TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-07-31 - Kolejni OTA z zobowiązaniami wobec Komisji Europejskiej

W wyniku dialogu z Komisją Europejską i siecią współpracy w zakresie ochrony konsumentów (CPC) krajowych organów ochrony konsumentów, Expedia i Lastminute.com zobowiązały się do lepszego informowania konsumentów o ich prawach i zapewnienia im zwrotu kosztów biletu w ciągu 14 dni w przypadku odwołania lotu przez linię lotniczą.

reklama


Po zakończeniu negocjacji Expedia i Lastminute.com podpisały następujące zobowiązania:



Lastminute.com zgodziło się wdrożyć większość tych zobowiązań od 1 lipca 2025 r., przy czym pełne wdrożenie nastąpi do 1 września 2025 r., natomiast Expedia oświadczyła, że jej praktyki są zgodne z powyższymi zobowiązaniami.

Negocjacje prowadzone przez Szwedzką Agencję Konsumentów, miał na celu zachęcenie internetowych biur podróży do dobrowolnego przyjmowania praktyk, które zwiększają ochronę konsumentów i wiedzę na temat ich praw, a także zgodność platformy z prawodawstwem UE. Opiera się on na skoordynowanym działaniu z 2023 r. prowadzonym przez sieć współpracy w zakresie ochrony konsumentów, która zabezpieczyła te same zobowiązania ze strony Edreams ODIGEO, Etraveli Group i Kiwi.com. Łącznie pięć dużych internetowych biur podróży przestrzega tych samych zobowiązań.

Sieć europejskich organów ochrony konsumentów będzie monitorować, czy Expedia i Lastminute.com prawidłowo wdrożyły zobowiązania w uzgodnionym terminie. Sieć będzie również nadal monitorować realizację zobowiązań przez Edreams ODIGEO, Etraveli Group i Kiwi.com. Sieć będzie ponadto nadal promować te zobowiązania wśród innych internetowych biur podróży.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com