TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-10-28 - Rok portu lotniczego w Łodzi - podsumowanie

Właśnie minął rok od pojawienia się pierwszego pasażerskiego boeinga 737 na pasach startowych na łódzkim lotnisku. Sprawiło to ogromną radość mieszkańcom łodzi, którzy czekali na dalsze innowacje. Mimo że lotnisko rozwija się w bardzo szybkim tempie, to pasażerowie mogą korzystać jedynie z czterech kierunków lotów.

reklama


Gdy loty z łódzkiego lotniska miały swój początek, władze miasta obiecywały utworzenie w Łodzi Centrum Tanich Linii Lotniczych, miałyby to być tanie podróże po całej Europie. Po Ryanair na rynku pojawili się nowi przewoźnicy Centralwings i DirectFly. Jednak nie zagościli zbyt długo w Łodzi. Centralwings i Ryanair konkurowali ze sobą o loty do Dublina, po czym połączenie to zostało zamknięte. Podobnie okazało się z DirectFly, który proponował loty do Niemiec i na Ukrainę, jednak po miesiącu i to padło w gruzach. Pocieszeniem dla podróżnych jest fakt, iż nadal istnieje połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT, które dowozi na Okęcie.

Obecnie z Łodzi można dotrzeć do czterech miast. Są to: Dublin, Londyn, Nottigham i Shannon. Osób korzystających z tych połączeń nie brakuje, ze względu na fakt, iż ten kierunek jest jednym z najpopularniejszych w Polsce. Loty te umożliwia tylko jeden przewoźnik Ryanair, co na dłuższą metę może być niekorzystne, i może być przeszkodą dla Centrum Tanich Linii.

Lotnisko w Łodzi istnieje dopiero rok i jak na tak młode ma już cztery połączenia, to stosunkowo dobrze, lecz biorąc pod uwagę zainteresowanie przelotami, jego wyniki nie są zadowalające. Dla porównania Kraków w tym roku otrzymał osiem nowych tras, a Wrocław siedem.

Patrząc na to wszystko z tej lepszej strony można zauważyć także jakieś plusy. Nawet ta niewielka liczba połączeń może pozytywnie wpływać na dynamikę rozwoju gospodarki. Dla łodzi korzystne może okazać się lotnisko Glasgow. Z raportu Scottish Enterprise organizacji zajmującej się rozwojem gospodarczym w Szkocji wynika, iż loty Ryanair właśnie na to lotnisko przyniosły 26 milionów funtów zysku w ciągu roku dla gospodarki i 140 milionów dla samej Szkocji. Również polscy eksperci uważają może pomóc to w rozwoju gospodarki-Pasażerowie, płacąc opłatę lotniskową, stanowią główne źródło przychodu portu lotniczego. Przy małej liczbie połączeń, niewystarczającej liczbie pasażerów przychody z opłat lotniskowych nie pokrywają kosztów utrzymania. Dlatego Urzędowi Miasta powinno zależeć na tym, aby na należącym do niego łódzkim lotnisku było jak najwięcej pasażerów - mówi Marcin Kryska, redaktor portalu dla pasażerów mojeprzeloty.pl.

Trzeba mieć nadzieję, że rozbudowa lotniska w łodzi, w skład, której ma wchodzić wydłużenie lotniska i budowa siedziby straży pożarnej, przyciągnie na nie nowych przewoźników. Z obliczeń Instytutu Turystyki wynika, że w 2010 roku linie lotnicze obsłużą blisko 12,6 mln pasażerów, a 2015 17 mln. Może być to motywacją dl lotniska w Łodzi do walki o swoją pozycję.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com