TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Po wydatkach na święta i zakupie prezentów wielu Polaków widzi dno swoich portfeli. Stąd wydatki na Sylwestra nie są tak spektakularne jak świąteczne, a w tym roku kwota ta jeszcze spadła.
reklama
Według deklaracji zebranych przez BIG InfoMonitor Polak średnio planuje wydać 307zł na Sylwestra. Jest to kwota o 7zł mniejsza niż rok temu, więc wobec wzrostu cen planowane wydatki realnie są odczuwalnie mniejsze. Aż dla 37% Polaków w wydatkach sylwestrowych najważniejsze jest jedzenie (wzrost o 1%), a dla 23% Polaków najważniejszą pozycją w planach są trunki (wzrost, w 2018 roku 16%). Dla 7,5% Polaków największą pozycją w wydatkach będzie wygląd (kreacja, fryzjer), a dla 5,5% rodaków najważniejsze będą fajerwerki (rok temu 6%). I co ważne, tylko 24% Polaków planuje spędzić Sylwestra w domu, nie bawiąc się.
W tym roku duże powody do niepokoju mają producenci i sprzedawcy fajerwerków, wiele miast rezygnuje z pokazów, czy to ze względu na zwierzęta, czy też z oszczędności. Także wielu Polaków rezygnuje też z zakupu samodzielnie odpalanych sztucznych ogni. Producenci i sprzedawcy skarżą się na czarny PR, jaki robią im ekolodzy i samorządy, jednak patrząc szerzej trudno uznać ich żale. Brak edukacji w zakresie bezpieczeństwa, wciąż zdarzające się wypadki (wiele osób o północy w Sylwestra jest nietrzeźwa) oraz w sprzedaży brak cichszych opcji np. wyraźnie oznaczonego poziomu hałasu rakiet i zestawów nastawionych na piękne efekty wizualne bez efektów hukowych. Dla chcących się bawić bez wielkiego huku są dostępne różne fontanny, miniwyrzutnie lub inne artykuły pirotechniczne nie powodujące dużego hałasu nawet w przypadku odpalania na osiedlu, ale raczej jest brak eksponowania takich możliwości przez sprzedawców.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami