TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-05-23 - Co będzie głównym tematem marketingowym Czech w tym roku?

W jaki sposób Czechy chcą przyciągać turystów? Co stanie się ich głównym tematem marketingowym na 2017 rok.

reklama


Hasło przewodnie całej kampanii "Barok wszystkimi zmysłami" zaprasza turystów do odwiedzenia Czech i jednocześnie motywuje do tego, aby nie tylko zapatrzyli się na tutejszy barok, ale również wsłuchali się, poznali jego woń i delektowali się nim. Celem jest zaakcentowanie tradycji, gastronomii i architektury. Agencja CzechTourism długofalowo stara się łączyć miejsca związane z historią ze współczesnymi doznaniami, a przemawiający mocno do zmysłów barok doskonale spełnia ów zamiar przeżycia w starych miejscach czegoś nowego.

W ubiegÅ‚ym roku głównym tematem marketingowym agencji CzechTourism byÅ‚a 700. rocznica urodzin Karola IV. Natomiast w 2018 roku, za poÅ›rednictwem 100. rocznicy powstania suwerennej CzechosÅ‚owacji, przeniesiemy siÄ™ do XX wieku. TuryÅ›ci jeżdżą do Czech zwiedzać zabytki i poznawać historiÄ™, dlatego uważamy, że temat baroku i barokowego krajobrazu bÄ™dzie wÅ›ród nich dobrze rezonować - wyjaÅ›nia wybór tematu rzecznik prasowy agencji CzechTourism Martina Fi¹erová. Barokowy temat umożliwia narracjÄ™ historii architektury, sztuki, tradycji i wybitnych postaci czeskiej historii, oraz krajobrazu w okresie miÄ™dzy tymi dwiema doniosÅ‚ymi rocznicami.

Pomimo silnych tradycyjnych konotacji w kampanii barok jest prezentowany nowoczeÅ›nie i za pomocÄ… nietradycyjnych narzÄ™dzi marketingowych. Na bieżący rok przedstawiliÅ›my nowość w postaci wirtualnej rzeczywistoÅ›ci - nagrania video 360° - opisuje Monika Palatková, dyrektor agencji CzechTourism. Video już teraz mogÄ… obejrzeć goÅ›cie targów turystycznych. PrzeniosÄ… siÄ™ wprost do jednej z barokowych destynacji. Agencja jednoczeÅ›nie rozszerzyÅ‚a i uzupeÅ‚niÅ‚a asortyment broszur, map i materiałów drukowanych.

Historia baroku jest jednocześnie prezentowana za pośrednictwem dziewięciu tematów, które nawiązują do głównych produktów agencji. Wśród nich znajdziemy na przykład "Barok własnymi siłami: pieszo lub na rowerze", zatem propagację turystyki i agroturystyki. Następnie "Barok mistyczny" z akcentem na zabytki sakralne, "Geniusze baroku" w powiązaniu z wybitnymi postaciami tej epoki, czy też "Nieodkryte klejnoty baroku", które są szyte na miarę dla krajowego ruchu turystycznego.

Elementem dziaÅ‚aÅ„ online jest też projekt BarokoPlay. MÅ‚odzi twórcy filmowi zostali zaproszeni do nagrania barokowego klipu wideo inspirowanego cyklem "Cztery pory roku" Vivaldiego i barokowymi zabytkami. Temat baroku bÄ™dzie zatem przedstawiony w nowy, nietradycyjny sposób. O tym, który klip wideo bÄ™dzie zwyciÄ™zcÄ…, zadecyduje publiczność swoim gÅ‚osowaniem.

W ciÄ…gu roku turystów przyciÄ…gajÄ… znane i mniej znane barokowe miejsca. Za granicÄ… kampania marketingowa jest nastawiona głównie na najbardziej znane barokowe motywy i zabytki, do których należą zabytki barokowe wpisane na listÄ™ UNESCO. Z najcenniejszych można wymienić Kromieryż z barokowym ogrodem i PaÅ‚acem Arcybiskupim, Kompleks Lednicko - Valticki z barokowym paÅ‚acem Valtice i piwnicami winnymi, miasto Mikulov z paÅ‚acem i przepiÄ™knym centrum, barokowy szpital Kuks i wiele innych.

Turystów krajowych kampania inspiruje do odwiedzenia mniej znanych miejsc, które w pewnym sensie dopiero czekajÄ… na odkrycie. SÄ… to na przykÅ‚ad Ploskovice, Nebílovy, Krásný Dvùr, Duchcov Casanovy, koÅ›cioÅ‚y Dientzenhoferów na Broumovsku, lub budowle Santiniego w okolicy Å»diaru nad Sázavou.
Barokowe zabytki w Czechach tętnią życiem. Oferują turystom wiele atrakcji, na przykład nocne zwiedzanie w strojach z epoki, przedstawienia teatralne, koncerty, jarmarki, festiwale muzyki barokowej czy gastronomiczne.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com