TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2024-04-03 - Mało Polaków wyjechało turystycznie na Wielkanoc?

Wiosna sprzyja podróżowaniu, ale tegoroczne Święta Wielkanocne nie obfitowały w dalekie wyjazdy. Badanie przeprowadzone przez FlixBus pokazało, że w tym okresie tylko 5% Polaków zaplanowało rekreacyjny wyjazd w Polsce lub za granicą. 16% osób wyjechało ze swojej miejscowości, żeby odwiedzić rodzinę.

reklama


Choć od 2021 roku obserwujemy wzrost popularności wyjazdów w okresie świątecznym, w ostatnich trzech latach ponad połowa Polaków nie wyjeżdżała na święta ze swojej miejscowości. Tylko 5% zaplanowała rekreacyjny wyjazd w tym okresie. Jednym z powodów mogła być inflacja. Aż 63% osób planujących wyjazd na Wielkanoc wyraźnie odczuło jej wpływ na koszty podróży. 30% z nich zawsze szuka promocji i zniżek na bilety, aby obniżyć koszty wyjazdu, a 20% zawsze zwraca uwagę na ceny podczas planowania wyjazdu.

Samochód osobowy nadal pozostaje najpopularniejszym Å›rodkiem transportu, a niechęć do korzystania z transportu zbiorowego wynika z braku dogodnych poÅ‚Ä…czeÅ„ i poczucia niezależnoÅ›ci, jakie zapewnia podróżowanie wÅ‚asnym autem. Od poczÄ…tku istnienia FlixBusa naszym najwiÄ™kszym konkurentem jest samochód. CiÄ…gle dążymy do tego, by podróżowanie autobusem staÅ‚o siÄ™ atrakcyjnÄ… alternatywÄ… dla jazdy autem. Otwieramy nowe kierunki, zwiÄ™kszamy czÄ™stotliwość kursów na wielu trasach i stale ulepszamy komfort podróży. mówi MichaÅ‚ Leman, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach BaÅ‚tyckich. Jestem przekonany, że skutecznym sposobem na wzmocnienie konkurencyjnoÅ›ci transportu zbiorowego byÅ‚oby wprowadzenie jednolitych ulg ustawowych. Zniżki na pociÄ…gi oraz autobusy znacznie siÄ™ różniÄ…, co skutecznie utrudnia podróżowanie po Polsce. Po ujednoliceniu ulg, wyjazd na Å›wiÄ™ta, urlop czy wakacje mógÅ‚by odbyć siÄ™ nawet w jednym bilecie. dodaje.

Berlin niezmiennie jest najpopularniejszym kierunkiem wśród osób podróżujących FlixBusem w okresie świątecznym. Oprócz wyjazdów zagranicznych, dużym zainteresowaniem cieszyły się również podróże wewnątrz kraju, do takich miast jak Warszawa, Kraków czy Wrocław.
Nowym trendem był wzrost liczby osób wyjeżdżających do Kijowa. Duża siatka połączeń FlixBusa, wygodne godziny odjazdu oraz możliwość wzięcia ze sobą większego bagażu sprawiają, że FlixBus stał się atrakcyjnym i bezpiecznym środkiem transportu do i z Ukrainy.

Cel naszych świątecznych podróży wybieramy zazwyczaj z wyprzedzeniem, ale bilety na podróż rezerwujemy spontanicznie dzień lub kilka dni wcześniej. Większość preferuje krótkie wyjazdy trwające do 3 dni, a średni koszt dojazdu wynosi 325 zł. W święta najczęściej podróżujemy z rodziną oraz bliskimi. Badanie zostało zrealizowane przez SW Research metodą CAWI na próbie N=1012 dorosłych Polaków, w marcu 2024 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com