TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
InPost we współpracy z Lotniskiem Chopina w Warszawie, pomoże pasażerom, którzy zabrali ze sobą rzeczy, których nie mogą przewieźć samolotem. Dzięki paczkomatowi wystarczy zapakować taki(e) przedmiot(y) obok maszyny na wyznaczonym stoisku i za pomocą aplikacji InPost Mobile nadać przesyłkę w automacie Paczkomat.
reklama
Maszyna InPost zlokalizowana jest w strefie kontroli bagażu przy przejściu Fast Track E na Lotnisku Chopina. W ten sposób cenne przedmioty nie znajdą się w koszu, ale bezpiecznie trafią pod wskazany adres.
Wartościowe przedmioty, które przez przypadek zostały w bagażu podręcznym, mogą bardzo utrudnić życie podróżnym. Trzeba je wyrzucić albo wrócić i włożyć do odprawionego bagażu rejestrowanego. To nie tylko kłopot, ale i spory stres. Teraz Paczkomat rozwiązuje ten problem - można szybko i niedrogo zabezpieczyć takie rzeczy, nie wydłużając odprawy. To szczególnie ważne dla osób, które spieszą się na samolot i mogą nawet narazić się na to, że nie wejdą na pokład lub stracą pieniądze wydane na bilet. InPost słynie z innowacyjnych pomysłów i usług niedostępnych nigdzie indziej. Teraz będziemy Twoim nowym asystentem lotniczym podkreślił Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
Przedmiot, który nie przejdzie kontroli bezpieczeństwa, a jego właściciel zdecyduje się na usługę Paczkomat, zostanie umieszczony w worku strunowym i odpowiednio oklejony. Następnie pasażer, wycofując się z kontroli bezpieczeństwa, zostanie skierowany do przejścia Fast Track E, gdzie po wykupieniu "szybkiego przejścia", w przygotowanym do tego miejscu będzie mógł zapakować przedmiot w karton o odpowiednim wymiarze i umieścić go w skrytce urządzenia Paczkomat.
Przesyłkę nadaje się przez aplikację InPost Mobile. Paczkomat na Lotnisku Chopina umożliwia wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem pod wskazany adres. Po umieszczeniu przesyłki w urządzeniu, pasażer przejdzie kontrolę bezpieczeństwa już w strefie Fast Track.
Kontrola bezpieczeństwa na lotnisku to odpowiedzialne i trudne zadanie. Pracownicy tego obszaru muszą być bardzo skoncentrowani. Każdy przedmiot, który nie może zostać dopuszczony do transportu na pokładzie samolotu, to strata dla pasażerów. Przepisy są jednak jasne i służą bezpieczeństwu nas wszystkich, dlatego próby przekonania operatorów strefy kontroli są bezskuteczne i jedynie wydłużają odprawę. Proste rozwiązanie, jakim jest nadanie w urządzeniu Paczkomat , będzie ułatwieniem zarówno dla podróżnych, jak i dla pracowników lotniska. Cieszymy się, że wspólnie z firmą InPost możemy zaoferować pasażerom to wyjątkowe rozwiązanie dodała Anna Dermont, rzecznik Lotniska Chopina.
Oczywiście usługa ma swoje ograniczenia - po pierwsze wg. regulaminu "Szybkiego nadania" z aplikacji przesyłka jest chroniona tylko do 5 tys. złotych W ramach InPost Szybkie Nadania Przesyłka jest objęta usługą dodatkowej ochrony do kwoty 5 000 złotych, w cenie usługi Paczkomat 24/7, zleconej w ramach InPost Szybkie Nadania.. W przypadku wartościowych rzeczy warto zatem zrobić dokumentację zdjęciową co nadajemy, a gdyby wartość przekraczała 5 tys. zł, jeśli to możliwe przesyłkę należy rozdzielić na kilka paczek.
Drugim problemem, w razie chęci nadania rzeczy delikatnych lub elektroniki, może być kwestia opakowania - nie wiadomo, czy dostarczone materiały do pakowania + umiejętności pasażera będą wystarczające i czy pasażer pakujący swoją przesyłkę w stresie zrobi to właściwie. Niestety nie ma tu opcji dla przesyłek z delikatną zawartością i trzeba zabezpieczyć przedmioty zarówno przed zgniataniem paczki, jak i przed uderzeniami w procesie sortowania/przenoszenia paczek.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami