TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-03-20 - Sąd Apelacyjny o cenach w restauracjach franczyzowych

Sfinks Polska S.A. zawierała z franczyzobiorcami umowy regulujące wysokość cen produktów oferowanych w restauracjach. W 2013 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał to za zmowę cenową i nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 462 tys. zł. Po długiej batalii sądowej, sprawa trafiła do Sądu Apelacyjnego, który niedawno wydał wyrok w tej sprawie.

reklama


Wcześniej, spółka odwoływała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w sierpniu 2016 r. oddalił w całości odwołanie spółki. Sąd Apelacyjny w styczniu 2018 r. zmienił wyrok SOKiK, obniżając karę do 50 tys zł.

W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sąd stwierdził, że wprowadzenie w swojej sieci franczyzowej sztywnych cen odsprzedaży przez Sfinks stanowi porozumienie ograniczające konkurencję. Mimo że spółka twierdziła, że stosowanie jednolitych cen jest niezbędne, aby zapewnić jednolitość usług w sieci, ale nie przedstawiła w tym zakresie żadnych analiz marketingowych. Obniżając karę pieniężną Sąd wskazał, że różnica między ceną, która hipotetycznie mogła ukształtować się, gdyby nie zawarto zmowy, a ceną ustalaną w ramach porozumienia nie mogła być duża, co świadczy o jego niewielkiej szkodliwości.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com