TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-06-22 - Hotelowy pokój przyszłości AccorHotels

17 zespołów z 10 krajów wzięło udział w międzynarodowym hakatonie zorganizowanym przez Grupę AccorHotels w Budapeszcie. Uczestnicy zaprezentowali przed jury projekty technologicznych rozwiązań oraz pomysły na hotelowe pokoje przyszłości.

reklama


Jury nagrodziło uczestników w trzech kategoriach: "Komunikacja", "Dobre Samopoczucie" i "Efekt Wow". Zwycięzcy w każdej z kategorii dostają możliwość kontynuacji pracy nad swoim pomysłem, który ma szansę na implementację w jednym z hoteli grupy. Projekt jest kontynuacją zapoczątkowanego w Warszawie hakatonu, podczas którego uczestnicy prezentowali pomysły na hotelową łazienkę przyszłości. Hakaton w Budapeszcie jest kontynuacją pilotażowego konkursu w Warszawie, przeprowadzonego w grudniu 2017 roku, którego tematem przewodnim była hotelowa łazienka przyszłości. W stolicy Węgier, rozszerzając projekt o kolejne przestrzenie hotelowe, jury poprosiło uczestników o innowacyjne rozwiązania dla pokoi.

W wydarzeniu wzięło udział 86 uczestników, tworząc 17 zespołów. Mieli oni 48 godzin na stworzenie nowatorskiego technologicznie rozwiązania, które znacząco wpłynie na guest experience w hotelowych pokojach przyszłości, a następnie 5 minut na ich zaprezentowanie przed jury. Wielu uczestników pochodziło z regionu, w którym odbywał się konkurs - byli to reprezentanci Węgier, Serbii, Bułgarii, Słowacji, Austrii oraz Rosji.

Sterowany głosem inteligentny pokój
Zaprezentowane rozwiązania pokazały skrajnie różne podejścia do tego samego tematu. Pojawiły się pomysły nastawione na ochronę środowiska, inne kładły nacisk na umożliwienie maksymalnej personalizacji pokoi hotelowych, nie zabrakło również rozwiązań dla klientów indywidualnych. W trakcie wydarzenia wręczone zostały trzy nagrody główne oraz trzy nagrody specjalne. Nagrodę specjalną, miesięczną możliwość współpracy z ekspertami moskiewskiego akceleratora NUMA, zdobył zespół Infinity Imagine. Ich pomysł polegał na stworzeniu kontrolowanego głosem, wirtualnego asystenta, którego zadaniem byłoby ułatwianie komunikacji z obsługą hotelową.

Zwycięski zespół w kategorii "Komunikacja" pokazał pomysł na proaktywną organizację wydarzeń, w kategorii "Dobre Samopoczucie" - rozwiązania poprawiające sen, natomiast w kategorii "Efekt Wow" zwyciężył inteligentny pokój sterowany głosem. Uczestnicy wszystkich nagrodzonych zespołów wygrali wyjazd do Paryża, gdzie będą mieli okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed Central Innovation Unit grupy AccorHotels. Będą mogli ponadto kontynuować pracę nad realizacją swoich koncepcji, jako projektów pilotażowych.

W jury konkursowym znaleźli się: Luc Gesvret, CEO of AccorHotels Hungary and VP Sales, Distribution, Marketing, Revenue Management and Loyalty for Eastern Europe, Jean-Yves Besnard, Director of Eastern-European digital projects AccorHotels, Yannick Tranchier, założyciel NUMA Moscow, Ricardo Maia, Corporate Affairs Leader for Global Startup Awards i Peter Takacs, reprezentujący LogMeIn i Microsoft.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com