TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2025-05-08 - Rekordowe wyniki Emirates
Grupa Emirates opublikowała dzisiaj swoje Roczne sprawozdanie finansowe za lata 2024-25, odnotowując wynik finansowy, EBITDA, przychód i saldo środków pieniężnych na rekordowo wysokich poziomach
reklama
Emirates notuje najlepsze wyniki w całej swojej historii.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2025 r. Grupa Emirates odnotowała:
- rekordowy zysk przed opodatkowaniem w wysokości 22,7 mld AED (6,2 mld USD), o 18% wyższy niż w roku ubiegłym
- rekordowy przychód na poziomie 145,4 mld AED (39,6 mld USD), co oznacza wzrost o 6% w stosunku rocznym
- rekordowo wysoki poziom środków pieniężnych - 53,4 mld AED (14,6 mld USD), o 13% wyższy niż w roku ubiegłym
- historycznie wysoki poziom EBITDA - 42,2 mld AED (11,5 mld USD), co oznacza wzrost o 6% rok do roku
- rekordowy zysk przed opodatkowaniem w wysokości 21,2 mld AED (5,8 mld USD), o 20% wyższy niż w roku ubiegłym
- rekordowy przychód na poziomie 127,9 mld AED (34,9 mld USD), co oznacza wzrost o 6% w stosunku rocznym
- rekordowo wysoki poziom środków pieniężnych - 49,7 mld AED (13,5 mld USD), o 16% wyższy niż w roku ubiegłym
Grupa zapowiada wypłatę dywidendy w wysokości 6,0 mld AED (1,6 mld USD) na rzecz właściciela, Investment Corporation of Dubai (ICD).
To pierwszy rok finansowy, w którym Grupa Emirates podlega obowiązkowi płatności podatku dochodowego od osób prawnych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, który wprowadzono w 2023 r. Po zastosowaniu stawki podatkowej w wysokości 9%, zysk netto Grupy wyniósł 20,5 mld AED (5,6 mld USD).
Możliwości Emirates w zakresie przewozu pasażerów i towarów wzrosły łącznie o 4%, osiągając poziom 60,0 mld ATKM w latach 2024-25, co oznacza niemal powrót do wartości sprzed pandemii.
W trakcie roku Emirates uruchomiła dwa nowe połączenia - z Bogoty i Madagaskaru, wznowiła loty do Phnom Penh, Lagos, Adelaide i Edynburga oraz zwiększyła częstotliwość lotów do 21 miejsc docelowych, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie ze strony pasażerów. Do 31 marca linie Emirates obsługiwały loty w 148 miastach na terenie 80 krajów i terytoriów. Emirates rozszerzyła swoją sieć partnerów, która obejmuje aktualnie 33 podmioty współpracujące w celu wspólnej obsługi połączeń lotniczych i 118 przewoźników, którzy zapewniają proste połączenia do przeszło 1 750 miast spoza sieci spółki.
W tym roku do floty Emirates dołączył pierwszy samolot Airbus A350, który pozwala odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów i jest wyposażony w najnowsze rozwiązania, takie jak miejsca w popularnej klasie Premium Economy oraz nowej generacji system rozrywki pokładowej ice. Do 31 marca 4 maszyny A350 z floty Emirates obsługiwały loty do Edynburga, Ahmedabadu, Bahrajnu, Colombo, Kuwejtu i Mumbaju.
W odpowiedzi na utrzymujące się opóźnienia w dostawach maszyn lotniczych, linie Emirates przekazały do programu modernizacji dodatkowe 99 samolotów, co oznacza, że aktualnie 219 maszyn przechodzi gruntowną renowację kabin. Łączna wartość inwestycji sięga 5,0 mld USD. Według stanu na 31 marca linie Emirates oczekiwały na dostawy 314 samolotów - 61 maszyn A350, 205 Boeingów 777x, 35 modeli 787 i 13 777F. Na koniec marca flota liczyła łącznie 260 jednostek, zaś średni wiek maszyn wynosił 10,7 lat.
Strategicznie zwiększając przepustowość transportu w celu zaspokojenia dynamicznie rosnącego popytu na wielu rynkach, spółka Emirates zwiększyła łączne przychody w roku finansowym o 6% do poziomu 127,9 mld AED (34,9 mld USD). Wahania kursów walutowych i dewaluacje na niektórych z kluczowych dla linii rynkach negatywnie wpłynęły na rentowność linii lotniczych, powodując spadek o 718 mln AED (196 mln USD).
W latach 2024-25 Emirates odnotowały rekordowe przepływy pieniężne z działalności operacyjnej na poziomie 40,8 mld AED (11,1 mld USD), co odzwierciedla stabilną sytuację przedsiębiorstwa i pozwala liniom na dalszy rozwój działalności. Łączne koszty działalności operacyjnej wzrosły o 4% od poprzedniego roku finansowego. Dwie największe pozycje kosztowe w latach 2024-25 stanowiły koszty paliw i personelu, a także koszty utrzymania (amortyzacja i utrata wartości). Paliwa stanowiły 31% kosztów operacyjnych, w porównaniu do 34% zanotowanych w latach 2023-24. Rachunki linii lotniczych z tytułu zakupu paliw obniżyły się nieznacznie do poziomu 32,6 mld AED (8,9 mld USD), w porównaniu do 34,2 mld AED (9,3 mld USD) w roku ubiegłym. Powodem spadku były niższe (o 10%) średnie ceny paliw, zaś zyski na transakcjach zabezpieczających skompensowały większą o 5% ilość paliwa na skutek wzmożonego ruchu lotniczego.
Jako że klienci z różnych segmentów przejawiali zwiększony popyt na podróże lotnicze, globalna sieć linii wzmocniła się, a klienci chętniej sięgali po produkty marki, spółka Emirates wygenerowała rekordowo wysoki zysk przed opodatkowaniem na poziomie 19,1 mld AED (5,2 mld USD), przewyższając ubiegłoroczny wynik na poziomie 17,2 mld AED (4,7 mld USD) i notując wyjątkowo wysoką marżę zysku na poziomie 14,9%. To najlepszy dotychczasowy wynik w historii linii lotniczych i najwyższy rezultat w sektorze lotniczym w roku sprawozdawczym 2024-25.
W latach 2024-25 linie Emirates przewiozły 53,7 milionów pasażerów (wzrost o 3%), przy większej o 4% liczbie miejsc siedzących. Linie lotnicze odnotowały współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich na poziomie 78,9%, co oznacza niewielki spadek względem ubiegłorocznego wyniku 79,9 %. Średni przychód na pasażera pozostał bez zmian i wyniósł 36,6 filsów (10,0 centów) na osobokilometr (RPKM).
W latach 2024-25, linie Emirates zainwestowały także kwotę 63 mln AED w ulepszenia w ramach poczekalni. Otwarto dwie nowe przestrzenie dla pasażerów oczekujących na lot na lotnisku London Stansted i Dżudda, a co za tym idzie łączna liczba dedykowanych poczekalni Emirates na całym świecie wzrosła do 41, a także odnowiono istniejące poczekalnie w Bangkoku i Paryżu.
W 8 miastach na świecie otwarto Emirates World, tj. punkty handlowe klasy premium. Inwestycja w wysokości 34 mln AED ma za zadanie stworzyć wyszukane przestrzenie handlowe, w których wykwalifikowani pracownicy obsługi będą w stanie obsłużyć na miejscu większą liczbę klientów.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami