TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2024-12-19 - Polska promowana w USA

Na prestiżowym spotkaniu amerykańskiej branży turystycznej USTOA 2024 ZOPOT w Chicago oraz przedstawiciele Furnel Travel International i JAN-POL Incoming Tour Operator promowali Polskę jako destynację. Impreza odbyła się 9-13 grudnia na Florydzie i zgromadziła ponad 950 uczestników.

reklama


Tegoroczna konferencja United States Tour Operators Association (USTOA) Annual Conference & Marketplace, uznawana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Stanach Zjednoczonych, odbyła się w hotelu JW Marriott Marco Island na Florydzie. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 950 czołowych przedstawicieli branży, w tym 140 touroperatorów z USA oraz delegaci z 510 firm członkowskich reprezentujących linie lotnicze, hotele, organizacje turystyczne i operatorów naziemnych.





Polskę reprezentował Zagraniczny Ośrodek POT (ZOPOT) w Chicago oraz przedstawiciele firm Furnel Travel International i JAN-POL Incoming Tour Operator. ZOPOT zorganizował 30 indywidualnych spotkań warsztatowych z przedstawicielami amerykańskiej branży turystycznej. Rozmowy koncentrowały się na promocji Polski jako destynacji stabilnej, bezpiecznej i oferującej unikalne walory kulturowe oraz przyrodnicze.

Rynek turystyczny USA, choć trudny i wymagający wieloletnich nakładów inwestycyjnych, jest bardzo ważnym kierunkiem zagranicznych przyjazdów do Polski. Udział POT w konwencji stowarzyszenia USTOA umacnia wizerunek naszego kraju wśród największych tour operatorów amerykańskich jako destynacji stabilnej i bezpiecznej. Dla JAN-POL to istotne wydarzenie umożliwiające podtrzymanie wieloletnich relacji z kontrahentami z Ameryki Północnej mówi Paweł Bączek, prezes zarządu JAN-POL Incoming Tour Operator. To wydarzenie pokazuje, jak istotne jest budowanie długoterminowych relacji na wymagającym rynku amerykańskim. Każda taka inicjatywa przybliża nas do osiągnięcia większej rozpoznawalności Polski jako destynacji turystycznej - ocenia prezes Bączek.

Znaczenie uczestnictwa Polski na USTOA podkreśliła także Monika Skrodzka, wiceprezes zarządu Furnel Travel International. W USTOA po raz pierwszy uczestniczyliśmy w 1997 roku, wtedy Polska dla wielu tour operatorów była zupełnie nieznaną destynacją. Dziś zainteresowanie jest duże, choć nie zawsze łatwo przekuć je na sprzedany produkt. Dlatego to dla nas ważne wydarzenie - warto spotkać się z decision makers, żeby być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami na rynku amerykańskim - podkreśla wiceprezes Skrodzka

Według badania firmy doradczej PriceWaterhouseCoopers (PwC), członkowie USTOA oceniają, że 2024 r. zakończą z przychodami na poziomie 24,4 miliarda dolarów, obsługując 8,4 miliona podróżnych. Dla porównania, w 2023 roku wygenerowali oni 22,6 miliarda dolarów przychodu i obsłużyli 7,9 miliona podróżnych. Prognozy na 2025 rok są optymistyczne, zakładając wzrost sprzedaży na poziomie 7-10%. Dodatkowo 60,3% wszystkich pakietów turystycznych sprzedanych przez członków USTOA realizowanych jest za pośrednictwem biur podróży, co podkreśla kluczową rolę doradców turystycznych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com