TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. osiągnęły blisko 372 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 22 mln zł, czyli o ponad 6% rok do roku.
reklama
Kluczowym motorem wzrostu był segment turystyczny, w którym spółka sfinalizowała też rekordową inwestycję, czyli przejęcie Invia Group. Segment turystyka wygenerował w pierwszym kwartale 147,8 mln przychodu, co oznacza 17,3% wzrostu r/r, a zysk operacyjnych EBITDA wyniósł 23,4 mln złotych (wzrost tylko o 2,7% r/r).
Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że turystyka to dla nas obszar o największym potencjale wzrostu. Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania. Cel jest niezmienny: budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami. Już teraz działamy na 9 europejskich rynkach i obsługujemy rocznie prawie 6 mln podróżnych. W segmencie reklamy i subskrypcji ogłaszamy wejście w obszar retail media", poprzez rozszerzenie odnoszącej sukcesy sieci WPartner mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Grupa WP to holding technologiczny działający w obszarze mediów, reklamy oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu internetowego WP, prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne, m.in. za pośrednictwem Audioteka Group. W sektorze e-commerce WP jest obecna głównie w turystyce (m.in. Invia Group z takimi markami jak wakacje.pl, travelplanet.pl, nocowanie.pl) oraz finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl).
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami