TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-11-02 - Wybrano miejsce przekopu Mierzei Wiślanej

Już wiadomo jaka będzie lokalizacja kanału przez Mierzeję Wiślaną. Kanał wygeneruje większy ruch turystyczny a bez odpowiedniej infrastruktury, trudno sobie wyobrazić sprawne przemieszczanie się turystów.

reklama


19 października minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk ogłosił, iż Urząd Morski w Gdyni wraz z resortem gospodarki morskiej wybrał lokalizację kanału przez Mierzeję Wiślaną. Wybór padł na miejscowość Nowy Świat w gminie Sztutowo. Dzięki temu wzrośnie liczba miejsc pracy przy obsłudze turystów. Budowa kanału przysłuży się całej gminie i jej mieszkańcom - skomentował wójt gminy Sztutowo Jakub Farinade. Podkreślił również fakt, iż musi powstać infrastruktura techniczna wokół kanału sprzyjająca działalności handlowej, usługowej i sportowej.

Turysta jak już dojedzie do kanału to musi się gdzieś zatrzymać, przenocować, zjeść, wypocząć i zwiedzić. Nie można inwestycji zawężać tylko do infrastruktury hydrotechnicznej. Kanał musi się choćby w pierwszych latach wybronić także pod względem społecznym, bo inwestycje wokół kanału muszą przyciągnąć przyjezdnych- ocenił Farinade.

Na co zwrócił uwagę wójt? Na wieczne korki, które są bardzo uciążliwe i niestety mogą zniechęcić. Mierzeja nie posiada ani jednego ciągu komunikacyjnego, który by zapewniał swobodną jazdę w czasie dużego natężenia ruchu. Przepustowość dróg wojewódzkich 501 Mikoszewo-Krynica Morska i 502 Nowy Dwór-Stegna nie przystaje do potrzeb w sezonie. Dojazd do Mierzei, gdy jest znakomita pogoda, albo wyjazd z niej, gdy aura się załamie, trwa 3-4 godziny- mówił wójt.

Podróż w normalnych warunkach trwa ok 40 minut. Jednak w szczycie sezonu wakacyjnego, podróż może się znacznie przedłużyć. Ciężko sobie wyobrazić, co się będzie działo, gdy kanał wygeneruje jeszcze większy ruch turystyczny. Dodał, że pomysłem na uatrakcyjnienie Mierzei, ale i odciążenie ruchu samochodowego jest rewitalizacja kolejki wąskotorowej między Sztutowem a Krynicą Morską. Obecnie kolejka w czasie sezonu wozi turystów z Nowego Dworu Gdańskiego i na trasie między Mikoszewem a Sztutowem.

Budowa nowego szlaku wodnego ma się rozpocząć w 2018 r., a zakończyć w 2022 r. Jej koszt to ok. 880 mln zł. Projekt w całości finansowany będzie ze środków budżetu państwa. Kanał ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości - 100 m, szerokości - 20 m.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com