TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Od 31 grudnia polska sieć restauracji McDonald's wprowadziła znaczące zmiany w zestawach Happy Meal. Jednym z głównych założeń jest obniżenie wartości energetycznej całego zestawu, tak aby nie miał więcej niż 600 kcal.
reklama
McDonald's zobowiązał się do podniesienia wartości odżywczych zestawów dla najmłodszych. Między innymi przez wykluczenie sztucznych dodatków, redukcję środków konserwujących, zmniejszenie zawartości cukrów i soli oraz kaloryczności. W ofercie zabraknie np. herbat ze sztucznymi aromatami oraz McTostu z bekonem. Zmiany w zestawach są efektem strategii Scale For Good oraz zobowiązań wynikających z przyłączenia się sieci do inicjatywy EU Pledge. Marka zobowiązała się także do promowania posiłków, które zawierają owoce i warzywa, chude białko, wodę czy produkty pełnoziarniste. Założone przez McDonald's cele mają zostać osiągnięte do 2022 roku.
W Polsce już od 2015 roku na materiałach promocyjnych zestawów Happy Meal jako napój proponowana jest woda, sok lub herbata a wzrost sprzedaży zestawów dla najmłodszych z tymi napojami wyniósł w latach 2013-2017 ponad 10%.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami