TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-11-20 - Lecisz z Ławicy z Centralwings? Licz się z opóźnieniem, a nawet odwołaniem lotu

Dzięki coraz większej siatce połączeń z poznańskiego lotniska Ławica, można już latać prawie po całej Europie. Tej jesieni do Poznania wszedł też zupełnie nowy przewoźnik - Centralwings, który oferuje loty do Edynburga, Paryża i Rzymu.

reklama


Poznaniacy jednak już mają do niego zastrzeżenia - pisze Gazeta Wyborcza. Pierwszy samolot odlatujący do Edynburga miał kilkugodzinne spóźnienie. Kłopoty mieli także pasażerowie, którzy jeszcze latem planowali listopadowe wyjazdy do Rzymu. Bilety linii Centralwings zarezerwowane z dużym wyprzedzeniem miały być tańsze. Okazało sie jednak, że Centralwings przesunął rezerwacje - np. wylot o jeden dzień później, a powrót dwa dni później. Na infolinii pasażerowie dowiedzieli się, że rzekomo zmienił się rozkład lotów na zimowy i zmieniły się także terminy lotów. Pasażerowie mają pretensję, że podczas rezerwacji nie uwzględniono już nowego rozkładu.

Kamil Wnuk, rzecznik Centralwings tłumaczy: - Niestety, musieliśmy to zrobić ze względów operacyjnych. - Cały czas intensywnie rozwijamy naszą siatkę połączeń, dopasowujemy je też do obowiązujących w Poznaniu godzin tzw. slot-u. To wszystko skutkuje czasem zmianami w rozkładzie lotów, za które bardzo przepraszamy pasażerów - dodaje.

W okresie od 1 lipca do 26 sierpnia odwołano 9% lotów z Ławicy. Jeszcze więcej było spóźnionych, loty planowe powoli stają się czymś wyjątkowym. Zdarza się także, że pasażerowie nie są informowani o odwołaniach czy opóźnieniach. Zdarzyło się nawet, że w zamian za odwołany lot do Warszawy przewoźnik zaproponował transport na dworzec kolejowy, na którym pasażerowie mieli za swoje pieniądze kupić bilety kolejowe do stolicy - mówi Tomasz Kayser, wiceprezydent Poznania. - Opóźnienia i odwołania lotów stawiają konsumenta w niekorzystnej sytuacji. A takie sytuacje zdarzają się ostatnio masowo - twierdzi Marek Janczyk, poznański rzecznik praw konsumenta. Pasażerowie, którym odwołano lub przełożono lot, mają prawo nie tylko do zwrotu kosztu biletu, ale także do odszkodowania - do 600 euro. Mówi o tym rozporządzenie Unii Europejskiej, które weszło w życie już w 2005 r. - Kwestia rzetelności przewoźnika to nie jego łaska, ale obowiązek - dodaje.

Aby ubiegać się o odszkodowanie, pasażer musi najpierw postarać się na lotnisku o wydanie przez przewoźnika zaświadczenia, że lot został odwołany albo opóźniony. Dopiero z takim zaświadczeniem może wystąpić do przewoźnika z roszczeniem, a w przypadku odmowy - zwrócić się do rzecznika praw konsumenta.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com