TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W dniach 7-11 marca w Berlinie odbędzie się 52 edycja targów ITB
reklama
Oficjalnym partnerem wydarzenia jest Meklemburgia - Pomorze Przednie. W Messe Berlin, na powierzchni 160.000 metrów kwadratowych, reprezentowanych będzie około 10.000 firm turystycznych z 186 krajów i regionów. Ponad 80 procent wystawców pochodzi z zagranicy. Po raz kolejny organizatorzy spodziewają się ponad 100.000 odwiedzających.
Motywami przewodnimi tegorocznej edycji ITB mają być takie zagadnienia jak rewolucyjne formy podróżowania, zjawisko nadmiernej turystyki, cyfryzacja i rozwój technologii ułatwiających podróżowanie, turystyka luksusowa, rozwój turystyki medycznej, ekonomia współdzielenia, czy big data w turystyce.
W tym roku na polskim stoisku narodowym o łącznej powierzchni 752 metrów kwadratowych zaprezentuje się 49 polskich wystawców, w tym podmioty regionalne (ROT, LOT) i branżowe. Motywem przewodnim polskiej obecności na targach ITB w Berlinie będzie turystyka aktywna - wodna. Turyści i przedstawiciele branży odwiedzający polskie stoisko, będą mogli dostrzec jego elementy m.in. na stoiskach województw zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego i dolnośląskiego, Wrocławia oraz na zdjęciach rozsianych po polskim pawilonie. Obecne będą Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, laureat prestiżowego Złotego Certyfikatu POT, ze swoją magiczną ofertą oraz wspaniałymi wypiekami, Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu czy Warszawa ze swoimi atrakcjami.
Spacer po hali 15.1, wypełnionej przez polskich wystawców to swoista podróż po całej Polsce. Odwiedzający nasze imponujące stoisko będą mogli zobaczyć atrakcje z wielu regionów Polski, ukazujące potencjał i różnorodność naszej krajowej oferty. W tym roku szczególnie bogate będzie również stoisko z ofertami turystyki prozdrowotnej - mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Podczas targów ITB w Berlinie, do promocji Polski i jej atrakcji turystycznych wykorzystane zostaną także nowe technologie m.in. filmy w nowoczesnej technologii wirtualnej rzeczywistości. Wśród nich POT przygotowała historię sympatycznej rodziny zwiedzającej polskie zamki i pałace, sentymentalną podróż pary seniorów powracających do ukochanych przez siebie zabytków z listy światowego dziedzictwa UNESCO, dwójki przyjaciół spędzających wspólne chwile w parkach narodowych Polski oraz młodych twórców prototypu łazika marsjańskiego w nowoczesnej Polsce.
W ramach polskiego stoiska narodowego, po raz pierwszy na targach ITB w Berlinie, zorganizowane zostało stoisko promujące polską turystykę prozdrowotną. Stanowi ono kolejny etap realizacji przez POT branżowego programu promocji polskich kluczowych branż eksportowych. Goście polskiego pawilonu znajdą tam również trzech wystawców z tego sektora, którzy biorą udział w ITB, w ramach realizowania indywidualnych projektów "Go to Brand"- Olandię, Hotel Pestkownica i Pałac na Wodzie Staniszew.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami