TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-03-13 - Rzecznicy praw pasażera nie podejmą się roszczeń o odszkodowania związane z koronawirusem

Rozprzestrzeniania siÄ™ koronawirusa jest okolicznoÅ›ciÄ… nadzwyczajnÄ… w kontekÅ›cie praw pasażerów linii lotniczych do odszkodowania

reklama

- uważa Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera

CzÅ‚onkowie Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera (APRA), zgadzajÄ… siÄ™, że sytuacjÄ™ zwiÄ…zanÄ… z chorobÄ… COVID-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajnÄ…. Wszyscy czÅ‚onkowie Stowarzyszenia wspólnie postanowili o niepodejmowaniu siÄ™ obsÅ‚ugi roszczeÅ„ o odszkodowania za zakłócenia lotów zwiÄ…zane z koronawirusem. Decyzja jest podyktowana chÄ™ciÄ… wyjaÅ›niania pasażerom sytuacji oraz wyrażenia wsparcia dla branży podróżniczej.

WiÄ™kszość ludzi zdaje sobie obecnie sprawÄ™, że COVID-19 rozprzestrzeniÅ‚a siÄ™ już na wiÄ™kszość części Å›wiata oraz że w znacznym stopniu zakłóciÅ‚o to życie publiczne, w tym także podróże lotnicze.

Jednym z negatywnych skutków epidemii są poważne zawirowania w działalności linii lotniczych oraz dezorganizacja planów pasażerów. Celem Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera jest ochrona praw podróżujących drogą lotniczą. Jednocześnie, zdaniem Stowarzyszenia, zasługują oni w obliczu zaistniałej sytuacji na precyzyjne wyjaśnienie związanych z nią kwestii prawnych.

Wszyscy czÅ‚onkowie organizacji zgadzajÄ… siÄ™, w zwiÄ…zku z powyższym, że zakłócenia spowodowane bezpoÅ›rednio przez kwestiÄ™ koronawirusa należy uznać za zaistniaÅ‚e w wyniku nadzwyczajnych okolicznoÅ›ci. Wynika to wprost z faktu, że rozwój sytuacji wykracza poza zakres dziaÅ‚alnoÅ›ci i kontrolÄ™ linii lotniczej. Przewoźnicy pozostajÄ… jednak odpowiedzialni za opiekÄ™ nad swoimi pasażerami w trakcie zakłóceÅ„, APRA pozostanie zaÅ› zaangażowana w ochronÄ™ praw podróżnych przez caÅ‚y czas trwania kryzysu.

Nasi czÅ‚onkowie zaczÄ™li już odmawiać obsÅ‚ugi roszczeÅ„ odszkodowawczych, zwiÄ…zanych z COVID-19. Pasażerowie lotniczy sÄ… bardzo wrażliwÄ… grupÄ… konsumentów a naszÄ… misjÄ… jest ich obrona, gdy ich prawa sÄ… naruszane. Uważamy jednak, że ważne jest, aby być realistycznym i rozsÄ…dnym. Jasność i pewność prawa majÄ… ogromne znaczenie w obecnej sytuacji. Naszym zdaniem obecny kryzys koronawirusa pozostaje oczywiÅ›cie poza kontrolÄ… linii lotniczych i należy go uznać za nadzwyczajny. Pomagamy pasażerom poprzez obsÅ‚ugÄ™ każdego wniosku osobno i wyposażenie ich w odpowiedniÄ… informacjÄ™ o jego zasadnoÅ›ci do odszkodowania, aby roszczenia odnoszÄ…ce siÄ™ do nadzwyczajnych okolicznoÅ›ci nie obarczaÅ‚y przewoźników. Nikt nie korzysta na obciążaniu systemów sÄ…dowych, dezorientacji pasażerów i frustracji linii lotniczych - mówi prezes Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera Adeline Noorderhaven.

Chcemy jednak podkreślić, że obecnie bardziej niż kiedykolwiek kluczowe jest utrzymanie solidnych ram praw pasażerów. Jak stwierdziło wiele dużych linii lotniczych, kryzys najprawdopodobniej przyspieszy toczącą się konkurencję w branży lotniczej ze szkodą dla mniejszych linii lotniczych. To nieuchronnie oznacza znaczne ograniczenie wyboru dla konsumentów, wyższe ceny i sytuację przypominającą oligopol, pozostawiając pasażera jeszcze bardziej bezradnego. Nie możemy zapominać, że pasażer jest i powinien pozostać najważniejszy. Będziemy nadal ściśle współpracować z instytucjami UE i ufać, że odpowiednio poradzą sobie z tym kryzysem - dodała Adeline Noorderhaven.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com