TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2024-06-11 - Jak polskie obiekty szykujÄ… siÄ™ do sezonu?

Drobne remonty i zakupy, ale też całkiem spore inwestycje w rozbudowę, dodatkowe udogodnienia albo kolejne miejsca noclegowe - rodzima branża turystyczna odlicza dni do wakacji, ale nie czeka biernie.

reklama


Hotelarze aktywnie zabiegajÄ… o goÅ›ci przez podnoszenie standardu obiektów - wynika z badania platformy Nocowanie.pl. Ponad poÅ‚owa wÅ‚aÅ›cicieli obiektów noclegowych podjęła siÄ™ znaczÄ…cych inwestycji przed nadchodzÄ…cym sezonem. W ankiecie Nocowanie.pl udziaÅ‚ wzięło 260 wÅ‚aÅ›cicieli różnego typu obiektów noclegowych w caÅ‚ej Polsce - zarówno domków, kwater, apartamentów, jak i pensjonatów czy hoteli.

Ponad poÅ‚owa (56%) z nich deklaruje, że przed wakacjami zdecydowaÅ‚a siÄ™ na znaczÄ…ce inwestycje, a kolejne 36,9% przyznaje, że z myÅ›lÄ… o nadchodzÄ…cym sezonie i wygodzie goÅ›ci, dokonaÅ‚o drobnych zakupów lub zmian w wyposażeniu.

Baza noclegowa w Polsce jest stosunkowo młoda, często w lepszym stanie niż w wielu krajach, ale wraz z rosnącymi wymaganiami turystów zawsze znajdzie się przestrzeń do ulepszeń podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. Podnosząc standard obiektów, gospodarze chcą skuteczniej konkurować i spełniać oczekiwania gości, także tych coraz liczniej przyjeżdżających z zagranicy tłumaczy. Na decyzje inwestycyjne ankietowanych największy wpływ (60%) miały trendy rynkowe. Kolejne 29% respondentów kierowało się bezpośrednimi opiniami gości.

Zdecydowana większość - 65% - postawiła na mniejsze lub większe remonty łazienek i pokojów. Co czwarty respondent zdecydował się na rozwinięcie oferty o nowe udogodnienia, takie jak strefa spa, basen, sauna, plac zabaw dla dzieci, infrastruktura i sprzęt do uprawiania sportów wodnych czy atrakcyjne zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Sposobem na rozwój biznesu przed wakacjami było też zwiększenie dostępności miejsc noclegowych (14%), czy bardziej kosztowna rozbudowa, na przykład o nowe domki letniskowe (13,5%).

Dla turystów wypoczywajÄ…cych w Polsce inwestycje branży turystycznej oznaczajÄ… wiÄ™kszÄ… wygodÄ™ i szerszy wybór. A co z cenami? W wiÄ™kszoÅ›ci przypadków wydatki inwestycyjne nie zostanÄ… przerzucone na goÅ›ci - 64% uczestników badania zadeklarowaÅ‚o, że cena noclegu w ich obiekcie pozostaje bez zmian. Kolejne 10% wraz ze wzrostem standardu podniosÅ‚o ceny, ale o mniej niż 10% wzglÄ™dem okresu przed inwestycjami. Co ciekawe, 5,5% deklaruje, że przeprowadzone zmiany w obiekcie pozwoliÅ‚y im obniżyć ceny. - Jest to możliwe, ze wzglÄ™du na wprowadzone rozwiÄ…zania umożliwiajÄ…ce oszczÄ™dnoÅ›ci w obiekcie - wyjaÅ›nia Agnieszka Rzeszutek. Inwestycje zwiÄ…zane z energooszczÄ™dnoÅ›ciÄ…, takie jak inteligentne oÅ›wietlenie, systemy zarzÄ…dzania energiÄ… wprowadziÅ‚o przed sezonem 32% ankietowanych.

Ważnym elementem dostosowania do oczekiwaÅ„ rynku sÄ… też systemy pozwalajÄ…ce zadbać o ekologiÄ™, odzysk wody czy ciepÅ‚a, w które zainwestowaÅ‚o 17% badanych. Dla co dziewiÄ…tego z gospodarzy wakacje to bÄ™dzie również czas zwiÄ™kszenia zatrudnienia o pracowników sezonowych, nawet o 20%.

Jak wynika z badania Nocowanie.pl, gospodarze nie zamierzajÄ… poprzestać na wprowadzonych zmianach i udogodnieniach. Jeszcze w tym roku co trzeci z nich zamierza kontynuować prace. PrzeważajÄ… plany zwiÄ…zane z zagospodarowaniem terenu wokół obiektów, dodaniem kolejnych udogodnieÅ„ takich jak sauna, wewnÄ™trzna sala zabaw czy wiata grillowa, ale też z dziaÅ‚aniami marketingowymi.

Przy wprowadzaniu udogodnień, remontach lub rozbudowach, warto jednak pamiętać o komforcie gości i fakcie, że nikt nie ma ochoty wypoczywać na placu budowy. Godziny pracy pracowników budowlanych nijak nie korespondują z czasem wstawania gości i można zrazić sobie i zyskać wiele negatywnych ocen, jeśli rozbudowa będzie prowadzona w sezonie przy gościach, którym zakłóci wypoczynek.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com