TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ryanair przygotowała informację i rekomendację dla pasażerów, aby zawsze dokonywali rezerwacji bezpośrednio z liniami lotniczymi.
reklama
Zdaniem przedstawicieli irlandzkiego przewoźnika, wiele internetowych biur podróży dostarcza liniom lotniczym niedokładne dane pasażerów, co może utrudnić pasażerom zarządzanie rezerwacjami i składanie niezbędnych deklaracji bezpieczeństwa wymaganych podczas podróży, a także uniemożliwiać otrzymywanie ważnych informacji o podróży od linii lotniczych, w tym potencjalnych zmian czasu odlotu, opóźnień i aktualizacji dotyczących anulowania.
Ryanair podkreśla, że nie utrzymuje żadnych relacji handlowych z internetowymi biurami podróży i nie są upoważnione przez przewoźnika do sprzedaży jego lotów.
Internetowe biura podróży nadal wprowadzają pasażerów w błąd, aby uwierzyli, że otrzymują najtańszą dostępną cenę, fałszywie reklamując niższe taryfy niż same linie lotnicze. Jednak te "obniżone taryfy" są często niczym innym jak tylko przynętą na kliknięcia, która ma zwabić klientów, a następnie uderzyć w nich ukrytymi marżami sięgającymi w niektórych przypadkach nawet 200%. OTA nie tylko pobierają od klientów opłaty wyższe niż rzeczywista taryfa Ryanair, ale wiele z nich podaje również Ryanair nieprawidłowe adresy e-mail pasażerów, co oznacza, że nie możemy bezpośrednio komunikować się z pasażerami w celu udostępniania istotnych informacji o locie i aktualizacji, w tym potencjalnych zmian czasu odlotu. Wiele internetowych biur podróży ukrywa również szczegóły rezerwacji przed pasażerami, co blokuje im dostęp do ich rezerwacji i samodzielne zarządzanie nimi, chociażby w celu potwierdzenia, że bagaż, który chcą zabrać, jest zgodny z przepisami bezpieczeństwa lotu. Przekonaliśmy się o tym w zeszłym tygodniu, gdy klienci OTA podróżujący do/z Rodos podczas pożarów lasów nie mogli uzyskać dostępu do swoich rezerwacji, aby skorzystać z bezpłatnej opcji zmiany lotu Ryanair. Nigdzie nie było widać internetowych biur podróży. Na szczęście pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem OTA, skorzystali z naszego procesu weryfikacji klienta, a nasz zespół obsługi klienta był w stanie udzielić im wsparcia i zmienić ich loty. Ryanair od dawna prowadzi kampanię mającą na celu ochronę klientów przed nieuczciwymi praktykami OTA, w tym wprowadzenie kilku środków wspierających klientów, takich jak Ryanair Verified i weryfikacja klienta, aby umożliwić pasażerom zarządzanie rezerwacją, gdy internetowe biura podróży przekazują Ryanair nieprawidłowe dane pasażerów. Ryanair będzie nadal zwiększał świadomość i chronił klientów przed antykonsumenckimi praktykami OTA i wzywamy klientów, aby zawsze zwracali uwagę na pieczęć Ryanair Verified i dokonywali rezerwacji bezpośrednio na naszej stronie internetowej lub w aplikacji, aby uzyskać najniższe ceny i bezpośrednią obsługę klienta - powiedział Dara Brady, dyrektor ds. marketingu, komunikacji i technologii cyfrowych w Ryanair.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami