TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2024-01-29 - UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców

Negocjatorzy Rady UE i Parlamentu Europejskiego osiągnęli wstępne porozumienie w sprawie wniosku dotyczącego rewizji przepisów z 2006 r. dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i okresów odpoczynku w okazjonalnym transporcie pasażerskim sektor.

reklama


Jesteśmy dumni, że udało nam się tak szybko osiągnąć porozumienie z Parlamentem w tej ważnej sprawie. Nowe przepisy dotyczące minimalnych przerw i odpoczynków zapewnią kierowcom autobusów lepsze warunki pracy i zagwarantują lepszą obsługę wycieczek turystycznych po Europie. -powiedział Georges Gilkinet, belgijski minister mobilności.

Główne cele znowelizowanego rozporządzenia



Zmienione przepisy obejmują ukierunkowane zmiany rozporządzenia z 2006 r., mające na celu wprowadzenie pewnej ściśle określonej elastyczności, w drodze odstępstwa i według uznania kierowcy, do przepisów dotyczących przerw i okresów odpoczynku dla kierowców zawodowych wykonujących okazjonalny transport pasażerski, takich jak autobusy wycieczkowe.

Zmieniona ustawa ma na celu lepsze dostosowanie tego sektora do specyficznego rytmu pracy i zapewnienie pasażerom lepszej obsługi. Nie zmienia to jednak w żaden sposób maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu ani minimalnych okresów odpoczynku dla danych kierowców zawodowych.

Kluczowe elementy porozumienia tymczasowego



W tymczasowym porozumieniu zachowano główną myśl wniosku Komisji. Legislatorzy zmienili jednak niektóre aspekty wniosku, głównie związane z zakresem szczegółowych przepisów dotyczących odpoczynku, w następujący sposób:


Oprócz tego znowelizowane prawo ma poprawić standardy bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez ulepszone ramy kontroli. Uzgodniono także ścieżkę w kierunku formularzy cyfrowych przyjaznych dla użytkownika i ułatwiających kontrolę. Bardziej konkretnie:


Dążeniu do cyfryzacji sprzyja dodatkowo konieczność zmiany specyfikacji tachografów najpóźniej 18 miesięcy od wejścia w życie rozporządzenia, tak aby można było odczytać z urządzenia rodzaj transportu pasażerskiego, oraz wymóg posiadania na pokładzie dokumentów z poprzednich podróży zostanie przerwane, gdy tachograf będzie używany. Zmienione rozporządzenie doprecyzowuje, że naruszenia przepisów dotyczących tachografów popełnione na terytorium innego państwa członkowskiego mogą być ścigane w państwie członkowskim wykrycia

Następne kroki



W następstwie tymczasowego porozumienia kontynuowane będą prace techniczne mające na celu przedstawienie obu instytucjom kompromisowego tekstu zmienionego rozporządzenia do zatwierdzenia w nadchodzących tygodniach. Ze strony Rady prezydencja belgijska zamierza jak najszybciej przekazać tekst do zatwierdzenia przedstawicielom państw członkowskich (Coreperowi). Tekst zostanie następnie poddany ocenie prawno-językowej, zanim zostanie formalnie przyjęty przez współprawodawców, opublikowany w Dzienniku Urzędowym UE i wejdzie w życie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com