TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-09-10 - Jakiej pomocy oczekują specjaliści z turystyki?

Co dalej z technologiami B2B dla branży turystycznej, w czym rewolucja sztucznej inteligencji może pomóc branży MICE? Ankieta RateHawk przedstawia najbardziej pożądane rozwiązania w branży turystycznej.

reklama


Pomimo tego, że 92% specjalistów z branży turystycznej twierdzi, że są zadowoleni ze swojej pracy, nowe badania RateHawk ujawniają, że wielu z nich nadal stoi przed poważnymi wyzwaniami operacyjnymi. Do największych przeszkód należą silna konkurencja, rosnące oczekiwania klientów oraz czasochłonny proces polegający na ręcznym wyszukiwaniu najlepszych ofert. Zdobywanie wyższych prowizji jest również priorytetem. Co piąty pracownik uważa technologię za kompleksowe rozwiązanie, choć pożądane innowacje różnią się znacznie w zależności od regionu, pokolenia i skali firmy.

Te spostrzeżenia pochodzą z drugiej części raportu RateHawk, "Co doładowuje specjalistów z branży turystycznej". RateHawk, online platforma B2B do rezerwacji hoteli, lotów i transferów, przeprowadził ankietę wśród ponad 1300 specjalistów z branży turystycznej w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej, Azji i krajach Rady Współpracy Zatoki. W raporcie podkreślono kluczowe czynniki demotywujące sektor i szczegółowe potrzeby technologiczne dla różnych segmentów globalnej społeczności specjalistów z branży turystycznej.

Największe wyzwania to konkurencja i rutynowe zadania. Jedna czwarta specjalistów z branży turystycznej na całym świecie wymieniła silną konkurencję jako największe wyzwanie, przy czym coraz większa presja występuje na szybko rozwijających się rynkach, takich jak kraje Rady Współpracy Zatoki (49%) i Azja (30%). Kolejnym wyzwaniem są rosnące oczekiwania klientów, a 24% specjalistów z branży turystycznej stara się za nimi nadążyć. W otwartych odpowiedziach wielu specjalistów podzieliło się frustracją związaną z tym, że podróżni oczekują cen sprzed okresu pandemii, co sprawia, że budżety są nierealne.

Utrzymanie pożądanego poziomu dochodów jest trzecim najbardziej wymagającym aspektem dla specjalistów z branży turystycznej, a 15% respondentów na całym świecie uznało to za kluczowy problem. Ponadto 33% twierdzi, że osiągnięcie wyższych poziomów prowizji jest najbardziej pożądaną zmianą.

Branża turystyczna słynie z niskich marż, a przy stale rosnących kosztach podróży każda okazja do zarobienia dodatkowej prowizji jest kluczowa. Platformy technologiczne mogą zapewnić tę elastyczność, wspierając zrównoważony rozwój partnerów. Przykładowo, nasi użytkownicy mogą ustalać własne poziomy prowizji, a także punkty lojalnościowe i inne nagrody mówi Astrid Kastberg, Dyrektor zarządzająca RateHawk.

Niemal połowa respondentów wskazała wyszukiwanie konkurencyjnych ofert podróży jako najbardziej czasochłonne zadanie - liczba ta jest szczególnie wysoka w regionie GCC (52%) i Azji (49%), ale również istotna w Europie (40%), Ameryce Łacińskiej (44%) i Ameryce Północnej (39%). Wśród innych największych globalnych pochłaniaczy czasu znajdują się zarządzanie zmianami rezerwacji (17%) i powtarzalne prace administracyjne (16%).

Odnalezienie właściwej opcji na tak złożonym i rozdrobnionym rynku jest prawdziwym wyzwaniem, dlatego nieustannie poszerzamy naszą ofertę i wdrażamy zaawansowane filtry, aby ułatwić pracę agentom. Codziennie przetwarzamy do 10 miliardów stawek hotelowych, korzystając ze SI do inteligentnego wyszukiwania i dopasowywania stawek, spersonalizowanych zaleceń, automatycznego tłumaczenia milionów opisów hoteli, a nawet kontroli przed rezerwacją za pomocą botów SI, aby zapobiec potencjalnym problemom. Technologie te ułatwiają agentom zapewnienie klientom bardziej niezawodnych i konkurencyjnych opcji komentuje Kastberg.

Technologia i SI są postrzegane jako niezbędne do wprowadzenia zmian. Mimo reputacji jednego z najbardziej konserwatywnych sektorów, specjaliści z branży turystycznej wykazują coraz większe zainteresowanie wdrażaniem technologii. Blisko jednej trzeciej respondentów (29%) uważa, że lepszy dostęp do technologii w codziennych zadaniach byłby najbardziej znaczącą zmianą w ich pracy. Dane regionalne ujawniają luki w możliwościach w Ameryce Łacińskiej i Azji, gdzie popyt na nowe rozwiązania jest najwyższy (odpowiednio 44% i 31%). Jednocześnie wielu agentom wciąż trudno jest nadążyć - 19% z nich stwierdziło, że mają trudności z wdrażaniem najnowszych narzędzi. To wyzwanie jest zwłaszcza zauważalne w Azji, gdzie prawie jedna czwarta agentów wymienia je jako swoje główne zmartwienie. Jest to również istotna kwestia w Ameryce Łacińskiej i Ameryce Północnej.

Specjaliści z branży turystycznej uważają, że inteligentne narzędzia pozwalają im wydajniej zarządzać pracą administracyjną i innymi czasochłonnymi zadaniami. Na dynamicznie ewoluującym rynku innowacje mogą pomóc im pozostać konkurencyjnymi i dostarczać większą wartość swoim klientom, dlatego też wspieranie biur podróży we wdrażaniu technologii jest tak ważne mówi Kastberg.

Spośród najbardziej pożądanych technologii, połowa respondentów preferuje różne narzędzia automatyzacji, takie jak nowe rozwiązania do rezerwacji online, CRM i biura typu mid-/back-office. Największy popyt na te rozwiązania notuje się w Ameryce Północnej (61%), Europie (50%), Azji (47%) i Ameryce Łacińskiej (46%). Co warte podkreślenia, około jedna trzecia specjalistów z branży turystycznej jest zainteresowana ulepszonymi możliwościami rezerwacji mobilnych (33%), przy czym największe zapotrzebowanie występuje w krajach GCC (53%) i Azji (44%).

Wyniki ankiety silnie korelują z naszymi wewnętrznymi danymi: Aplikacja mobilna RateHawk, pierwotnie stworzona w odpowiedzi na szybką transformację cyfrową podczas pandemii, idealnie pasuje do dzisiejszych realiów rynkowych. Nadal odnotowujemy stały wzrost miesięcznej liczby aktywnych użytkowników, przy czym liczba ta podwoi się w 2025 r. w porównaniu z 2024 r. W miarę, jak nowe pokolenia wkraczają do branży turystycznej, zapotrzebowanie na narzędzia mobilne szybko przekształca się w nową normę. Co więcej, 40% na początku kariery agentów poszukuje rozwiązań mobilnych, w porównaniu do 28% wśród weteranów branży - to wyraźny znak, że cyfrowa wygoda jest priorytetem dla przyszłych pracowników komentuje Kastberg.

Odpowiadając na zmieniające się preferencje klientów i trend personalizacji, specjaliści z branży turystycznej wykazują również duże zainteresowanie zaawansowaną analityką i narzędziami SI (34% dla obu rozwiązań). Popyt na rozwiązania oparte na SI jest najwyższy w Ameryce Północnej (45%), Azji (41%), Ameryce Łacińskiej (41%) i krajów Rady Współpracy Zatoki (35%).

Zainteresowanie różnymi rozwiązaniami technologicznymi różni się również w zależności od skali firmy: tylko 33% specjalistów w zespołach liczących 2-5 osób uważa personalizację SI za pożądane wdrożenie technologii, w porównaniu do 55% w firmach zatrudniających 101-500 pracowników. Małe firmy wybierają rutynową automatyzację (48%) i narzędzia mobilne (32%).

Cieszy fakt, że specjaliści z branży turystycznej postrzegają innowacje jako pozytywną siłę, a nie zagrożenie podsumowuje Kastberg. W obliczu transformacji technologicznej naszego sektora, przyszli agenci będą potrzebować kombinacji umiejętności obsługi klienta, znajomości danych i wiedzy technicznej. To bardzo ekscytujący czas dla branży, a dzięki odpowiednim rozwiązaniom cyfrowym specjaliści z branży turystycznej mogą odblokować jeszcze więcej możliwości w nadchodzących latach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com