TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Tegoroczne targi TT Warsaw można podsumować jako udane dla większości wystawców i całej branży. Jednak to dopiero początek pewnych zmian, które się wydają być niezbędne, aby formuła targów w zakresie promocji B2B nie odeszła do lamusa.
reklama
Pomysł na powrót do Pałacu Kultury i Nauki był z pewnością strzałem w dziesiątkę. Dzięki lokalizacji w centrum i z dobrym dojazdem z całej Polski z pewnością na targi dotarło więcej osób, niż można by oczekiwać w centrum na Marsa. Dobrym wabikiem okazywały się także imprezy towarzyszące, które zachęciły jeszcze większą rzeszę osób z branży do przyjazdu do Warszawy.
Hucznie obchodzono także 25-lecie targów. Na specjalnej gali, którą zaszczycili oficjele m.in. osobie ministra Witolda Bańki, czy prezesa POT Roberta Andrzejczyka nagrodzono i podziękowano za dotychczasową współpracę wielu osobom z branży. Podczas ceremonii otwarcia Targów wręczono nagrodę Fair Play Polskiej Turystyki - Kryształowy Globus, który otrzymało biuro Orlando Travel.
Niestety były i wady tegorocznej imprezy. Nieco chaotyczny rozkład stoisk, problemy z dotarciem na wskazane sale (osobom przyjezdnym nazwy sal w PKiN nic nie mówią) są łatwe do naprawienia przy kolejnych edycjach. Nieco większym problemem był niedostatek mediów i promocji spoza branży, bowiem dziś już same targi nie stanowią takiej atrakcji dla telewizji, czy radia jak kiedyś. Być może, aby przebić się do mediów trzeba dziś kupić reklamy lub pakiety sponsorskie, ale bez promocji zewnętrznej trudno będzie liczyć na budowę marki i znaczny wzrost liczby odwiedzających.
W trakcie targów odbyła się uroczysta impreza na której POT przyznał certyfikaty atrakcjom turystycznym - opisywaliśmy listę zwycięzców w tekście Które produkty turystyczne zostały uznane za najlepsze w 2017 roku?
Niestety na przestrzeni lat widać także, że sposób odbioru stoisk na targach i reakcji odwiedzających się zmienia. Więcej osób nastawionych jest na "patrzenie ze zwiedzaniem" i aby przyciągnąć ich uwagę niezbędne jest coś więcej niż rozłożenie folderów na ladzie. Jednak to właśnie dzięki targom możliwe są rozmowy bezpośrednie z partnerami z całego świata i to jest bardzo cenna możliwość, bo często ta jedna rozmowa może zaważyć o możliwości współpracy.
Pozostaje mieć nadzieję, że 26-ta edycja Targów TT Warsaw odbędzie się także w Pałacu Kultury i Nauki, a jej oferta będzie jeszcze bogatsza i weźmie w niej udział jeszcze więcej firm i osób z całej branży.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami