TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-05-28 - Jaki jest polski turysta?

Według biur podróży polski turysta jest: aktywny, świadomy i wymagający. Większość turystów wymaga opcji All inclusive, bogatego programu wycieczek i specjalnych programów dla dzieci.

reklama


Jak wynika z badań Eurobarometru połowa Polaków planuje wyjazd na wakacje. Większość, bo dwie trzecie, spędzi je w kraju, a 36 proc. wybierze się za granicę. Biura podróży raczej nie rozszerzają swoich ofert o nowe kierunki podróży, a wzbogacają te, w których się specjalizują.

W 2009 roku Polacy ograniczyli urlopowe wyjazdy (szacuje się, że branża turystyczna w kraju straciła około 10-14 proc. zysków). Popularne było też polowanie na oferty typu last minute. Zdaniem Andrzeja Glapiaka, rzecznika prasowego portali Easygo.pl i Wakacje.pl - Klienci powoli wracają do wcześniejszego wykupywania wakacji. W lutym mieliśmy o 40 proc. więcej rezerwacji niż w ubiegłym roku.

Polak, który decyduje się na wakacyjny wyjazd, chce wszystkiego, co najlepsze. W chwili obecnej All inclusive staje się standardem. Jak informuje Jacek Dąbrowski, dyrektor ds. finansów Triady - Jeszcze sześć lat temu taką możliwość wybierało około 20 proc. klientów, trzy lata temu - połowa, dziś to już 65 do 70 proc. zamówień. Polak jest klientem wyedukowanym. Zanim przyjdzie do biura, pyta znajomych, czyta fora internetowe, sprawdza informacje na temat miejscowości i hotelu.

Poza tym biura stawiają również na rodziny z dziećmi i do nich w większości kierują reklamy. Oferta dla rodzin z dziećmi jest bogata.

Jeśli chodzi o kierunki podróży to króluje pięć: Turcja, Tunezja, Egipt, Grecja i Hiszpania.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com