TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-09-17 - KLM: pociągiem zamiast samolotem

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze zastąpią jeden ze swoich lotów oferowanych codziennie na trasie z Brukseli do Amsterdamu (lotnisko Schiphol) pociągiem pospiesznym Thalys.

reklama


Od 29 marca 2020, część pasażerów KLM zamiast polecieć - odbędzie podróż pociągiem. Jest to pierwszy krok w ramach długoterminowego planu ograniczenia liczby lotów na krótkich trasach, który linie KLM realizują wspólnie z przewoźnikami kolejowymi - Thalys (przewoźnik obsługujący przy użyciu pociągów TGV połączenia kolejowe między Holandią, Belgią, Francją i Niemcami) oraz NS Dutch Railways (holenderskie koleje pasażerskie).

Linie KLM przystąpiły do wdrażania założeń swojej proekologicznej strategii "Fly Responsibly", w ramach której zachęcają swoich klientów do rozważnego wyboru środka transportu w zależności od dystansu podróży. Przewoźnik opowiada się za zastąpieniem lotów krótkodystansowych usługami kolejowymi, przy założeniu, że pociąg spełnia wymogi pasażerów lotniczych pod względem prędkości, niezawodności i komfortu podróży.

Pierwszym krokiem jest decyzja o zmniejszeniu częstotliwości lotów KLM z pięciu do czterech dziennie na trasie Bruksela - Amsterdam Schiphol na rzecz podróży kolejowej na pokładzie Thalys i zintegrowanie usługi kolejowej z lotniczą - "Air & Rail (lot i pociąg). KLM zamierza stopniowo ograniczać liczbę lotów między Brukselą a lotniskiem Schiphol w celu zastąpienia ich pociągiem. Z trasy Bruksela - Amsterdam Schiphol korzystają najczęściej pasażerowie, którzy w Amsterdamie przesiadają się na loty międzykontynentalne KLM.

Transport intermodalny, czyli przewóz obejmujący kilka środków transportu, co w naszym przypadku jest połączeniem pociągu z samolotem, stanowi złożoną i wymagającą działalnością. Kluczowe znaczenie ma szybkość, nie tylko samego przejazdu pociągiem, ale też cały proces transferu na lotnisku. Naszym celem jest maksymalny postęp w obu obszarach. Redukcja częstotliwości lotów między Brukselą, a Amsterdamem z pięciu do czterech dziennie na rzecz pociągu, to dla nas okazja do zdobywania doświadczenia i ciągłego udoskonalania usług Air & Rail. - powiedział Pieter Elbers, Prezes i Dyrektor Generalny KLM

Decyzja KLM jest podyktowana kilkoma powodami i uwarunkowaniami. Po pierwsze, stopniowe zastępowanie podróży lotniczej kolejową na krótkich dystansach jest działaniem na rzecz tworzenia zrównoważonej przyszłości transportu lotniczego, do którego przewoźnik zobowiązał się w czerwcu b.r. ogłaszając strategię "Fly Responsibly". Po drugie, krok ten odzwierciedla zaangażowanie KLM w branżowy plan "Smart and Sustainable", w ramach którego cały holenderski sektor lotniczy dąży do obniżenia o 35% emisji CO2 do roku 2030. Po trzecie, przewoźnik musi stawić czoła ograniczonej przepustowości lotniska bazowego Schiphol w Amsterdamie. Ograniczenia dotyczące slotów sprawiają, że linie muszą rozważnie zarządzać swoją siatką lotów. Zastępując loty krótkodystansowe usługami kolejowymi, KLM będzie mógł przeznaczać dostępną pulę pozwoleń na loty międzykontynentalne. Koleje będą pełnić rolę "dowozową" do lotniska tranzytowego Amsterdam Schiphol, a globalna oferta lotów KLM będzie mogła nadal wzbogacać się o szerszy wybór kierunków międzykontynentalnych.

Usługę "lot i pociąg" można rezerwować za pośrednictwem KLM.com i biur podróży. Aby zapewnić płynniejszą integrację przewozów, KLM, Thalys, koleje holenderskie i lotnisko Schiphol starają się usprawnić obsługę bagażu i inne usługi, na lotnisku w Amsterdamie powstanie też specjalne stanowisko odprawy "Air & Rail".



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com