TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-04-15 - ULC: Zmiana procedury rozpatrywania skarg pasażerów

Z dniem 1 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z 14 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw, w związku z czym została zmieniona procedura rozpatrywania skarg pasażerów.

reklama


W miejsce dotychczasowej procedury rozpatrywania skarg w trybie postępowania administracyjnego, w oparciu o przepisy kodeksu postępowania administracyjnego, ustawa ta wprowadziła możliwość rozwiązywania z pasażerami sporów wynikających z rozporządzeń: 261/2004/WE i 2111/2005/WE w formie polubownej.

Dotychczasowa procedura rozpatrywania skarg pasażerów w trybie postępowań administracyjnych, prowadzonych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów, ma zastosowanie do wszystkich wniosków złożonych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego do końca marca br.

Zgodnie z art. 14 ww. ustawy z 14 grudnia 2018 r., do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe. Data wszczęcia wynika z art. 61 3 k.p.a. który stanowi, że datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej. Wszystkie wnioski złożone po tej dacie według starej procedury, będą zwracane, gdyż Urząd nie ma już podstawy prawnej do ich rozstrzygnięcia.

Jednocześnie ULC informuje, że 1 kwietnia 2019 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego powołał Rzecznika Praw Pasażerów, który rozwiązuje spory pasażerów w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2019 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com