TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W mediach często mówi się o negatywnym wpływie turystyki na lokalne społeczności. Tym bardziej, warto wskazać na pozytywne przypadki takiego oddziaływania.
reklama
Niedawno, dzięki przekazanym przez Itakę środkom finansowym, UNICEF wybudował w Mahajanga (Madagaskar), szkołę z wielofunkcyjną klasą. W ciągu kolejnych 10 lat skorzysta z niej ok. 2000 dzieci. Pozyskane środki przeznaczone zostały również na szkolenia nauczycieli z regionu Boeny. Szkołę uruchomiono w lutym br.
Wybudowana szkoła posiada wielofunkcyjną klasę. Wybudowana nowa szkoła to nie tylko miejsce nauki, ale także bezpieczne schronienie, miejsce zabawy i serce lokalnej społeczności. Projekt pozwoli zapewnić edukację dla ponad 200 dzieci rocznie z regionu Boeny.
Boeny, region w północno-zachodniej części Madagaskaru, często nawiedzają cyklony i powodzie, dlatego szkoła została zbudowana z trwałych materiałów, odpornych na działanie klęsk żywiołowych. UNICEF buduje sale lekcyjne w taki sposób, aby ich stabilne fundamenty i solidna konstrukcja z cegły zapewniły przetrwanie budynku podczas cyklonu, a odpowiednia izolacja chroniła podczas powodzi. Duże okna i drzwi zapewniają dobrą cyrkulację powietrza i światło. Cegły wykorzystane przy budowie szkoły, są wykonane z lokalnie dostępnej gliny, co czyni je tańszymi i łatwiejszymi do naprawy lub wymiany.
Podobna szkoła z wielofunkcyjną klasą, została wybudowana w Ampitilova. To pokazuje, jak ważne jest zapewnienie właściwych warunków edukacji oraz jak przekłada się to na wykształcenie najmłodszych na Madagaskarze.
Od czasu budowy nowej klasy odnotowaliśmy 85-procentowy wzrost liczby zapisanych uczniów, a liczba dzieci uczęszczających na zajęcia uzupełniające, aby mogły powrócić do przerwanej nauki, wzrosła prawie dwukrotnie - z 10 do 18 w roku szkolnym 2019/2020, - mówi z dumą dyrektor Jean Clovis Randriamalaza. Po wybudowaniu nowej klasy rodzice ponownie nabrali zaufania do szkoły, a nauczyciele bardziej się zaangażowali. Dzieci mają wreszcie szansę na naukę w odpowiednich warunkach z odpowiednimi materiałami. To niesamowite, jak wielu rodziców przychodzi teraz na zebrania szkolne. Wcześniej przychodziło może trzydzieścioro, teraz mamy po 70 osób, a czasem więcej. Dodatkowo fakt, że budowa szkoły łączy się z sadzeniem nowych drzew, jest dużym plusem. Nauczyciele i uczniowie od razu ustalili harmonogram opieki nad roślinami, za które odpowiadają - mówi dalej dyrektor Randriamalaza.
Wysoki poziom ubóstwa na Madagaskarze sprawia, że dzieci zamiast się uczyć - pracują. Dotyczy to aż 28% dzieci w wieku od 5 do 17 lat. Praca dzieci występuje częściej na obszarach wiejskich (24%) niż na obszarach miejskich (17%). Dla wielu rodzin opłaty szkolne są zbyt wysokie. Sytuację pogarszają częste klęski żywiołowe niszczące budynki szkolne, co dodatkowo utrudnia naukę. Nawet w normalnych warunkach 1 na 4 dzieci porzuca szkołę podstawową, a 1 na 5 dzieci porzuca gimnazjum.
UNICEF stara się zapewnić dostęp do wysokiej jakości edukacji w publicznych szkołach podstawowych i gimnazjach poprzez budowę szkół, zapewnienie odpowiednich do wieku mebli oraz poprzez wspieranie szkoleń dla nauczycieli i zapewnienie nowych materiałów edukacyjnych. Wysiłki mają na celu zachęcenie dziewcząt i chłopców kończących szkołę podstawową do kontynuowania nauki w gimnazjum i jego ukończenia. Dzięki wsparciu hojnych darczyńców w 2019 roku ponad 4300 dzieci w 108 szkołach podstawowych i gimnazjach skorzystało z edukacji zapewnionej przez wyszkolonych nauczycieli w nowo wybudowanych klasach, przy wsparciu udostępnionych materiałów dydaktycznych. Co najmniej 51% uczących się dzieci stanową dziewczęta.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami