TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Sri Lanka powoli otwiera się na turystów. Pierwsi z nich przylecieli w poniedziałek, 27 grudnia w ramach programu pilotażowego.
reklama
Wytyczne do programu zaprezentowało tamtejsze ministerstwo turystyki. Przedstawiamy je pokrótce. Program jest prowadzony od 27 grudnia do 19 stycznia 2021 r.
Turyści mogą przylatywać lotami czarterowymi, regularnymi, bądź prywatnymi samolotami do portów lotniczych: Katunayake i Mattala. Maksymalnie w ciągu jednego dnia może przylecieć 300 osób. Pieczę nad tym, aby limit przyjeżdżających nie został przekroczony będzie pełnił tamtejszy Urząd Lotnictwa Cywilnego. Minimalny okres pobytu na Sri Lance, zgodnie z opublikowanymi wytycznymi to 7 dni, a noclegi za pierwsze 7 dni mają być opłacane z góry.
Wizy wjazdowe będzie można załatwiać tylko online. Koszt wizy to 35 dolarów i jak przekonują przedstawiciele lankijskiego biura przyjazdowego Aitken Spence Travel, system działa a wizę można załatwić w ciągu kilku godzin. Wymagane jest posiadanie ubezpieczenia pokrywającego koszty ewentualnego leczenia COVID-19, pokrycie kosztów dwóch testów PCR ( 45 dolarów za każdy), które będą przeprowadzane przez personel prywatnego, certyfikowanego laboratorium. Pierwszy z nich zostanie przeprowadzony przed zakwaterowaniem w hotelu, drugi po 5-7 dniach od przyjazdu. Organizacją testów zajmie się hotelarz.
Przed wylądowaniem każdy z pasażerów powinien wypełnić deklarację dotyczącą stanu zdrowia.
Turyści będą mogli przebywać w certyfikowanych hotelach, zabronione będzie opuszczanie hoteli, za wyjątkiem zorganizowanych wycieczek lokalnych do miejsc zatwierdzonych przez grupę zadaniową ds. COVID-19, w ramach tzw. bańki bezpieczeństwa biologicznego. Warunkiem uczestnictwa w tych wycieczkach będzie negatywny wynik testu PCR. Turyści z każdego hotelu powinni być przewożeni oddzielnie, a hotele powinny przedsięwziąć środki zapobiegające spotykaniu się turystów, którzy przylecieli różnymi lotami, aczkolwiek przyjmowanie turystów z różnych lotów w jednym hotelu będzie dozwolone. Hotele, lub organizatorzy turystyki powinni mieć przygotowane plany dotyczące transferów. Konieczne będzie prowadzenie dziennika transportowego.
Przez pierwsze 14 dni pobytu turyści nie będą mogli mieć jakichkolwiek kontaktów z lokalną ludnością, oprócz personelu hotelowego. Władze apelują, aby nawet po tych 14 dniach nie korzystali oni ze środków publicznego transportu. Hotele będą musiały podpisywać umowy z lekarzami, którzy będą monitorować stan zdrowia gości i personelu. Hotele będą zobligowane także do wysyłania dziennych raportów do ministerstwa zdrowia.
Hotele będą mogły wypełnić max. 75% pokoi. Reszta ma zostać przeznaczona dla celów ewentualnej izolacji turystów z pozytywnym wynikiem testu PCR. W przypadku, gdyby pozytywny wynik testu PCR miała większa grupa turystów (bez objawów choroby), będą mogli zostać oni poddani izolacji w innym hotelu. Ci, u których pojawią się objawy, zostaną skierowani do szpitala. Koszty leczenia zostaną pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia.
Pracownicy hoteli, którzy będą mieć bezpośredni kontakt z turystami nie będą mogli opuszczać miejsca zakwaterowania przez 14 dni. W tym czasie stan ich zdrowia będzie monitorowany.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami