TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-04-25 - Co się działo na targach WorldHotel i EuroGastro?

Zakończyły się 21. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2017 oraz 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2017. Ofertę zaprezentowało 273 wystawców z 15 krajów, a Centrum Targowo-Kongresowe w dniach 5-7 kwietnia odwiedziło 19 457 osób.

reklama


Przedstawiciele branży gastronomicznej i hotelarskiej zapoznali się z najnowszymi trendami rynkowymi oraz wzięli udział w interesujących szkoleniach. Dodatkową atrakcję stanowiły konkursy kulinarne organizowane przez znanych i cenionych szefów kuchni.

W gronie wystawców znalazło się 40 zagranicznych firm, które dostrzegły potencjał polskiego rynku gastronomicznego. Jesteśmy włoskim producentem wysokiej jakości wyposażenia kuchennego oraz innowacyjnych pieców konwekcyjno-parowych. Po raz pierwszy przyjechaliśmy na EuroGastro, aby znaleźć pośredników i przedstawić klientom naszą markę. Posiadamy idealne rozwiązania dla polskiego rynku HoReCa, który ceni produkty najwyższej jakości - mówiła Martina Giacomini, przedstawiciel handlowy firmy Tecnoinox. Na stoisku firmy szef kuchni Luciano Fraschetti serwował włoskie specjały prosto z pieca.

Równolegle z Targami EuroGastro odbyÅ‚y siÄ™ Targi WorldHotel, co uzupeÅ‚niaÅ‚o ofertÄ™ dla branży HoReCa. Krystyna Blatsios z firmy Greno oferujÄ…cej najwyższej jakoÅ›ci tekstylia hotelowe potwierdziÅ‚a, że to bardzo udane poÅ‚Ä…czenie. WystawialiÅ›my siÄ™ wczeÅ›niej na WorldHotel, zauważyliÅ›my, że poÅ‚Ä…czenie ich z EuroGastro wpÅ‚ynęło korzystnie na liczbÄ™ odwiedzajÄ…cych nas klientów i mamy nadziejÄ™, że przeÅ‚oży siÄ™ to na realizacje. OdwiedzajÄ… nas przede wszystkim przedstawiciele hoteli oraz osoby pracujÄ…ce w gastronomii - potwierdziÅ‚a.

Powierzchnia wystawiennicza podzielona została na cztery sektory. W części poświęconej wyposażeniu zaplecza kuchennego przedstawiciele handlowi prezentowali nowości. W drugim sektorze odwiedzający zapoznawali się z wyposażeniem sal restauracyjnych, barów oraz obiektów hotelowych. Kolejny sektor tworzyły żywność i napoje, cukiernictwo i lodziarstwo wykraczające poza dotychczasowe horyzonty smakowe. Pobyt w sektorze kawowym pozwolił zebrać doświadczenia zarówno smakowe, jak i zawodowe. Duża liczba wystawców była potwierdzeniem, że w Polsce wciąż rozwija się kultura picia tego aromatycznego napoju, a wraz z nią profesjonalne doradztwo. W specjalnej Strefie Coffee Village odbyły się bezpłatne warsztaty dla baristów, menedżerów kawiarni i restauracji oraz miłośników kawy. Alf Kramer, międzynarodowy ekspert ds. kawy, podczas szkoleń dla baristów z cup tastingu porównał kawę do wina. Kawa ma różny smak, głębię, aromat. Osoby, które preferują słodkie smaki powinny otrzymać kawę z określonej mieszanki ziaren. Dobry barista doradzi klientowi gatunek, który będzie mu smakował - przekonywał.

Praktyczną wiedzę dla osób, które posiadają lokal lub pracują w kawiarni przekazał podczas warsztatu "Jak stworzyć kultową kawiarnię" Mateusz Gaca, właściciel kawiarni ""Brisman". Kultowe miejsce to takie, gdzie ludzie czują się dobrze po obu stronach lady. Kawa zrobiona dla klienta musi być najwyższej jakości, ale bardzo ważne jest, by zadbać o personel. Chodzi o to, aby pracownicy czuli się w pracy dobrze, mieli przekonanie, że jest to rozwojowe miejsce z perspektywą coraz lepszego wynagrodzenia - mówił.

Ponadto w strefie Coffee Village odbyła się 9. Olimpiada Kawy , której organizatorem była firma Apro Trade / Akademia Kawy oraz MT Targi Polska, pod patronatem Specialty Coffee Association of Europe.

Zwiedzający codziennie przyglądali się emocjonującym konkursom organizowanym przez mistrzów kulinarnych. Dzięki konkursom młodzież ma możliwość poznać cenionych szefów kuchni i zostać dostrzeżona. Cieszę się także, że firmy chcą wzmacniać swój wizerunek poprzez współpracę ze szkołami gastronomicznymi i uczniami - podsumował Robert Sowa, autor 9. edycji prestiżowego konkursu "Kulinarny Talent", który odbył się drugiego dnia targów. W składzie Jury obok zawodowych szefów kuchni zasiedli znani i lubiani dziennikarze oraz prezenterzy: Agnieszka Kołodziejska, Andrzej Sołtysik, Marek Sierocki, aktorki Olga Bończyk i Katarzyna Cichopek, a także komentator i były reprezentant Polski w piłce nożnej Marcin Żewłakow.

Pierwszego dnia targów odbył się drugi finał "CHEF Culinary Cup" pod patronatem Jerzego Pasikowskiego, a ostatniego "XII Festiwal Kuchni Greckiej" organizowany przez Teo Vafidisa. Jury życzyło uczestnikom sukcesów, wszystkiego smacznego, a sobie obiadu w restauracjach, w których szefami kuchni będą w przyszłości wyłonieni laureaci.

Program Targów EuroGastro i WorldHotel wypeÅ‚niony byÅ‚ szkoleniami merytorycznymi, które obejmowaÅ‚y tematykÄ™ zarzÄ…dzania biznesem gastronomicznym i hotelowym. ChÄ™tnych nie brakowaÅ‚o, a miejsca trzeba byÅ‚o rezerwować z wyprzedzeniem. Szkolenia Akademii Hotelarza skierowane sÄ… do kadry zarzÄ…dzajÄ…cej hoteli i inwestorów. OdbywajÄ… siÄ™ cyklicznie i prowadzone sÄ… przez najlepszych ekspertów branżowych, liderów swoich dziedzin - mówiÅ‚a Mira WÅ‚odarczyk, organizator spotkania poÅ›wiÄ™conego maksymalizacji zysku z dziaÅ‚alnoÅ›ci hotelowej. Jerzy Miklewski, wÅ‚aÅ›ciciel firmy Projekt Hotel, podkreÅ›liÅ‚, że do sukcesu w hotelarstwie niezbÄ™dne jest myÅ›lenie kategoriami pokoi, omówiÅ‚ też najważniejsze mierniki biznesu hotelowego. Prelegent powiedziaÅ‚ jak stworzyć budżet projektu oraz przedstawiÅ‚ dwie strategie wejÅ›cia na rynek. Uczestnicy spotkania zobaczyli na wykresach, od którego momentu hotel powinien stabilnie funkcjonować, a także jaki jest optymalny moment, aby go sprzedać.

Blisko 200 uczestników, głównie właścicieli i menedżerów restauracji, szefów kuchni oraz osób, które chcą rozpocząć biznes restauracyjny, wzięło udział w panelach gastronomicznych zorganizowanych przez firmę Vision for Business. Eksperci zdradzili jak w prosty sposób zwiększyć obrót restauracji o 20% w trzy miesiące oraz podpowiedzieli co zrobić, aby lokal przynosił zyski. Opowiedzieliśmy uczestnikom o kluczowych elementach, które wpływają na zarządzanie kosztami i personelem w rentownej restauracji. Wykłady oparliśmy na naszym doświadczeniu oraz przykładach rozwiązań z najbardziej rentownych restauracji w Polsce - mówił Paweł Gruba menedżer zewnętrzny firmy V4B. Ile osób, tyle problemów, dlatego poruszamy tematy, które usprawnią pracę zarówno tych restauracji, które dobrze sobie radzą, jak i tych, które potrzebują transformacji, aby poradzić sobie z aktualnymi wyzwaniami- dodał.

Ponadto w części merytorycznej targów znalazła się konferencja pt. "Razem wobec wyzwań rynkowych w 2017 roku" zorganizowana przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu oraz szkolenia: "Dobry start gwarancją sukcesu. Czyli jak zacząć w gastronomii, żeby szybko nie skończyć"" firmy HSMI i "Menu Engineering - jak budować dochodowe menu restauracji" magazynu Restauracja. Debata "Jest dramat! Nie ma ludzi do pracy? Czy rzeczywiście?" została przeprowadzona przez Made Solutions, odbyły się także następujące wykłady: "Czym się je nowe media, czyli jak skutecznie promować restaurację" Restaurant Week, "Rebranding w gastronomii - składowe procesu i sposoby na sprawną realizację zmian, które zwiększą szansę na sukces biznesowy" Portalu Gastronomii, "Skuteczny marketing hotelowy" grupy eholiday.pl oraz "Nowe technologie w HoReCa. Jak pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć wolumen pojedynczego rachunku dzięki powermat - unikalnej technologii, łączącej ładowanie bezprzewodowe z inteligentną platformą mobilną" firmy Powermat Polska. Uczestnicy targów skorzystali również ze szkoleń winiarskich, podczas których dowiedzieli się jak skutecznie sprzedawać wino w restauracji i dobierać asortyment.

Urszula Potęga, prezes MT Targi Polska, w podziękowaniu za wieloletnią współpracę wręczyła Grand Prix Ireneuszowi Węgłowskiemu, Jerzemu Pasikowskiemu, Teo Vafidisowi oraz Krzysztofowi Gonciarkowi.

W konkursie na najlepszy produkt 21. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2017 przyznano laureatom tytuł "Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2017".

W kategorii "Wyposażenie zaplecza kuchennego - sprzÄ™t ciężki i meble" nagrodÄ™ głównÄ… otrzymaÅ‚a firma Hendi Polska za elektryczny piec konwekcyjno-parowy kompaktowy Touch control 6xGN1/1, a wyróżnienia przyznano spółkom: Bolarus za szafÄ™ chÅ‚odniczÄ… Pro C700 oraz Winterhalter Gastronom Polska za zmywarkÄ™ przemysÅ‚owÄ… serii UC Connected Wash. W kategorii "Wyposażenie zaplecza kuchennego - sprzÄ™t drobny i akcesoria" zwyciÄ™zcÄ… zostaÅ‚a spółka Domowe Sanatorium - Zimnoch za wyciskarkÄ™ wolnoobrotowÄ… Kuvings Chef CS600. W kategorii "Wyposażenie sali restauracyjnej i baru" wygrana trafiÅ‚a do firmy Chris Krzysztof Sawicki za szafÄ™ do sezonowania woÅ‚owiny DX 1000, a wyróżnienie za bezbutlowy dystrybutor wody pitnej BLUSODA otrzymaÅ‚a spółka TOP SERW. W kategorii "SprzÄ™t i akcesoria dla cateringu" nagrodÄ™ wrÄ™czono spółce Gastromedia za bufet moduÅ‚owy WMF QUADRO, natomiast w kategorii "Szkolenia i edukacja w branży HoReCa" do Patryka SzczepaÅ„skiego za szkolenia w dziedzinie cukiernictwa. W kategorii "Å»ywność dla gastronomii" zwyciężyÅ‚a De Care Group, która zgÅ‚osiÅ‚a Cukier Kokosowy BIO House of Asia, a wyróżnienie przyznano spółce Panegara za pulpÄ™ z marakui Koala. OstatniÄ… z nagród w konkursie na najlepszy produkt Targów EuroGasto w kategorii "Napoje alkoholowe i bezalkoholowe" otrzymaÅ‚a firma Kaspar Schultz za minibrowar gastronomiczny o wydajnoÅ›ci 10 hl. 

W konkursie "The Best of WorldHotel 2017" w kategorii "Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej" nagroda została przyznana firmie Magic Play za piaskownicę edukacyjną. Z kolei w kategorii "Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej" nagrodzono firmę MIL-System za wytrzymały składany stół cateringowy z blatem z polietylenu ZOWN XL180. W trzeciej kategorii, "Nowe technologie w zarządzaniu hotelem", Jury wyróżniło firmę abiLine Polska za system zarządzania hotelem online Save4hotels.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com