TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2025-05-02 - Sopot podsumował kampanię promocyjną poza sezonem
Milionowe zasięgi, setki tysięcy wyświetleń i przede wszystkim pozytywny odbiór kampanijnego hasła wśród mieszkańców, turystów i branży turystycznej. Po pięciu miesiącach intensywnych działań reklamowych, Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna kończą pierwszą odsłonę kampanii "Widzimy się w Sopocie / See you in Sopot". Głównym celem promocji było zaprezentowanie kurortu jako idealnego miejsca na posezonowy city break, rodzinny wypoczynek podczas świąt, czy przyjacielski wypad na kawę.
reklama
Bohaterami kampanijnych grafik byli m.in. rodzice z dziećmi, seniorzy, przyjaciółki, para millenialsów i osoby spędzające czas solo. Zostali oni przedstawieni m.in. podczas rowerowej przejażdżki, relaksu w saunie na plaży, spaceru z psem brzegiem morza, wizyty w miasteczku świąteczno-noworocznym czy jeździe na łyżwach na jedynym w Polsce lodowisku z widokiem na morze. Tłem zdjęć były sopockie instytucje kultury: Opera Leśna, Goyki 3 Art Inkubator, Muzeum Sopotu, a także lokale gastronomiczne, obiekty SPA, plaża, parki czy tężnie solankowe.

Grafiki z bohaterami kampanii można było zobaczyć m.in. w mediach lokalnych, ogólnopolskich i zagranicznych. Hasło kampanii wybrzmiewało w jinglach i spotach radiowych, które były emitowane w związku z promocją wybranych wydarzeń miejskich. W działania promocyjne zostały włączone miasta Zakopane oraz Kraków, gdzie sopockie plakaty pojawiły się na kilkudziesięciu wiatach przystankowych oraz ekranach tramwajowych.
Współpraca z innymi samorządami i dobre relacje z sektorem przedsiębiorców wzmocniły przekaz naszej posezonowej kampanii. Było o Sopocie słychać i było nas widać. Fantastyczne kadry kampanijne pokazały, że Sopot to miasto pełne atrakcyjnych przestrzeni, dostępnych nie tylko latem, w wysokim sezonie, ale przez cały rok dla osób w różnym wieku i z różnymi pasjami i potrzebami. Pokazaliśmy nasz kurort jako miasto dostępne i przyjazne dla każdego i na każdą kieszeń, z ciekawą, całoroczną ofertą kulturalno-sportową podkreśla Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. Widzimy siłę i potencjał kampanii, dlatego nie zwalniamy tempa i już planujemy nową, październikową odsłonę "Widzimy się w Sopocie" zapewnia prezydentka.

Specjalnie na potrzeby kampanii, na stronie internetowej visit.sopot.pl, uruchomiona została zakładka z kalendarium wydarzeń posezonowych w sopockich instytucjach kultury i sportu oraz na bieżąco aktualizowana oferta branży gastronomiczno-hotelarskiej. Zakładka została również przetłumaczona na język angielski, co ułatwiło zagranicznym gościom znalezienie atrakcyjnych ofert na pobyty w trakcie ferii, walentynkowe kolacje czy zakup biletów na sopocką Cavaliadę. Przez okres trwania kampanii stronę visit.sopot.pl wyświetlono 130 857 razy. W porównaniu z analogicznym okresem w roku 2024 (83 157 wyświetleń) stanowi to wzrost wg. SOT o 246%, a według matematyki o 57%. Wg statystyk, odwiedzający stronę to przede wszystkim mieszkańcy województw: mazowieckiego, pomorskiego, śląskiego, małopolskiego i wielkopolskiego. Wśród odwiedzających z zagranicy przodowali Czesi, Szwedzi, Niemcy i Norwegowie. Warto dodać, że Sopotem interesowali się także goście z Bliskiego Wschodu: 419 osób z Arabii Saudyjskiej i 444 z Omanu.
Zagraniczni turyści przylatujący czy przypływający do Trójmiasta mogli również zobaczyć kampanijne grafiki z anglojęzycznymi hasłami zachęcającymi ich do spróbowania sopockich gofrów, morsowania czy skorzystania z atrakcji miasteczka świąteczno-noworocznego.
Bardzo mocno postawiliśmy na współpracę ze skandynawskim, brytyjskim, niemieckim oraz czeskim rynkiem. Posezonową ofertę Sopotu prezentowaliśmy wspólnie z naszymi przedsiębiorcami. Odbyliśmy w sumie ponad 100 rozmów podczas zagranicznych targów oraz wydarzeń o charakterze B2B w Londynie, Oslo, Berlinie, Pradze, Brnie czy Ostrawie wylicza Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. Zorganizowaliśmy specjalne akcje z lotniskiem, promowaliśmy się na promach Polferries, w newsletterze wysyłanym do subskrybentów StenaLine, gościliśmy zagranicznych dziennikarzy i influencerów. Hasło "See you in Sopot" było pozytywnie odbierane przez zagraniczną branżę i turystów indywidualnych. Liczymy, że znajdzie to odzwierciedlenie w nowych rezerwacjach już jesienią tego roku dodaje prezes Barski.
Hasło "Widzimy się w Sopocie/ See you in Sopot" znalazło się również w nowym filmie promocyjnym mającym na celu zachęcenie turystów biznesowych do odwiedzania sopockiego kurortu i organizowania w nim eventów, spotkań i międzynarodowych konferencji.
Kampania w liczbach:
RADIO:
- 150 spotów radiowych promujących wybrane wydarzenia posezonowe,
- post dot. oferty walentynkowej opublikowanych w mediach społecznościowych radia, targetowany na wybrane miasto - zasięg 101 997,
- konkurs dla słuchaczy ogólnopolskiej stacji radiowej (wraz z publikacją grafik kampanii na stronie internetowej i mediach społecznościowych).
OUTDOOR:
- 58 plakatów na wiatach przystankowych w Krakowie i Zakopanem,
- 16 plakatów na słupach ogłoszeniowych w Zakopanem.
DIGITAL OUTDOOR:
- animacje na ekranach w krakowskich tramwajach - emisja w 50 tramwajach/dziennie,
- animacje na 24 ekranach lotniskowych,
- animacje na ekranach na promach Polferries,
- animacja na ekranie w Ergo Arenie podczas Cavaliady Sopot
PRASA:
- publikacja tekstu i reklamy w miejskim informatorze miasta Zakopane,
- 5 reklam i tekstów w ogólnopolskich miesiÄ™cznikach, tygodnikach i dziennikach ("National Geographic", "Traveler", "Polityka", "Wysokie Obcasy", krakowskie wydanie "Gazety Wyborczej", artykuÅ‚ w czeskim tygodniku "Týdeník Kvìty".
INTERNET
- banery internetowe opublikowane na ogólnopolskich serwisach i portalach informacyjnych - łącznie 300 tys. odsłon + 2 500 (UU) unikalnych użytkowników,
- konkurs na profilach lotniska w social mediach (82 tys. obserwujÄ…cych),
- kampania Google Ads przyniosła 12 625 285 wyświetleń i 268 180 odwiedzin,
- kampania na platformach Facebook i Instagram wygenerowała zasięgi w wysokości 2 271 910, 3 002 358 wyświetleń, 6667 unikatowych kliknięć w link.
WYDARZENIA I WIZYTY:
- wspólna akcja z okazji Mikołajek w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy,
- akcja promocyjna w Zakopanem podczas tradycyjnej "Wymiany dech",
- 6 wizyt studyjnych (polskich i zagranicznych twórców internetowych i dziennikarzy), wizyta 25 planistów spotkań biznesowych i przedstawicieli agencji eventowych, 6 zagranicznych imprez targowych i wydarzeń o charakterze B2B (Londyn, Oslo, Berlin, Praga, Brno, Ostrawa).
Niestety nie podano ile kampania kosztowała. Zastanawiają także statystyki - wszak ilość odwiedzin z samych Google Ads przewyższa ilość odwiedzin na stronie visit.sopot.pl w podanym okresie...
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami