TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Cena, zdjęcia i lokalizacja to tylko kilka powodów tego, czy dany obiekt noclegowy będzie chętnie wybierany przez turystów. Ważne jest to, co goście przeżyją na miejscu. Wszystkie elementy składają się na ogólną ocenę, czyli rosnącą siłę Guest Experience. Jak sprawić by doświadczeń nie popsuła zła akustyka?
reklama
Hasło Guest Experience, podobnie jak wcześniej w innych branżach Customer Experience, stało się kluczowe w zarządzaniu hotelami. Managerowie obiektów skupiają swoje wysiłki patrząc holistycznie na wypoczynek gości. Architekci wnętrz takie podejście rozumieją od lat, ale w rzeczywistości skupiają się głównie na sferze wizualnej. Budynki projektowane są dla oka, a nie dla ucha. A to właśnie nadmierny hałas czy pogłos bywają powodem złego samopoczucia i złych opinii.
Idea dbania o całość doświadczeń zapoczątkowana została w 1994 roku. Steve Haeckel i Lou Carbone, managerowie z doświadczeniem w zarządzaniu i reklamie, opublikowali pierwszy, przełomowy artykuł na temat Customer Experiences. Nazwali to zjawisko "wrażeniem na wynos". Porównanie idealnie pasuje do branży hotelowej. Doświadczenia i opinie w serwisach bookingowych turyści zostawiają właśnie na bazie tego, co wynoszą po pobycie. Jednym z najczęściej pojawiających się wątków w negatywnych ocenach jest hałas i zła akustyka hoteli.
Problem złej akustyki łatwo wyeliminować już na etapie projektowania. Co więcej, dobrze opracowane wnętrze restauracji, pokoi, wyciszone korytarze i strefy SPA trudno zepsuć wyjaśnia Wojciech Krzyżowski, Doradca ds. Technicznych w Knauf Ceiling Solutions. I jak dodaje, akustyka po otwarciu obiektu nie jest zależna od czynników zmiennych: nie jest związana z obsługą, brakiem pracowników, nie jest jak jakość dań w restauracji. Jednym słowem czynnik, który może być jednoznacznie pozytywnie lub negatywnie oceniony przez turystów. Dlatego jest tak ważny.
Lobby hotelowe choć duże, nie musi przytłaczać pogłosem i echem odbijających się dźwięków. Na suficie lub ścianach zainstalować można akustyczne sufity, a na ścianach okładziny ścienne np. Heradesign.
Najtrudniejszą akustycznie częścią hotelu są wszystkie przestrzenie, w których goście gromadzą się tłumnie: restauracja, basen, lobby. Kubatura pomieszczeń, fakt, że wokół są gładkie, duże powierzchnie ścian, podłóg, sufitów, a przede wszystkim duża liczba rozmawiających i śmiejących się osób sprawia, że hałas i pogłos są tu najbardziej uciążliwe. Architekt musi dobrać więc produkty, które mają wysoki poziom pochłaniania dźwięków - klasa A, gdzie materiał ma współczynnik ( w) od 0,90 do 1,00. Dlatego w przemyślanych wnętrzach hoteli pojawiają się nie tylko wykładziny dywanowe, ale też akustyczne sufity podwieszane. Przestrzenie podłogi i sufitu są w stanie najefektywniej wpłynąć na akustykę. W zależności od designu wnętrz Knauf Ceiling Solutions, jako jeden z największych producentów sufitów i okładzin ściennych, pomaga architektom dopasować rozwiązania pod względem wyglądu i kosztów.
« nowsza | starsza » |
Wróć do grupy
Wróć do strony głównej
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami