TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Władze warszawskiego Okęcia chcą, aby lotnisko zaistniało w Europie jako centrum przesiadkowe. Michał Marzec, naczelny dyrektor PPL, zapowiedział, że będzie dążył do tego, by Okęcie stało się tzw. hubem. Oznaczać to będzie, że linie lotnicze będą dowozić pasażerów do Warszawy, gdzie ci przesiądą się i polecą dalej.
reklama
Linie lotnicze chętnie przybywają do stołecznego portu. Warszawskie lotnisko oferuje przewoźnikom np. w przypadku uruchomienia nowych tras, 75 % zniżki opłat za lądowanie przez pierwszy rok od uruchomienia trasy i 50% zniżki przez trzy kolejne lata. Oferuje też zniżki w przypadku opłat pasażerskich, co może się bezpośrednio przekładać na ceny biletów lotniczych. W przypadku jednego samolotu oznacza to oszczędności rzędu kilkuset złotych, a nawet kilku tysięcy - mówi Marzec.
Dużym przedsięwzięciem do rozwoju warszawskiego lotniska było otwarcie drugiej hali odlotów. Obecnie działający port jest w stanie obsługiwać około 13 mln pasażerów rocznie. Przy niższym standardzie obsługi pasażerów moglibyśmy obsługiwać ich nawet o 40% więcej - mówi Michał Marzec. Dalsze usprawnienie i poprawienie koordynacji, zoptymalizowanie ruchu w powietrzu i na ziemi, spowodowałoby, że przepustowość lotniska mogłaby się zwiększyć o dalsze 20% - dodaje Marzec.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami