TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Mimo odpływu sporej części pracowników z branży hotelarskiej podczas pandemii, hotelarstwo nadal pozostaje atrakcyjnym miejscem pracy, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje - podkreślali uczestnicy Pierwszego Śniadania HR, które odbyło się w warszawskim hotelu Renaissance. W wydarzeniu wzięli udział czołowi przedstawiciele hoteli, firm i sieci branży hotelarskiej z całego kraju. Kolejne spotkanie z przedstawicielami HR z branży zaplanowano na maj br.
reklama
Spotkanie, zainicjowane przez Polski Holding Hotelowy, prowadziła Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience. Jak podkreśliła, według raportu World Travel & Tourism, tylko w pierwszych miesiącach pandemii z branży hotelarskiej na całym świecie odeszło 55 milionów osób. W wyniku tego w Europie w hotelarstwie zostanie obsadzone zaledwie 1 miejsce na 8 wakatów. Dane te pokazują, jak dużym wyzwaniem jest utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych pracowników w tej branży.
Hamerska zwróciła również uwagę na największe wyzwania, z którymi na co dzień mierzą się zespoły HR w hotelach. Mowa tu przede wszystkim o odejściu doświadczonych pracowników, pozyskaniu nowych i braku pracowników sezonowych, a także o zarządzaniu różnorodnością pokoleniową. Dodatkowo trzeba również mierzyć się z opinią, że hotelarstwo to ryzykowna branża, narażona na ciągłe zmiany. Mimo tych różnych wyzwań, z którymi mamy do czynienia, nie można nie zauważyć, że nasza branża w ostatnim czasie, a zwłaszcza podczas pandemii, pokazała, że hotelarze potrafią stawić czoła największym trudnościom. Przetrwaliśmy ten trudny dla nas wszystkich okres i idziemy dalej. Teraz przyszedł czas współpracy, dlatego musimy łączyć swoje siły, żeby konkurować nie między sobą, ale z innymi branżami. Naszym celem jest pokazanie innym, że hotelarstwo to fascynujące miejsce, gdzie można pięknie rozwijać swoje kompetencje, wykonując prestiżowy zawód powiedziała Hamerska.
Uczestnicy dyskusji podkreślili, że jednym ze sposobów zatrzymania najlepszych pracowników w organizacji jest odpowiednie i skuteczne zarządzanie talentami tak, by pracownicy mieli poczucie ciągłego rozwoju zawodowego i samorealizacji oraz jak najlepiej wykorzystywali w pracy swoje naturalne uzdolnienia i preferencje. Rozmawialiśmy przede wszystkim o tym, jak zapobiegać rotacji pracowników. Niezbędne do tego jest odczarowanie wizerunku branży. To wszystko powinno się dokonać poprzez współpracę, aby scalić branżę i budować pozytywną fasadę wizerunku hotelarza. Trzeba pokazać obecnym i przyszłym pracownikom, że hotelarstwo to miejsce, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje zaznaczyła Anna Chwałko, dyrektor hotelu Best Western Mariacki i Browaru Mariacki w Katowicach oraz Dyrektor Regionalna Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
Podczas spotkania, zwrócono także uwagę na zmieniającą się rolę i znaczenie kobiet w hotelarstwie. To kobiety coraz częściej przejmują kierownicze stanowiska w swoich organizacjach. Panie również bardzo dobrze radzą sobie w empatycznym przywództwie - dbają o wielowymiarowy rozwój pracowników i odpowiednią komunikację, nastawioną bardziej na współpracę, niż konkurencję - co w obecnych niełatwych i wymagających czasach jest niezwykle istotne. W Grupie Polskiego Holdingu Hotelowego ponad 60 proc. kobiet zajmuje stanowiska kierownicze. W naszych hotelach bardzo dużą rolę odgrywają kobiety, które są dyrektorami hoteli, zarządzają zespołami, a także przeważają na stanowiskach liniowych. Głos kobiet jest bardzo ważny, również w branży hotelarskiej, tym bardziej istotne jest, by jak największa reprezentacja kobiet uczestniczyła w panelach czy dyskusjach tematycznych zaznaczyła Danuta Kisielewska, dyrektor personalna w Polskim Holdingu Hotelowym.
Zdaniem obecnych na spotkaniu reprezentantów hoteli i firm hotelarskich, Pierwsze Spotkanie HR pokazało, że jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia w obszarze zatrzymania i pozyskiwania nowych pracowników. Ich zdaniem jednym z najważniejszych obecnie wyzwań jest podjęcie pracy nad wzmocnieniem wizerunku branży hotelarskiej w oczach pracownika - obecnego i potencjalnego, a później w oczach innych branż. Podczas spotkania pojawiło się wiele pomysłów i inspiracji, służących poprawie sytuacji w branży.
W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele Polskiego Holdingu Hotelowego, Polskich Hoteli Niezależnych, Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Grupy Dobry Hotel, Grupy Arche, Satoria Group, Zdrojowa Hotels, Best Western Mariacki w Katowicach, Holiday Inn Warszawa Józefów, Sofitel Warsaw Victoria, Polonia Palace, Hotelu St Bruno w Giżycku, Hotelu Rondo w Kutnie, Hotel Szafir w Jastrzębiej Górze oraz przedstawiciele międzynarodowych sieci hotelowych: Louvre Hotels. Kolejne spotkanie branży dotyczące wyzwań w obszarze HR odbędzie się w Renaissance Warsaw Airport Hotel, w maju br.
Polski Holding Hotelowy został także Partnerem 4. edycji projektu społecznego SamoDZIELNI realizowanego przez Fundację Polskiego Funduszu Rozwoju. W miniony weekend, uczestnicy programu gościli w Regent Warsaw Hotel, gdzie dowiedzieli się na czym polega praca w hotelu i jakie są możliwości rozwoju w branży hotelarskiej.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami