TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-04-13 - Jak zaprezentować ofertę hotelu?

Jak prezentować klientowi płynące z oferty korzyści? Jak wyróżnić ją na tle konkurencji i osiągnąć wysoką konwersję sprzedaży? Na te i inne pytania odpowiada Kaja Wachowska, Sales & Marketing Manager hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport.

reklama


Dobrze napisane
 
Dobra oferta konferencyjna musi być Å‚atwa w odbiorze i transparentna, czyli zawierać najważniejsze dla klienta punkty, bez zbÄ™dnych opisów i ukrytych kosztów. Pierwszym i najważniejszym elementem profesjonalnie przygotowanej oferty jest jej tytuÅ‚, który powinien zaciekawić potencjalnego odbiorcÄ™ na tyle, by zapoznaÅ‚ siÄ™ z caÅ‚oÅ›ciÄ… tekstu. Warto budować ofertÄ™ używajÄ…c jÄ™zyka korzyÅ›ci, tak by komunikowana usÅ‚uga staÅ‚a siÄ™ obiektem pożądania naszego odbiorcy. JÄ™zyk korzyÅ›ci to przede wszystkim zwroty i wyrażenia pomocne w budowaniu pozytywnych, dÅ‚ugofalowych relacji z klientami. Aby oferta byÅ‚a skuteczna i konkurencyjna, należy precyzyjnie zdefiniować do kogo bÄ™dzie ona skierowana, gdyż w dobie dużej konkurencji na rynku usÅ‚ug konferencyjnych, kluczem do sukcesu jest poznanie i uwzglÄ™dnienie oczekiwaÅ„ przyszÅ‚ego klienta.
  
Dla każdego, czyli dla nikogo?
 
Aby dobrze zdefiniować potrzeby klienta, należy je najpierw poznać. Najłatwiejszym sposobem jest zadanie pytań, najlepiej otwartych. Ważne jest to, aby potencjalny klient opowiedział nam jak najwięcej o danym evencie i nie chodzi tu tylko o podstawowe dane takie, jak liczba uczestników czy ustawienie stołów, ale o to, co jest dla organizatora najważniejsze, jaki chce osiągnąć cel. Gdy zrozumiemy potrzeby odbiorcy, będziemy mogli wykonać za niego znaczą część pracy i przedstawić gotowe rozwiązania w oparciu o jego potrzeby, wybrać menu, układ sali, zaproponować transport, oprawę muzyczną, itd. Firmy eventowe wysoko cenią sobie niestandardowe rozwiązania, dzięki którym mogą zaskoczyć uczestników wydarzenia. Elastyczność oferty i możliwość realizacji niestandardowych imprez to dla klienta dodatkowy znak, że bardzo nam zależy i jesteśmy w stanie zrobić wiele dla powodzenia organizowanego przedsięwzięcia.

Zawsze na czas

Ogólnie przyjętą normą jest, że na zapytanie ofertowe, obiekt powinien odpowiedzieć najdalej w ciągu 24 godzin od chwili jego otrzymania. Warto jednak zdecydować się na natychmiastowy kontakt telefoniczny, podczas którego utwierdzimy klienta, że otrzymaliśmy wiadomość i zaczęliśmy przygotowywać ofertę szytą na miarę jego potrzeb. Rozmowa telefoniczna to także świetna okazja do wybadania szczegółowych potrzeb i oczekiwań rozmówcy, które nie zostały ujęte w zapytaniu ofertowym. Tutaj olbrzymią rolę odgrywa pracownik, sposób w jaki prowadzi rozmowę, jego otwartość i umiejętność dostrzegania potencjału eventu. Oprócz doskonałej wiedzy o sprzedawanym produkcie, ważna jest jego inicjatywa i umiejętność ustalenia szczegółowych oczekiwań i możliwości finansowych klienta, co znacznie ułatwia i przyśpiesza proces przygotowania oferty.

Buduj wiarygodność

Najszybciej zbudować zaufanie, podając referencje zadowolonych klientów oraz przykłady dotychczasowych realizacji. Profesjonalnie opracowane, bogate portfolio jest bardzo istotnym elementem oferty konferencyjnej. Foto lub video relacje ze zrealizowanych wydarzeń MICE o różnym charakterze, będą doskonałe do zwizualizowania odbiorcy, czego może oczekiwać po współpracy z obiektem. Marketing rekomendacji jest niezwykle efektywny, ponieważ pozwala firmie budować bardzo mocny wizerunek godnych zaufania specjalistów, tym samym zwiększając sprzedaż. Po każdej realizacji warto jest poprosić klienta o referencje - zwłaszcza, że potrafią mieć one decydujący wpływ, na przykład przy ofertach przygotowywanych pod zamówienia publiczne.

Call to action 

W dziaÅ‚aniach Call to action najważniejsze jest spowodowanie szybkiej reakcji klienta, i co z tym zwiÄ…zane osiÄ…gniecie wysokiej konwersji sprzedażowej. Jakie wymagania musi speÅ‚niać, żeby wezwanie do dziaÅ‚ania byÅ‚o skuteczne? Najważniejsze to zachÄ™cenie odbiorcy do tego, by poczuÅ‚ potrzebÄ™ skorzystania z oferty w możliwie krótkim czasie. Można to osiÄ…gnąć stosujÄ…c promocje czasowe, akcje specjalne lub wprowadzajÄ…c do oferty wartoÅ›ci dodane, takie jak np. bezpÅ‚atna przerwa kawowa albo co 10 uczestnik gratis. Dla  klientów atrakcyjne sÄ… oferty, które stanowiÄ… faktycznÄ… wartość i dodatkowo mogÄ… generować pewne oszczÄ™dnoÅ›ci dla firmy. PamiÄ™tajmy także, by w ofercie podać odbiorcy wszelkie nasze dane kontaktowe, dziÄ™ki którym bÄ™dzie mógÅ‚ nawiÄ…zać współpracÄ™ w najwygodniejszy dla niego sposób.

Zobrazuj to!
 
Jeden obraz wart  jest wiÄ™cej niż tysiÄ…c słów -  badania pokazujÄ…, że  90% informacji transmitowanej do mózgu to jej część wizualna, która jest przetwarzana przez umysÅ‚ 60 000 razy szybciej niż tekst. Serwisy informacyjne, portale internetowe oraz media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe stawiajÄ… na skrótowe przekazywanie informacji i przyciÄ…ganie potencjalnych czytelników zdjÄ™ciem lub ciekawÄ… formÄ… graficznÄ…. Ta sama zasada dotyczy współczesnych ofert handlowych, dlatego warto poÅ›wiÄ™cić czas na ich atrakcyjny design, tekst wzbogacić profesjonalnymi zdjÄ™ciami lub grafikami. Dużą popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także infografiki, które pozwalajÄ… przedstawić rozlegÅ‚e i trudne do zapamiÄ™tania informacje w bardzo prosty i przystÄ™pny sposób.  Doskonale sprawdzajÄ… siÄ™ do zaakcentowania najistotniejszych punktów opisywanych w ofercie. 

Utrzymanie długofalowych relacji

Zaufanie klienta należy zdobywać maÅ‚ymi krokami , budujÄ…c wzajemne i trwaÅ‚e relacje, które w dÅ‚ugiej perspektywie przynoszÄ… znacznie wiÄ™ksze korzyÅ›ci niż zysk z pojedynczej obsÅ‚ugi. PamiÄ™tajmy o tym, że obsÅ‚uga nie koÅ„czy siÄ™ na pożegnaniu goÅ›ci i wystawieniu faktury. Klient bÄ™dzie chÄ™tniej do nas wracaÅ‚ jeżeli zadbamy o szczerÄ…, dobrÄ… współpracÄ™, dziÄ™ki której utwierdzimy naszego kontrahenta w przekonaniu, że jesteÅ›my godnym zaufania, profesjonalnym partnerem biznesowym, który najlepiej zna i potrafi odpowiedzieć na wszystkie jego potrzeby. Pomocne w utrzymaniu takich stosunków bÄ™dÄ… programy lojalnoÅ›ciowe oraz specjalne promocje dedykowane klientom, którzy już korzystali z naszych usÅ‚ug.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com