TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2018-02-23 - Niemcy będą się promować przez kuchnię
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rusza ze swoją kampanią "Culinary Germany".
reklama
Już teraz można wejść na mikrostronę kampanii wybierając adres: www.germany.travel/culinary-germany. Sercem strony startowej jest 16 filmów video, w których dwie ekspertki z dziedziny gastronomii i winiarstwa wyruszają na kulinarną ekspedycję pod hasłem "Follow the Taste , prezentując przysmaki ze wszystkich krajów związkowych.
Zwiastun na stronie obejmuje cały materiał video. Hasztag #EnjoyGermanFood będzie scalał kampanię w mediach społecznościowych.
Strategia naszej medialnej kampanii skierowana jest zarówno online jak i offline do potencjalnych podróżujących do Niemiec a także do międzynarodowej branży turystycznej i mediów. Akcentując ofertę regionalną i sezonową wspieramy zrównoważony rozwój turystyki do Niemiec i propagujemy turystykę
w regionach wiejskich - przekonuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Kampania "Kulinarne Niemcy" prezentuje typowe potrawy ze wszystkich zakątków kraju, ale także turystyczne innowacje, niezwykłe miejsca i możliwości autentycznych spotkań z kulinarnymi tradycjami regionów, czyniąc z odkrywania Niemiec prawdziwą przyjemność. Reklamowane w kampanii lokalizacje w miastach i regionach zostały wybrane we współpracy z organizacjami marketingowymi landów.
Przykłady regionalnych specjałów kulinarnych
- Badenia-Wirtembergia - największą specjalnością ze Stuttgartu są "Maultaschen", czyli pierogi z farszem mięsno-szpinakowym. Jak głosi
legenda, pierogi te zostały wymyślone przez mnichów, którzy podczas Wielkiego Postu nie chcieli rezygnować z mięsa i ukryli zakazane jedzenie w otoczce z ciasta.
- Bawaria - Weisswurst, czyli biała kiełbasa z cielęciny i wieprzowiny z dodatkiem cebuli i świeżej pietruszki, to jeden z najsłynniejszych bawarskich specjałów. Zgodnie z tradycją białą kiełbasę podaje się w ogródkach piwnych przed godziną 12.00. Jest jedzona po obraniu ze skórki, z dodatkiem słodkiej musztardy, precli i piwa.
- Berlin - street food ma w Berlinie długą tradycję: mieszkańcy stolicy Niemiec są szczególnie dumni z currywurst, czyli kiełbasek z dodatkiem curry. W bistro Konnopke s na Schnhauser Allee są one sprzedawane od 1930 roku w pięciu stopniach ostrości. Ta potrawa ma nawet własne muzeum w Berlinie.
- Brandenburgia - najbardziej znanym produktem regionu Spreewaldu są marynowane lub kiszone ogórki. Ta chrupiąca przekąska jest dostępna na przykład w zalewie musztardowej, czosnkowej lub pieprzowej. Na liczącym ponad 260 km "Ogórkowym Szlaku Rowerowym" można poznać produkcję ogórków od pola aż po słoik.
- Brema - kawa - czarny napój ma na północy Niemiec długą tradycję. Pierwsza w krajach niemieckojęzycznych kawiarnia powstała w 1673 r. w Bremie. W niemieckiej stolicy handlu kawą napój ten odgrywa bardzo ważną rolę, zarówno w licznych kawiarniach na starówce, jak i podczas wycieczek z przewodnikiem po prażalniach.
- Hamburg - ranne ptaszki i nocne sowy spotykają się w Hamburgu w niedzielny poranek na targu rybnym. Kanapka z rybą i rolmopsy to już od ponad 300 lat żelazny punkt wizyty na targu z nadającymi mu prawdziwego kolorytu przekrzykującymi się straganiarzami.
- Hesja - "heskim napojem narodowym" serwowanym zwłaszcza we Frankfurcie i jego okolicach jest "Ebbelwei", czyli cydr podawany w tradycyjnych lokalach w niebieskich dzbankach nazywanych "Bembel". Do cydru podaje się żeberka lub wątrobiankę oraz kaszankę z kapustą i wiejskim chlebem.
- Meklemburgia-Pomorze Przednie - wybrzeże Meklemburgii-Pomorza Przedniego porastają niezliczone ilości ciernistych krzewów. Z pomarańczowych owoców rokitnika, bogatych w witaminy i minerały, produkuje się: olejki, soki, nektary, herbatę, konfitury, likiery, wino, grog i kosmetyki.
- Dolna Saksonia - mieszkańcy Dolnej Saksonii kultywują zimową tradycję uprawy jarmużu. Następnie jedzą go z "Pinkel", czyli kiełbasą ze słoniny, boczku, cebuli i przypraw.
- Nadrenia Północna Westfalia - różnorodność gatunków piwa w Nadrenii Północnej Westfalii sięga od "Klsch'a" w Kolonii i Altbier w sąsiednim Dsseldorfie, po liczne duże i małe browary we wszystkich zakątkach tego regionu.
- Nadrenia-Palatynat - Nadrenia-Palatynat to największy w Niemczech producent wina. Miejscowi i goście celebrują kulturę winiarską na przykład w otwartych, w miesiącach letnich, lokalach przy winnicach lub na festynach winnych odbywających się najczęściej od połowy sierpnia do początku października.
- Saarland - tradycyjną ulubioną potrawą mieszkańców Kraju Saary jest "Dibbelabbes", czyli zapiekanka z tartych ziemniaków, pora, boczku i przypraw, podawana z musem jabłkowym.
- Saksonia Ulubionym smakołykiem w okresie świątecznym jest bożonarodzeniowa strucla drezdeńska. Dawniej średniowieczny wypiek postny, a obecnie ciasto drożdżowe z bakaliami, jest wypiekane w 130 piekarniach i cukierniach według chronionych receptur i sprzedawane z oficjalnym certyfikatem. Struclę je się na odbywającym się na początku grudnia Święcie Strucli oraz na drezdeńskim jarmarku Striezelmarkt w czasie adwentu.
- Saksonia-Anhalt - ser harceński jest ceniony przez sportowców i osoby dbające o szczupłą sylwetkę. Te małe serowe krążki mają długą historię: są produkowane z twarogu i kminku już od kilkuset lat. Ser jedzony z chlebem posmarowanym smalcem uchodzi wgórzystym regionie Saksonii-Anhalt za prawdziwy smakołyk.
- Szlezwik-Holsztyn - w Szlezwiku-Holsztynie można spotkać ponad 120 różnych gatunków sera, wytwarzanych głównie w małych serowarniach.
- Turyngia- popularny w całych Niemczech ziemniak jest podawany w Turyngii najchętniej w formie kulek: prawdziwe turyńskie pyzy przyrządza się z surowych, tartych i gotowanych ziemniaków z nadzieniem z pieczonych na maśle grzanek
.
Dzięki współpracy z najważniejszym partnerem, Niemieckim Instytutem Wina (DWI), a także innymi partnerami, DZT zwiększa zasięg i intensywność kampanii na rynkach zagranicznych. Wiosną 2018 roku w 13 krajach odbędą się we współpracy z DWI kulinarne eventy z degustacją szparagów i win z Niemiec. Akcja odbędzie się w Holandii, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii, Austrii, Danii, Belgii, Polsce, Hiszpanii, Chinach, Japonii oraz we Włoszech i Francji.
Bogactwo regionalnych specjałów i stylów kulinarnych a także szeroka oferta gastronomiczna to mocna strona Niemiec jako kraju turystycznego. 300
gwiazdkowych restauracji potwierdza silną pozycję niemieckiej gastronomii w stosunku do międzynarodowej konkurencji. Kulinarną codzienność w Niemczech kształtują także wpływy śródziemnomorskie, orientalne i azjatyckie. Coraz więcej restauratorów opiera swoją ofertę na bazie produktów regionalnych i sezonowych a także na tradycyjnych recepturach. Najbardziej autentycznym doznaniem niemieckiej kultury jedzenia i picia są dla gości z całego świata regionalne jarmarki oraz tradycyjne święta odbywające się w ciągu całego roku.
Niemieckie wina cieszą się uznaniem somelierów na całym świecie a wędrówki po winnych szlakach to połączenie aktywnego wypoczynku z przyjemnością degustacji wybornych trunków. Ponad pięciuset kompetentnych przewodników winiarskich oprowadza turystów po 13 obszarach uprawy winorośli w Niemczech. Są to: w Nadrenii-Palatynacie region Ahr, Dolina Środkowego Renu, region Mozeli, region Nahe, Palatynat i Hesja Nadreńska, w Hesji region Rheingau i Heski Szlak Winny, Frankonia na północy Bawarii, Badenia i Wirtembergia w kraju związkowym o tej samej nazwie, region Soława-Unstruta w Saksonii-Anhalt i Turyngii oraz wysunięty najbardziej na wschód region winiarski w Saksonii w dolinie Łaby wokół Drezna.
Niemiecka Centrala Turystyki wspólnie z Niemieckim Instytutem Wina zaprezentuje koneserom z całego świata różnorodne możliwości aktywnego poznania niemieckich regionów winiarskich. Oferta skierowana do miłośników turystyki pieszej obejmuje zarówno krótkie wycieczki i mniejsze pętle, jak i całodzienne odcinki i wielodniowe wyprawy. Jednym z przykładów jest otwarta w kwietniu 2007 roku siedmiokilometrowa ścieżka edukacyjna "Wino i Kamień" w Heppenheim przy Heskim Szlaku Winnym. Na jej trasie znajduje się 70 stacji z ilustrowanymi tablicami zawierającymi informacje na temat wina.
Co roku w ostatni weekend kwietnia 13 niemieckich regionów winiarskich wraz z DWI zaprasza na "Wine Walking Weekend", na który składa się łącznie około 160 imprez, takich jak kameralne degustacje wina w połączeniu z tematycznymi wycieczkami pieszymi i prezentacje wina w winnicach lub gospodarstwach winiarskich.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami