych pasażerów wzrosła o 29,3%, a jej przychody również wzrosły w stosunku do roku ubiegłego o 29%.
reklama
W ślad za tym wzrosły także pozostałe wskaźniki między pierwszą połową 2018, a pierwszą połową 2019 - zysk operacyjny wzrósł o ponad 86% (z 44,5 mln zł do 81,9 mln zł), a wskaźnik EBITDA wzrósł aż o 341% (z 40,8 mln zł do 180 mln zł). Działo się tak mimo uziemienia dwóch samolotów Boeing 737 MAX 8 oraz zainwestowania a maju 2 mln USD w 49% akcji szwajcarskiej linii lotniczej Chair Airlines. Ta niewielka linia ma w swojej flocie trzy samoloty Airbus A319 i od pięciu lat prowadzi przewozy na rynkach europejskich, w Afryce i na bliskim wschodzie.
Enter Air obsługuje konsolidatorów biletów lotniczych oraz organizatorów turystyki i jego dwóch największych klientów zapewnia ponad 50% dochodu spółki (odpowiednio 32,5% i 18,7%), a pozostali klienci z udziałem powyżej pięciu procent zapewniają kolejno: 10,5%, 9,2%, 8,6% i 6,7% przychodów. Tylko 13,6% przychodów generują mniejsi kontrahenci.
Obecnie flota Enter Air składa się z 23 samolotów Boeing 737-800, 2 Airbusów A320 i dwóch uziemionych Boeingów 737 MAX 8. Przewoźnik posiada stałem bazy w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Paryżu i Zurychu.
Pełen raport za I półrocze 2019 roku w Enter Air
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami