TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ograniczenia w podróżowaniu stosowane przez poszczególne kraje podczas pandemii koronawirusa doprowadziły do masowego odwoływania lotów.
reklama
Komisja Europejska i sieć organów odpowiedzialnych za egzekwowanie praw konsumentów rozpoczynają skoordynowane badanie dotyczące aktualnych praktyk linii lotniczych w zakresie odwoływania lotów.
Celem badania jest zebranie dalszych informacji od linii lotniczych działających w UE na temat sposobu, w jaki informują one konsumentów o ich prawach pasażera i rozpatrują wnioski o zwrot kosztów. W przypadkach, w których linie lotnicze mają stałe trudności z terminowym zwrotem kosztów wszystkim konsumentom, poproszono je o przedstawienie informacji na temat działań podejmowanych w celu szybkiego rozwiązania tych trudności.
Komisja wykorzystała informacje z różnych źródeł, w tym z Europejskiej Organizacji Konsumentów, federacji stowarzyszeń konsumenckich na poziomie UE, oraz francuskich i belgijskich organizacji konsumenckich UFC-Que Choisir i Test achats/Test aankoop, które wskazywały, że pasażerowie, których loty zostały odwołane przez linię lotniczą, nadal mają trudności z otrzymaniem zwrotu pieniędzy.
Organy odpowiedzialne za egzekwowanie praw konsumentów z sześciu państw członkowskich (Belgia, Niemcy, Grecja, Włochy, Hiszpania i Szwecja) koordynują w ramach sieci badania i dialog z zainteresowanymi liniami lotniczymi.
Z zadowoleniem przyjmujemy decyzję Komisji Europejskiej, w której zobowiązuje się ona do zbadania praktyk odwoływania lotów przez linie lotnicze, które szkodzą zarówno prawom konsumenta, jak i przedsiębiorstwom i mamy nadzieję, że wyegzekwuje ona niezbędne działania w celu uniknięcia powtórzenia się tych praktyk w przyszłości. Cieszymy się, że Komisja wysłuchała naszych obaw i zobowiązujemy się do dalszej współpracy z nią i innymi właściwymi organami dla dobra podróżnych i całego ekosystemu turystycznego - przekonywał sekretarz generalny organizacji Eu Travel Tech Emmanuel Mounier.
Organy egzekwujące prawo muszą działać szybko. Praktyka ta jest nie tylko szkodliwa dla konsumentów w całej Europie, którym odmawia się prawa do zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety, ale ma ona również negatywny wpływ na wszystkie firmy, za pośrednictwem których sprzedawane są bilety. - skomentował prezes ECTAA Paweł Niewiadomski.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami