TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-05-11 - Zasady korzystania ze stref Kiss&Fly naruszają konkurencję?

Strefy Kiss & Fly, czyli krótkiego, darmowego postoju, funkcjonują na wielu lotniskach. Szczegółowe zasady korzystania z tych miejsc w tym czas parkowania i liczba bezpłatnych wjazdów różnią się w zależności od portu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził, na których lotniskach istnieją takie strefy i jakie są tam regulaminy.

reklama


Najmniej korzystne zasady dotyczące krótkich postojów panują na lotniskach w: Modlinie, Katowicach, Krakowie i Warszawie. Dlatego chcemy sprawdzić, czy te porty lotnicze mogą wykorzystywać swoją pozycję rynkową i działać na niekorzyść innych przedsiębiorców. Ich praktyki mogą wywoływać negatywnie skutki dla konsumentów, którzy chcą odwieźć na lotnisku lub odebrać bliskich, czy znajomych. Co istotne, jest to na razie postępowanie wyjaśniające, czyli prowadzone w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom - mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Na praktykach lotnisk mogą najbardziej ucierpieć podmioty prowadzące pobliskie parkingi. Ważnym elementem ich działalności jest przywóz i odbiór pasażerów do portu lotniczego. Oznacza to konieczność wielokrotnego wjazdu do strefy Kiss & Fly. Jednym z wątków postępowania będzie zatem sprawdzenie, czy limity bezpłatnych wjazdów i związane z nimi późniejsze opłaty nie powodują wyeliminowania z rynku tych przedsiębiorców.

Obecne zasady korzystania ze stref Kiss & Fly na czterech lotniskach:


To kolejne działanie UOKiK dotyczące zarządców portów lotniczych. W zeszłym roku urząd wystąpił do nich w sprawie dostępności i cen wody w strefach wolnocłowych. Jednym z efektów była instalacja darmowych ujęć wody przez Lotnisko Chopina w Warszawie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com