TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-07-26 - Ilu pasażerów obsłużył PKP Intercity?

PKP Intercity policzył obsłużonych pasażerów w pierwszej połowie roku.

reklama


W pierwszym półroczu 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało 21,4 mln podróżnych, czyli o ponad milion osób więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ubiegły rok spółka zakończyła liczbą 42,8 mln pasażerów, a w tym roku od stycznia do czerwca pociągami PKP Intercity podróżowało 21,4 mln osób, co oznacza ponad 5,5-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2017 roku. PKP Intercity utrzymuje trend wzrostowy w udziale przewoźników pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, od stycznia do maja 2018 roku, udział PKP Intercity jako trzeciej co do wielkości spółki na rynku, wyniósł 14,09%, podczas gdy rok wcześniej sięgnął 12,93%.

W ciągu pierwszych miesięcy 2018 r. udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 42%, w porównaniu z 41% w 2017 roku. Natomiast systematycznie spada sprzedaż w kasach. W pierwszym półroczu 2016 bilety w kasach zakupiło 54% podróżnych, w 2017 roku ten kanał sprzedaży wybrało 50% klientów, a w pierwszym półroczu 2018 roku już 46% pasażerów.





W pierwszym półroczu 2018 r. z usług PKP Intercity skorzystało o blisko 30% więcej seniorów i prawie 9% więcej rodzin. Pasażerowie zabierają coraz chętniej zwierzęta w podróż koleją. Liczba przewiezionych czworonogów wzrosła w tym półroczu o 10%. Zwiększyła się także o 18% liczba przewiezionych rowerów, co wpisuje się w obecne trendy społeczne i rosnące zainteresowanie wyjazdami kolejowo - rowerowymi.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com