TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-02-21 - TravelCamp po raz kolejny zagościł w Krakowie

We wtorek, 20 lutego przedstawiciele branży turystycznej spotkali się na kolejnej edycji TravelCampu, która odbyła się w krakowskiej restauracji Pastrami Deli.

reklama


Frekwencja na spotkaniu dopisała, a jego uczestnicy mieli okazję zapoznać się z interesującymi prezentacjami. Był też czas na rozmowy networkingowe.

Magdalena Urbaniak z Brand24 opowiadała o monitoringu sieci i tworzeniu relacji z klientem. Wskazała, że prawie 90 proc. osób szuka informacji na temat konkretnej firmy przed dokonaniem zakupu, a prawie. 40 proc. wystawia opinie w internecie. W swojej prezentacji zaznaczyła, że monitoring internetu pozwala na szybkie reagowanie na negatywne opinie i gaszenie pożarów w social media w zarodku. Dała przykład gościa hotelowego, który wrzucił do internetu zdjęcie z widokiem z hotelowego okna, dość obskurnym zresztą. Manager owego hotelu zareagował szybko, pisząc list z przeprosinami i wysyłając gościowi słodycze na osłodę tej niedogodności. To zdjęcie także trafiło do internetu i sprawiło, że mówiło się o sympatycznym geście hotelarza, a nie o niezbyt pięknym widoku z okna. Przekonywała, że klienci z jednej strony chcą odpowiedzi od firm na wzmianki, a z drugiej są zaskoczeni jeśli otrzymają odpowiedź, co stawia firmy w komfortowej pozycji. Dodała, że monitoring sieci może też pomóc w zdobywaniu klientów, lub nawet pomóc w przejęciu klientów od konkurencji, która nie reaguje na wzmianki o sobie.

Prezentacja Mateusza Ossowskiego z CallPage była poświęcona trikom, które można wykorzystać, aby goście chcieli wracać do hotelu. Zwracał uwagę na to, że należy potraktować branżę hotelarską jako e-commerce. Przekonywał, jak odbierać wszystkie połączenia telefoniczne, jak zapobiegać rezygnacji gościa na finalnym etapie dokonywać rezerwacji. Przekonywał, że warto udostępniać numer telefonu w procesie dokonywania rezerwacji, lub udostępniać możliwość pozostawienia numeru telefonu, aby oddzwonić w wybranej przez gościa porze. Zaznaczał, że warto upewnić się czy podane na stronach numery telefonu były aktualne i warto udostępniać funkcję tap to talk, polegającą na tym, że można wykonać połączenie kliknięciem na numer, co w dobie dynamicznie rosnącego ruchu z urządzeń mobilnych jest dużym ułatwieniem dla potencjalnych gości. Wskazywał na potrzebę maksymalnego uproszczenia kontaktu, potrzebę szybkiej odpowiedzi na wiadomość klienta. Punktował także na błędy przy tworzeniu formularzy kontaktowych, takie jak np. zbytnie skomplikowanie formularza, lub tworzenie go we flashu.

Paweł Snitko-Pleszko z serwisu Nocleg.pl przedstawiał przyzwyczajenia gości rezerwujących pobyt w hotelu przez internet. Zwracał uwagę na to że wciąż wielu klientów obawia się płatności kartą przez internet i woli tradycyjne formy, jak przelew, czy dokonanie płatności gotówką po przyjeździe. Przekonywał, że 48 proc. gości podejmuje decyzje w oparciu o opinie, a 95 proc. klientów czyta 8-15 opinii przed dokonaniem rezerwacji. Klienci chętniej dokonują rezerwacji w hotelach, które odpowiadają na opinie klientów. Prelegent podkreślał, że internetowi klienci to wzrokowcy, dlatego bardzo ważne są zdjęcia. Radził aby zamieszczać ich powyżej 20 na obiekt i przynajmniej po 4 zdjęcia każdego z typów pokojów, włączając w to zdjęcia łazienek. Istotne jest także, aby oferty obiektów w różnych serwisach rezerwacyjnych były spójne i zawierały wszystkie istotne informacje. Zwrócił uwagę na to, że największą obecnie grupą docelową na świecie są tzw. millenialsi. Według eksperta z Nocleg.pl, co drugi z nich rezerwuje hotel tuż przed wyjazdem, dlatego warto postarać się o jakieś oferty typu last minute. Dodatkowo, 2/3 z nich działa pod wpływem inspiracji i dostosowuje swoje plany do oferty, którą zobaczą, a 87 proc. z nich inspiruje się postami, które widzą na Facebooku.

Jan Bińczyk z G2A opowiadał o user experience w podróży. Zachęcał do nieustannego poprawiania stron lub aplikacji, aby były one jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika i dostarczały mu pozytywnych wrażeń. Podstawą do tego jest poznanie użytkownika, do którego chcemy zaadresować daną funkcjonalność. Wskazywał, że przy tworzeniu aplikacji istotne jest to, że budujemy ją dla użytkownika, który ma swoje określone potrzeby.

Prezentacja Piotra Bajerleina z Profitroomu była poświęcona zagadnieniu marketingowego wspierania bezpośrednich rezerwacji w hotelach. Przekonywał, że po 2020 roku sprzedaż online powinna przewyższyć sprzedaż offline. Przekonywał, że hotelarze mogą na swoje potrzeby zaadaptować wiele rozwiązań marketingowych stosowanych przez OTA. Chodziło m.in. o metawyszukiwarki. reklamy AdWords, na markę hotelu. Jak mówił Piotr Bajerlein, najczęściej wyszukiwane zapytania to właśnie frazy brandowe. Warto pamiętać, że wielu pośredników wykupuje reklamy AdWords na marki poszczególnych hoteli, co może przełożyć się na to, że w wynikach wyszukiwania strony OTA są często pokazywane wyżej niż strona konkretnego obiektu, dlatego nie należy zapominać o ochronie własnej marki. Pisaliśmy o tym w artykule Jak zablokować reklamy booking.com na moją nazwę? Według eksperta z Profitroomu przy rozpoczynaniu kampanii reklamowej najistotniejsza jest strategia sprzedaży. Warto wykorzystać kody promocyjne, np. za zapisanie się do newslettera, zaimplementować narzędzia Google Analitics. Przekonywał, że warto zwrócić uwagę także na reklamy na Youtube i reklamy multiproduct na Facebooku.

Magdalena Klimza z PushPushGo opowiadała o możliwościach wykorzystania wiadomości web push w komunikacji z klientem. Web push to niewielkie powiadomienia pojawiające się w rogu ekranu. Przekonywała o łatwości stworzenia tego typu wiadomości, a także o ich skuteczności. Dodała, że tworząc tego typu wiadomości nie przetwarza się żadnych danych osobowych, co z kolei powoduje, że nie ma konieczności rejestrowania się w GIODO. Przekonywała, że to narzędzie pozwala także na śledzenie działań użytkownika na naszej stronie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com