TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2022-09-30 - Kolejny prezes odleciał

Po nadzwyczajnym walnym zebraniu akcjonariuszy z pracą prawdopodobnie będzie musiał się pożegnać kolejny prezes lotniska. Tym razem władza porządkuje prezesa w Porcie Lotniczym Wrocław.

reklama


Odwołano Dariusza Kusia, który prezesem Portu Lotniczego Wrocław jest od 2007 roku. Według prezydenta miasta Wrocław, który zaskarży uchwałe NZA, odwołanie Kusia nie jest skuteczne, gdyż dokonano go niezgodnie z zapisami statutu, jak i ustawy o gospodarce komunalnej, które mówią, że odwołanie prezesa jest możliwe, ale przez Radę Nadzorczą. We wrocławskim lotnisku miasto ma znacznie większe udziały niż np. Poznań miał na Ławicy, ale i to nie pomogło. Struktura właścicielska portu wygląda tak: Miasto - Gmina Wrocław - 49,24% akcji, Województwo Dolnośląskie - 31,02% akcji i Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" - 19,74% akcji. Znów wspólne działanie przedstawicieli województwa i PPL pozwoliło przegłosować uchwałę.

Nawiązujemy tu do niedawnego odwołania prezesa Mariusza Wiatrowskiego, który kierował poznańskim lotniskiem od 2006 roku: Lotnisko Ławica zmienia prezesów

Prezydent miasta Wrocław jednoznacznie określił to co się stało jako wpisuje się [to] w politykę pomniejszania przez rząd roli i znaczenia regionalnych lotnisk na rzecz budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Z kolei dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego Bohdan Stawiski twierdzi, że Akcjonariusze dostrzegli rosnący konflikt pana Dariusza Kusia ze związkami zawodowymi, Strażą Graniczną oraz PLL LOT. Prezes ponadto utrudniał wykonywanie mandatu członkom Rady Nadzorczej, wielokrotnie nie udostępniając dokumentów spółki. Akcjonariusze oczekują, aby osoba pełniąca funkcję prezesa zarządu współpracowała ze wszystkimi podmiotami dla dobra Portu Lotniczego i Dolnoślązaków.





Jednak zwiększanie się ruchu na lotnisku i otwieranie nowych połączeń przeczą zarzutom ze strony województwa. Wygląda na to, że prezesi lotnisk regionalnych nie mogą być za bardzo aktywni, ani działać zbyt rozwojowo, bo mogło by się okazać, że za mało tras zostanie dla CPK, jeśli regionalne lotniska się będą dalej rozwijać.

Swoją drogą wchodząc w głęboki energetyczny i inflacyjny kryzys, widzimy jak maleje CPK, teraz już 3 pasy, zamiast 4-ch. Jeśli inflacja będzie dalej tak rosnąć, może się okazać, że CPK zostanie filią lotniska w Radomiu, a my będziemy mieć tu Turcję bez wyjeżdżania, stąd lotnisku w Baranowie wystarczy 1 pas.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com