TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej odpowiedziało na apel Ministerstwa Zdrowia, dotyczący wizyt w lokalach z fast-foodami
reklama
O piśmie Ministerstwa Zdrowia pisaliśmy w aktualności Ministerstwo chce zakazać wycieczkom szkolnym odwiedzania fast-foodów .
Jak podał Dziennik Gazeta Prawna, resort edukacji stanął na stanowisku, że organizowanie wycieczek przez szkoły ma na celu, oprócz poznawania kraju, jego historii, tradycji, zabytków kultury, również upowszechnianie zdrowego stylu życia. W związku z tym stołowanie się w restauracjach szybkiej obsługi jest niewskazane. MEN potępił także przyjmowanie przez nauczycieli poczęstunków, w zamian za promocję wśród uczniów konkretnych sieci restauracji. W związku z tym, kuratorzy oświaty wystosowali apel do dyrektorów placówek oświatowych o rezygnację z wizyt w restauracjach szybkiej obsługi podczas wycieczek i wyjść szkolnych, lub ich ograniczenie do niezbędnego minimum, jeśli to będzie niemożliwe.
Trudno tu o jednoznaczną ocenę, z jednej strony promocja zdrowego odżywiania, z drugiej wolność wyboru. Dietetycy i przeciwnicy fast-foodów cieszą się ze stanowiska ministerstwa i podkreślają, że jednym z wychowawczych celów szkoły jest upowszechnianie zdrowego stylu zarówno życia, jak i odżywiania. Trudno się nie zgodzić z tym, że powinno się zdrowo odżywiać. Z drugiej strony, należy pamiętać, że ostatnie słowo w kwestiach dotyczących dzieci należy do rodziców. Mogą oni sobie życzyć, albo i nie, żeby ich dzieci jadały w takich miejscach, i w obydwu przypadkach mają do tego pełne prawo. Czy państwo powinno ingerować w wyżywienie dzieci, także na wycieczkach, czy też powinno się tę kwestię pozostawić do uznania rodziców?
Trochę na marginesie pozostaje kwestia, czy podczas imprez kierowanych do dzieci, powinny być promowane marki, niekoniecznie kojarzącą się ze zdrowym stylem życia. Dla przykładu, w miniony weekend, w Krakowie odbyła się Parada Smoków. Bardzo przyjemna impreza, z imponującym widowiskiem plenerowym pod Wawelem i paradą ulicami miasta, która przyciągnęła wiele rodzin z dziećmi. Była ona sponsorowana m.in. przez producenta napojów gazowanych, oraz producenta słodyczy. Dyskusyjną kwestią jest to, czy taka współpraca, przy wydarzeniu kierowanym w dużej mierze do dzieci jest właściwe.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami