TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Z dniem 1 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z 14 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw, w związku z czym została zmieniona procedura rozpatrywania skarg pasażerów.
reklama
W miejsce dotychczasowej procedury rozpatrywania skarg w trybie postępowania administracyjnego, w oparciu o przepisy kodeksu postępowania administracyjnego, ustawa ta wprowadziła możliwość rozwiązywania z pasażerami sporów wynikających z rozporządzeń: 261/2004/WE i 2111/2005/WE w formie polubownej.
Dotychczasowa procedura rozpatrywania skarg pasażerów w trybie postępowań administracyjnych, prowadzonych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów, ma zastosowanie do wszystkich wniosków złożonych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego do końca marca br.
Zgodnie z art. 14 ww. ustawy z 14 grudnia 2018 r., do spraw wszczÄ™tych i niezakoÅ„czonych przed dniem wejÅ›cia w życie niniejszej ustawy stosuje siÄ™ przepisy dotychczasowe. Data wszczÄ™cia wynika z art. 61 § 3 k.p.a. który stanowi, że datÄ… wszczÄ™cia postÄ™powania na żądanie strony jest dzieÅ„ dorÄ™czenia żądania organowi administracji publicznej. Wszystkie wnioski zÅ‚ożone po tej dacie wedÅ‚ug starej procedury, bÄ™dÄ… zwracane, gdyż UrzÄ…d nie ma już podstawy prawnej do ich rozstrzygniÄ™cia.
Jednocześnie ULC informuje, że 1 kwietnia 2019 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego powołał Rzecznika Praw Pasażerów, który rozwiązuje spory pasażerów w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami