TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-01-29 - Millenialsi podróżują inaczej

Pokolenie urodzone po 1980 roku inaczej patrzy na wyjazdy. Podróż ma być szybka i najlepiej cały czas z dostępem do Internetu. Ważne jest też utrzymanie tzw. work-life balance stąd trend "bleisure", czyli połączenie podróży biznesowych z urlopem. Jednak to co w podróżowaniu Millenialsów jest najważniejsze to doświadczenia - ich życiowe credo to nie być bogatym, a mieć bogate życie - opisuje Colonnade Insurance.

reklama


Już za rok Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980-2000 mają odpowiadać za połowę wszystkich wydatków na podróże - wynika z prognoz Boston Consulting Group. Polscy dwudziesto- i trzydziestolatkowie planują w tym roku wydać na podróże średnio nawet 4 tys. zł. Wszystko dlatego, że traktują podróżowanie jako element własnej tożsamości, a dzięki nowym technologiom mają poczucie nieograniczonych możliwości.

Niezależni indywidualiści

Millennialsi to indywidualiści - podróżując chcą być jak najbardziej niezależni i mieć maksymalnie duży wpływ - od rezerwacji do wyboru aktywności na miejscu. Nie ma mowy o wycieczce od muzeum do muzeum - podróż ma być swego rodzaju spersonalizowanym doświadczeniem.

Nowe wymagania odmieniły sposób działania m.in. branży hotelarskiej. Airbnb, z liczbą ponad 150 mln aktywnych użytkowników stał się jednym z najważniejszych graczy w tej kategorii. Millenialsi chętnie przyjęli propozycję spojrzenia na miasto z innej perspektywy - mieszkanie wynajmowane od tubylca pozwala zerwać z nudnym losem zwykłego turysty, a dodatkowe usługi takie jak specjalne wycieczki czy warsztaty organizowane przez lokalnych mieszkańców sprawiają, że wyjazd staje się naprawdę wyjątkowy.

Work-life balance w podróży

90% Millenialsów uważa możliwość podróżowania za ogromną zaletę w pracy, a 39% z nich twierdzi, że nie podjęłoby pracy, która takich opcji nie oferuje - wynika z badania TripActions. To potwierdza, że pracodawcy, którzy chcą zatrudniać Millenialsów muszą dobrze przemyśleć swoją politykę podróży służbowych.

Przy tym nie wystarczy tylko zwiększenie liczby podróży służbowych - taka podróż ma być przede wszystkim dobrym doświadczeniem. Dobrze wpisuje się w to założenie trend tzw. bleisure. Millenialsi chętnie pojadą w podróż biznesową, jeśli będą mogli dodać do niej klika dni wolnego i zostać na miejscu. Taka elastyczność daje im poczucie wolności i pozwala zachować równowagę psychiczną.

Bogactwo doświadczeń

Tak pragnienie niezależności jak próba łączenia pracy i urlopu ma jedną podstawę - budowanie jak najlepszych doświadczeń podczas podróży. Z tego powodu Millenialsi wolą wydawać pieniądze na te elementy wycieczek, które dają im wartościowe wspomnienia. Mimo tak dużego znaczenia doświadczeń w podróżach Millenialsów paradoksalnie jest to grupa, która często podróżuje bez ubezpieczenia - w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych tylko co piąta osoba w tym wieku (23,6 proc.) deklarowała, że w kolejnym roku planuje częściej kupować ubezpieczenia podróżne.

"W dobie mediów społecznościowych doświadczenia stały się właściwie nową walutą społeczną. Millenialsi nie chwalą się tym, co posiadają, ale właśnie tym, co przeżyli - najlepiej na Instagramie." - mówi Anna Wieconkowska, Head of Travel Insurance w Colonnade Insurance S.A.

Wyzwaniem w kontekście ubezpieczania wyjazdów Millenialsów jest też częstotliwość ich podróży. Podróżują nawet kilka razy w roku, dlatego dobrym rozwiązaniem są długookresowe pakiety ubezpieczenia podróżnego. Roczny pakiet "ubezpiecza" dobre doświadczenia, a przy tym jest mało angażujący, ponieważ trzeba o nim pamiętać tylko raz w roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2019 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com