TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Drobne remonty i zakupy, ale też całkiem spore inwestycje w rozbudowę, dodatkowe udogodnienia albo kolejne miejsca noclegowe - rodzima branża turystyczna odlicza dni do wakacji, ale nie czeka biernie.
reklama
Hotelarze aktywnie zabiegają o gości przez podnoszenie standardu obiektów - wynika z badania platformy Nocowanie.pl. Ponad połowa właścicieli obiektów noclegowych podjęła się znaczących inwestycji przed nadchodzącym sezonem. W ankiecie Nocowanie.pl udział wzięło 260 właścicieli różnego typu obiektów noclegowych w całej Polsce - zarówno domków, kwater, apartamentów, jak i pensjonatów czy hoteli.
Ponad połowa (56%) z nich deklaruje, że przed wakacjami zdecydowała się na znaczące inwestycje, a kolejne 36,9% przyznaje, że z myślą o nadchodzącym sezonie i wygodzie gości, dokonało drobnych zakupów lub zmian w wyposażeniu.
Baza noclegowa w Polsce jest stosunkowo młoda, często w lepszym stanie niż w wielu krajach, ale wraz z rosnącymi wymaganiami turystów zawsze znajdzie się przestrzeń do ulepszeń podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. Podnosząc standard obiektów, gospodarze chcą skuteczniej konkurować i spełniać oczekiwania gości, także tych coraz liczniej przyjeżdżających z zagranicy tłumaczy. Na decyzje inwestycyjne ankietowanych największy wpływ (60%) miały trendy rynkowe. Kolejne 29% respondentów kierowało się bezpośrednimi opiniami gości.
Zdecydowana większość - 65% - postawiła na mniejsze lub większe remonty łazienek i pokojów. Co czwarty respondent zdecydował się na rozwinięcie oferty o nowe udogodnienia, takie jak strefa spa, basen, sauna, plac zabaw dla dzieci, infrastruktura i sprzęt do uprawiania sportów wodnych czy atrakcyjne zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Sposobem na rozwój biznesu przed wakacjami było też zwiększenie dostępności miejsc noclegowych (14%), czy bardziej kosztowna rozbudowa, na przykład o nowe domki letniskowe (13,5%).
Dla turystów wypoczywających w Polsce inwestycje branży turystycznej oznaczają większą wygodę i szerszy wybór. A co z cenami? W większości przypadków wydatki inwestycyjne nie zostaną przerzucone na gości - 64% uczestników badania zadeklarowało, że cena noclegu w ich obiekcie pozostaje bez zmian. Kolejne 10% wraz ze wzrostem standardu podniosło ceny, ale o mniej niż 10% względem okresu przed inwestycjami. Co ciekawe, 5,5% deklaruje, że przeprowadzone zmiany w obiekcie pozwoliły im obniżyć ceny. - Jest to możliwe, ze względu na wprowadzone rozwiązania umożliwiające oszczędności w obiekcie - wyjaśnia Agnieszka Rzeszutek. Inwestycje związane z energooszczędnością, takie jak inteligentne oświetlenie, systemy zarządzania energią wprowadziło przed sezonem 32% ankietowanych.
Ważnym elementem dostosowania do oczekiwań rynku są też systemy pozwalające zadbać o ekologię, odzysk wody czy ciepła, w które zainwestowało 17% badanych. Dla co dziewiątego z gospodarzy wakacje to będzie również czas zwiększenia zatrudnienia o pracowników sezonowych, nawet o 20%.
Jak wynika z badania Nocowanie.pl, gospodarze nie zamierzają poprzestać na wprowadzonych zmianach i udogodnieniach. Jeszcze w tym roku co trzeci z nich zamierza kontynuować prace. Przeważają plany związane z zagospodarowaniem terenu wokół obiektów, dodaniem kolejnych udogodnień takich jak sauna, wewnętrzna sala zabaw czy wiata grillowa, ale też z działaniami marketingowymi.
Przy wprowadzaniu udogodnień, remontach lub rozbudowach, warto jednak pamiętać o komforcie gości i fakcie, że nikt nie ma ochoty wypoczywać na placu budowy. Godziny pracy pracowników budowlanych nijak nie korespondują z czasem wstawania gości i można zrazić sobie i zyskać wiele negatywnych ocen, jeśli rozbudowa będzie prowadzona w sezonie przy gościach, którym zakłóci wypoczynek.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami