TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W Polsce nie są jeszcze popularne pijalnie czekolady. Sieć Mount Blanc hamuje tempo rozwoju. W 2010 roku kilka lokali zakończyło działalność.
reklama
Sieć planuje w najbliższych latach otwierać 5-6 pijalni czekolady rocznie - mniej niż planowano. W okresie hossy Mount Blanc szacował, że na koniec 2012 r. będzie w ofercie 40 jego pijalni. Prognozy zmniejszyły się jednak do ok. 30.
Powodem jest mniejsze zainteresowanie franczyzobiorców, którzy ostatnio stali się ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji. Hamują ich obawy o koniunkturę i popyt na rynku. Inwestycja w pijalnie to wydatek rzędu 350-400 tys. zł. Zwróci się w ciągu 2 - 2,5 roku.
W tym roku sieć planuje otworzyć przynajmniej pięć lokali m.in. w Galerii Echo w Kielcach oraz przy szczecińskim Deptaku Bogusława. Mount Blanc ma już także podpisanych kilka umów na 2012 r.
Mount Blanc obecnie prowadzi 10 pijalni belgijskiej czekolady: 5 własnych w południowej części Polski oraz 5 franczyzowych w innych regionach.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami