TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Konkurs na Najlepszą Pracę Magisterską Teraz Polska Turystyka rozstrzygnięty. Kapituła Konkursu wybrała troje laureatów oraz zdecydowała o przyznaniu siedmiu wyróżnień. Organizatorem Konkursu jest Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", przy wsparciu i pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.
reklama
Celem przedsięwzięcia jest wspieranie młodych utalentowanych osób, które wybrały turystykę jako ścieżkę swojej edukacji i kariery zawodowej, a także promowanie absolwentów wyróżniających się pasją oraz wysokim poziomem wiedzy o turystyce. Konkurs, podobnie jak w zeszłorocznej edycji, dotyczył prac magisterskich z zakresu rozwoju, zarządzania i marketingu w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski. Mogli wziąć w nim udział absolwenci studiów magisterskich, których prace uzyskały oceny bardzo dobre, dlatego prace Kapituły wymagały wysiłku i zaangażowania, aby wybrać najlepszych z najlepszych.
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 11 grudnia 2024 roku w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej z udziałem Ireneusza Rasia, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafała Szmytke, prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Krzysztofa Przybyła, prezesa Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska". Wydarzenie prowadziła Jolanta Grus, kierownik Biura Rzecznika POT.
Kapituła Konkursu wyłoniła troje laureatów, przyznając I, II i III miejsce oraz siedem wyróżniających się prac. Zaznaczyć należy, że w tej edycji Konkursu po raz pierwszy zanonimizowano prace, zatem Kapituła otrzymała do oceny prace pozbawione informacji o autorze pracy, promotorze, recenzencie i nazwie uczelni.
Kapitułę oraz Organizatorów cieszy fakt, że prace Absolwentów Uczelni są coraz bardziej różnorodne, prezentują walory turystyczne wielu regionów Polski i poruszają ważne dla turystyki kwestie, jak chociażby jej zrównoważony rozwój. Zgłoszone do tej edycji prace dotyczyły głównie turystyki krajowej, prezentowały jej walory, rekomendowały szlaki turystyczne. W wielu pracach diagnozowano potrzeby turystów, omawiano procesy rewitalizacji zdegradowanych obszarów i miejsc oraz prezentowano możliwości zagospodarowania turystyczno-rekreacyjnego nieoczywistych obiektów, takich jak np. schrony. Przedstawiano także wizerunek marki miejsca, omawiano komunikację marketingową, w tym m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych, wykorzystania ambient marketingu czy wpływ środków masowego przekazu na turystykę (m.in. kulinarną).
Laureaci:
I miejsce - Agata Jelińska za pracę "Rewitalizacja starego Fordonu szansą na rozwój turystyki questowej w Bydgoszczy", promotor: dr hab. Aleksandra Jezierska-Thole, prof. UKW, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami