TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) z zadowoleniem przyjęło złagodzenie ograniczeń związanych z COVID-19 dla zaszczepionych pasażerów oraz szersze zastosowanie tańszych antygenowych, przyjęte w tym tygodniu przez Hiszpanię i Francję.
reklama
Brak wdrożenia zharmonizowanych środków w całej Europie i głęboką frustracją z powodu braku koordynacji między rządami na całym świecie w zakresie opartego na danych i zarządzaniu ryzykiem podejścia do przywrócenia swobody podróżowania.
Od dnia 7 czerwca Hiszpania otworzyła swoje granice dla większości zaszczepionych podróżnych z całego świata i zezwoliła podróżnym z UE na wjazd do kraju z negatywnym wynikiem testu antygenowego. Ponadto pasażerowie pochodzący z krajów niskiego ryzyka (w tym z Wielkiej Brytanii) mogą wjeżdżać bez żadnych ograniczeń.
Od 9 czerwca Francja otworzyła się dla zaszczepionych podróżnych ze wszystkich krajów z wyjątkiem tych, które zostały ocenione jako "wysokiego ryzyka". Zaszczepieni podróżni z krajów "średniego ryzyka" będą musieli przedstawić negatywny wynik testu antygenowego na COVID-19 lub testu PCR, a osoby niezaszczepione nadal muszą poddać się samoizolacji przez siedem dni.
Cieszy fakt, że coraz więcej krajów europejskich podejmuje kroki w celu ponownego otwarcia granic. Dostrzegają one możliwości, jakie stwarzają szczepienia i czynią podróże bardziej przystępnymi dzięki testom antygenowym. Jednak to podejście nie jest powszechne na całym kontynencie. Wiele państw europejskich nie zdołało jeszcze w ogóle znacząco rozluźnić granic. To rozdrobnienie powinno zostać zastąpione jednolitym podejściem, zgodnym z zaleceniami UE, do której należą te państwa. Obywatele, przedsiębiorstwa i gospodarki skorzystałyby na większej zgodności w całej Europie w zakresie rozluźniania środków i przywracania swobody podróżowania - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Aby unijny cyfrowy certyfikat szczepień mógł zostać skutecznie wdrożony do 1 lipca, konieczne jest spójne podejście w całej Europie. Zdaniem IATA, rządy na całym świecie powinny zezwolić na zintegrowanie certyfikatów cyfrowych z aplikacjami dla pasażerów, w celu odciążenia lotnisk i granic w związku z coraz bardziej skomplikowanym procesem obsługi pasażerów w miarę wzrostu liczby podróżnych.
Zdaniem IATA, działania Hiszpanii, Francji i innych państw europejskich są krokiem we właściwym kierunku, ale przywrócenie globalnej łączności wymaga znacznie więcej niż tylko inicjatyw regionalnych czy pojedynczych państw. Grupa G20 poparła oparte na danych podejście do zarządzania ryzykiem związanym z COVID-19 przy jednoczesnym ponownym otwarciu granic. Szczyt przywódców G7 w dniach 11-13 czerwca jest okazją do zapoczątkowania skoordynowanego podejścia do przywrócenia globalnej łączności lotniczej.
Wiele z największych na świecie rynków podróży lotniczych, takich jak Australia, Chiny, Wielka Brytania, Japonia i Kanada, pozostaje zasadniczo zamkniętych i nie ma jasnych planów ich ponownego otwarcia. Dane powinny pomóc tym i innym krajom we wprowadzeniu ukierunkowanych polityk, które zapewnią bezpieczeństwo ludności, jednocześnie zmierzając w kierunku normalności w świecie z COVID-19 przez jakiś czas. Jeszcze w tym miesiącu grupa G7 ma szansę ustalić ramy zarządzania ryzykiem w celu przywrócenia swobody podróżowania w sposób, który jest zarówno przystępny, jak i praktyczny. Jest niezwykle ważne, aby podjęli to wyzwanie - powiedział Walsh.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami