TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2022-10-28 - Wrześniowy korek na polskim niebie

Ponad 21 tysiącom pasażerów, którzy korzystali we wrześniu w Polsce z usług linii lotniczych, należy się odszkodowanie za opóźnione lub anulowane loty. To o połowę - dokładnie o 51 proc. - więcej poszkodowanych niż w sierpniu. Główną przyczyną jest wielki, bo ponad dwustuprocentowy, wzrost liczby lotów odwołanych.

reklama


Ruch na polskim niebie byÅ‚ w sierpniu i wrzeÅ›niu niemal taki sam - pod wzglÄ™dem liczby pasażerów (odpowiednio ponad 1 217 000 i ponad 1 260 000 osób), zrealizowanych poÅ‚Ä…czeÅ„ (odpowiednio 12 200 i 12 400 lotów), czy ich punktualnoÅ›ci (80 i 79 proc.) różnice sÄ… marginalne.

Na pierwszy rzut oka podobnie "niegroźnie" wypada porównanie liczby zakłóconych lotów - w sierpniu byÅ‚o ich ponad 3100, a we wrzeÅ›niu ok. 3300. W tym zestawieniu zawierajÄ… siÄ™ jednak także poÅ‚Ä…czenia niezrealizowane. To tutaj należy szukać przyczyn tej sytuacji. Statystyki wskazujÄ… na bardzo dużą różnicÄ™ w liczbie lotów odwoÅ‚anych - w sierpniu byÅ‚o ich na polskich lotniskach raptem 40, a we wrzeÅ›niu aż ponad 120, co oznacza wzrost o ponad 200 procent miesiÄ…c do miesiÄ…ca - komentuje Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp i dodaje, że o ile w sierpniu liczba osób, których loty zostaÅ‚y odwoÅ‚ane wyniosÅ‚a ponad 5 900, to we wrzeÅ›niu "uziemionych" zostaÅ‚o już ponad 18 000 pasażerów. NajwiÄ™cej poÅ‚Ä…czeÅ„ odwoÅ‚aÅ‚o we wrzeÅ›niu lotnisko im. Chopina w Warszawie (co najmniej 45), drugi pod tym wzglÄ™dem byÅ‚ port lotniczy w Krakowie (co najmniej 36), a trzeci - w GdaÅ„sku (co najmniej 16 anulowanych lotów).

Zgodnie z unijnymi przepisami - Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 r - za opóźniony lub odwołany lot pasażerom linii lotniczych należy się odszkodowanie, wynoszące od 250 do 600 euro (w zależności od długości trasy). Nie należy tego odszkodowania mylić z prawem do zwrotu kosztów lotu - to osobne prawo każdego pasażera. Niestety, jak wynika z naszych międzynarodowych badań, aż około 85 procent pasażerów linii lotniczych nie jest świadomych swoich praw, wobec czego odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty egzekwuje tylko niewielka część osób, którym takie pieniądze się należą - mówi Tomasz Pawliszyn.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com