TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wakacje.pl S.A., należące do Wirtualna Polska Holding, podpisały umowę nabycia 100 proc. udziałów spółki My Travel. Transakcja umacnia pozycję lidera, jaką Wakacje.pl utrzymują w segmencie agencyjnym turystyki zorganizowanej. Finalna kwota inwestycji będzie zależała od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie nie mniej niż 10 mln i nie więcej niż 19 mln złotych.
reklama
Pod marką My Travel funkcjonuje 116 salonów sprzedaży, które zapewniały jej pozycję największej agencyjnej sieci sprzedaży wycieczek. Razem z siecią 105 salonów Wakacje.pl powstaje partner pierwszego wyboru dla touroperatorów i dostawców usług turystycznych.
Rozszerzenie portfolio spółki o drugą markę wpływa na efektywność dotarcia do Klientów. Sieć salonów My Travel rozmieszczona jest tam, gdzie sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. My Travel to szczególnie silna marka w mniejszych miejscowościach, gdzie funkcjonowanie rozpoznawalnego multiagenta jest dużą wartością dodaną dla lokalnej społeczności, a jednocześnie pozwala osiągnąć rentowność franczyzobiorcom.
- Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), szacowany na poziomie 60%. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko Klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online. Tym bardziej, że turystyka zorganizowana otwiera się na Klientów, którzy oczekują doradztwa w procesie zakupowym i osobistego kontaktu ze sprzedawcą - mówi Dariusz Górzny Prezes Zarządu Wakacje.pl.
Na stanowisku Prezesa My Travel pozostaje Damian Ozga, jednocześnie obejmując w Wakacje.pl funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za integrację z My Travel. Obaj Prezesi podkreślają wartość i potencjał dwóch doświadczonych zespołów.
- Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozwoju rynku - mówi Damian Ozga.
- Jesteśmy pod dużym wrażeniem dynamiki wzrostu notowanej przez sieć My Travel, równie mocno cenimy zaangażowanie franczyzobiorców w rozwój własnych biznesów. Jako Wakacje.pl obiecujemy sobie także wiele po czekającej nas współpracy z całym zespołem My Travel, doceniając sukcesy, jakie były i są ich udziałem, jak też wysoko ceniąc kompetencje i kreatywność kluczowych managerów spółki. Osobiście, w szczególności cieszę się, że do kierowanego przeze mnie zespołu dołączy Damian Ozga, jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych managerów w polskiej turystyce zorganizowanej - komentuje Dariusz Górzny.
W kontekście dynamicznie rozwijającego się rynku turystyki zorganizowanej, Wakacje.pl zapowiadają intensywny rozwój obydwu marek i prace nad budowaniem synergii w kluczowych obszarach działalności. W szczególności spółki dążyć będą do zaoferowania najwyższej jakości standardów obsługi, przewidywalności procesów oraz lepszego dopasowania możliwie najszerszej oferty produktowej do potrzeb Klienta.
Rozwój tak dużej sieci agencyjnej, może dać szansę dla średnim i mniejszym organizatorom na dotarcie z produktem do klienta w całej Polsce bez nakładów na reklamę.
Inwestycja Wakacje.pl S.A. to kolejny krok w kierunku rozszerzenia portfela marek z segmentu turystycznego Wirtualna Polska Holding. Należą do niego wyspecjalizowane w turystyce zagranicznej Wakacje.pl i My Travel oraz w turystyce krajowej Nocowanie.pl i Eholiday.pl. WPH jest również mniejszościowym udziałowcem spółki eSky.pl S.A.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami