TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-03-26 - 65 lat współpracy turystycznej z USA

W sobotę, 23 marca 2025 roku w Royal Manor w Garfield (New Jersey) odbyła się uroczysta gala z okazji 65-lecia Stowarzyszenia Polsko-Amerykańskich Agentów Turystycznych (Society of Polish American Travel Agents) - organizacji, która od dekad łączy polsko-amerykańskich profesjonalistów branży turystycznej i promuje Polskę jako atrakcyjny kierunek podróży.

reklama


Uroczystość odbyła się pod patronatem Konsula Generalnego RP w Nowym Jorku, Mateusza Sakiewicza, a wśród gości honorowych znalazł się m.in. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.





SPATA jest niezwykłym ambasadorem Polski na rynku amerykańskim. Dzięki Wam tysiące podróżnych odkrywają piękno naszego kraju, jego historię i kulturę. Dziękuję za Waszą pasję, determinację i wiarę w Polskę powiedział prezes POT i wręczył prezes SPATA - Honoracie Pierwoli list gratulacyjny, wyrażający uznanie dla jej zaangażowania oraz wieloletniej działalności organizacji.

To zaszczyt reprezentować organizację, która od 65 lat służy polskiej społeczności i promuje nasze wartości poprzez turystykę. Ta rocznica to nie tylko wspomnienie przeszłości, ale też zobowiązanie na przyszłość mówiła prezes Pierwola.

Po krótkich przemówieniach prezes SPATA dokonała wręczenia pamiątkowych dyplomów i statuetek z okazji 65-lecia organizacji. Wyróżnieni zostali m.in. Rafał Szmytke oraz była prezydent Zabrza Małgorzata Mańka Szulik.





W trakcie uroczystości wspominano zarówno początki SPATA sięgające 1959 roku w Nowym Jorku, jak i dziesiątki międzynarodowych konwencji organizowanych przez dekady - od Meksyku i Izraela, przez Gruzję i Kazachstan, aż po Maroko i Portugalię. Tegoroczna konwencja zaplanowana jest na wrzesień i odbędzie się w Polsce oraz krajach Beneluxu. Dziś SPATA zrzesza działające biura podróży z całych Stanów Zjednoczonych, reprezentowane m.in. przez członków z Nowego Jorku, New Jersey i Pensylwanii.





Gala stała się również okazją do prezentacji wystawy "First Look" (Pierwsze Spojrzenie) poświęconej Kopalni Guido w Zabrzu - miejscu, które idealnie obrazuje transformację regionu z przemysłowego serca Śląska w kierunku turystyki postindustrialnej. Wystawa przenosi widza aż 320 metrów pod poziomem morza - do autentycznych podziemi dawnej kopalni węgla kamiennego, które dziś tętnią życiem kulturalnym. Jej autorem jest Miłosz Pierwola.

Starsze informacje 2025-03-24


Amerykański touroperator Avantgarde Vacations zorganizował specjalny webinar poświęcony atrakcjom południowej Polski. Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago oraz Małopolską Organizacją Turystyczną (MOT), czołowi doradcy podróży z USA mogli poznać wyjątkowe dziedzictwo, kulturę i potencjał turystyczny regionu.

Avantgarde Vacations, to dawna firma Holidays with Downtown, która niedawno przeszła rebranding, zmieniając nazwę i odświeżając swoją markę. AV to renomowany touroperator, specjalizujący się w szytych na miarę, luksusowych podróżach, zorganizował w czwartek webinar poświęcony Polsce. Wydarzenie skierowane było do kluczowych doradców podróży współpracujących z firmą i miało na celu przybliżenie im uroku południowej części naszego kraju przede wszystkim Małopolski.

Amerykanin jest dla Małopolski klientem priorytetowym: w ubiegłym roku przyjechało do naszego regionu ponad 160 tys. gości z USA. Jest to turysta świadomy, kulturalny, zamożny i chętnie z tego korzystający. Możliwość realizacji wspólnych projektów z amerykańskimi stowarzyszeniami agentów turystycznych, takimi jak Avantgarde Vacations, to ogromna szansa na edukowanie, a następnie pozyskiwanie kolejnych sprzedawców polskiej oferty turystycznej twierdzi Magdalena Osuch z Małopolskiej Organizacji Turystycznej, która zaprezentowała atrakcje Krakowa i Małopolski.

Webinar wpisuje się w długofalową strategię Avantgarde Vacations dotyczącą promocji Polski. Po ubiegłorocznym, udanym wyjeździe studyjnym (FAM trip), firma wspólnie z ZOPOT w Chicago planuje kolejną edycję na rok 2025. Celem jest zapewnienie doradcom możliwości osobistego doświadczenia uroku Polski, co pozwoli im jeszcze lepiej tworzyć indywidualne, inspirujące oferty podróży.

Lori Smith, dyrektor generalna Avantgarde Vacations, nie kryła entuzjazmu wobec rozwoju współpracy z Polską. - Polska to wschodząca perła wśród europejskich kierunków - zachwyca historią, naturą i tętniącym życiem miejskim. Dzięki znakomitej współpracy z Polską Organizacją Turystyczną chcemy jak najlepiej przygotować naszych doradców, by mogli tworzyć niezapomniane doświadczenia dla swoich klientów. Z ogromną radością promujemy południową Polskę i czekamy na kolejne wspólne projekty - podkreśla dyrektor Smith.

Zorientowana na unikalne, wysokiej klasy podróże firma Avantgarde Vacations nie tylko rozszerza swoją ofertę globalną, ale także umacnia relacje z partnerami w branży, promując Polskę jako wyjątkowy kierunek na turystycznej mapie świata. Obecność Polski w ofercie amerykańskich biur podróży staje się coraz silniejsza. Dzięki takim projektom, jak współpraca z Avantgarde Vacations, możemy efektywnie budować świadomość turystyczną o naszym kraju wśród kluczowych doradców i operatorów twierdzi Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju Polskiej Organizacji Turystycznej.

Starsze informacje 2025-03-04


W najnowszym wydaniu amerykańskiego magazynu "Forbes" ukazał się artykuł, który przedstawia stolicę Polski jako najciekawszą destynację kulinarną w Europie Wschodniej.

Artykuł zwraca uwagę na różnorodność warszawskiej sceny gastronomicznej, od tradycyjnych polskich potraw po nowoczesne interpretacje kuchni fusion. Autorka, Lane Lee, podkreśla również rosnącą liczbę restauracji wyróżnianych w międzynarodowych przewodnikach oraz dynamiczny rozwój lokalnych inicjatyw kulinarnych. Warszawa to miejsce, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, a kulinarne doświadczenia zaskakują na każdym kroku - pisze Lanee Lee.

Publikacja jest efektem podróży prasowej zorganizowanej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago we współpracy ze Stołecznym Biurem Turystyki (STB). Dzięki wspólnym wysiłkom POT i STB, Warszawa zyskuje na popularności wśród amerykańskich turystów poszukujących autentycznych i unikalnych doświadczeń kulinarnych. Takie inicjatywy przyczyniają się do umacniania pozytywnego wizerunku Polski na świecie oraz zwiększania ruchu turystycznego do stolicy - ocenia Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.

Natomiast Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, zauważa, że bogactwo oferty gastronomicznej Warszawy, zarówno tej tradycyjnej, jak i nowoczesnych wariacji na temat polskiej kuchni, cieszy się coraz większym zainteresowaniem odwiedzających nasze miasto turystów. Ten fenomen dostrzegany jest również przez tak prestiżowe tytuły jak Forbes USA, a takie publikacje zachęcają do odwiedzin w polskiej stolicy kolejnych amerykańskich gości. Stołeczne Biuro Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną będą konsekwentnie kontynuować strategię promocji poprzez kulinaria, bo to nie tylko aktualny trend, ale również poważny atut naszego kraju - podkreśla dyr. Moras.

Artykuł jest dostępny pod adresem www.forbes.com

Starsze informacje 2025-02-21


W dniach 14-16 lutego w Utrechcie odbyła się 20. jubileuszowa edycja targów turystyki rowerowej i pieszej Fiets en Wandelbeurs, po raz 17. z udziałem Polski. To najważniejsze wydarzenie targowe poświęcone turystyce aktywnej w Europie, przyciągające miłośników aktywnego wypoczynku oraz przedstawicieli branży turystycznej z krajów Beneluksu.

Polska oferta turystyki pieszej i rowerowej została zaprezentowana przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną, Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, Małopolską Organizację Turystyczną wraz z Velo Małopolska, Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną, Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną, Śląską Organizację Turystyczną, miasto Bielsko-Biała, Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego oraz Dom Polski Wschodniej z Brukseli.





Obecność na targach Fiets en Wandelbeurs jest dla Polski niezwykle istotna. Holenderscy turyści chętnie poszukują nowych miejsc do aktywnego wypoczynku. Zależy im na destynacjach bogatych przyrodniczo, dobrze skomunikowanych i dostępnych cenowo. Polska doskonale spełnia te kryteria - mówi Małgorzata Duijnmayer, koordynator Polskiego Stoiska z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie.

Dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyły się atrakcje multimedialne przy stoisku narodowym. Odwiedzający mogli odbyć wirtualną podróż po szlakach rowerowych Polski wschodniej na specjalnie przygotowanych trenażerach oraz obejrzeć filmy promocyjne w kinie 5D. Ponadto, walory przyrodnicze Polski oraz możliwości aktywnego wypoczynku na szlakach pieszych i rowerowych były tematem dziesięciu prezentacji przygotowanych przez polskich ekspertów oraz holenderskich blogerów, którzy odwiedzili Polskę w ramach podróży prasowych. O dzikiej naturze opowiadał m.in. tropiciel wilków Łukasz Długowski, znany holenderskiej widowni m.in. ze styczniowego odcinka programu telewizyjnego "3 op Reis" emitowanego w holenderskiej telewizji publicznej NPO3.





Odwiedzający byli wyjątkowo zainteresowani trasami pieszymi i rowerowymi, zwłaszcza długodystansowymi, zadając konkretne pytania dotyczące bezpieczeństwa i dojazdu. Udział Podkarpackiego ROT w tej imprezie pozwolił lepiej poznać holenderskiego turystę i przygotować skuteczniejszą ofertę na przyszłość - twierdzi Anna Brzechowska, dyrektor Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Tegoroczna edycja targów przyciągnęła 24 tys. odwiedzających. Z danych organizatorów wynika, że 81% uczestników poszukiwało informacji o destynacjach, 67% interesowało się zakupem sprzętu outdoorowego, rowerów lub akcesoriów, a 64% przyszło specjalnie, by wysłuchać prezentacji. Holenderscy turyści najczęściej poszukiwali informacji o podróżach po Europie (83%), w tym po Polsce, oraz destynacjach krajowych (58%).

Natomiast Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago rozpoczął kampanię promującą polską kulturę, gastronomię i naturę w USA we współpracy z prestiżowym Smithsonian Media. W ciągu trzymiesięcznej kampanii ZOPOT planuje dotarcie do prawie miliona Amerykanów.

Nowa kampania promocyjna, realizowana przez ZOPOT w Chicago we współpracy z renomowanym Smithsonian Media, ma na celu zwiększenie świadomości na temat atrakcyjności turystycznej Polski wśród amerykańskich odbiorców. Dzięki wykorzystaniu cyfrowych formatów promocyjnych, kampania przedstawi bogactwo polskiej gastronomii, kultury, natury i architektury, wzbudzając zainteresowanie Polską jako wyjątkową destynacją turystyczną.

Kampania opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach cyfrowych, takich jak dynamiczne wideo pre-roll, wysokowidoczne jednostki typu slideshow oraz dedykowane wydania newslettera "Travel & Culture". Dzięki precyzyjnemu targetowaniu treści, kampania dotrze m.in. do 110 tysięcy subskrybentów newslettera Smithsonian Media, wśród których dominują osoby zainteresowane kulturą, podróżami oraz odkrywaniem nowych miejsc.

Wierzymy, że współpraca z Smithsonian Media pozwoli nam dotrzeć do odpowiednio dobranej grupy odbiorców, prezentując Polskę jako kraj pełen różnorodności, historii i nowoczesności podkreśla Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej. Strategia kampanii zakłada nie tylko efektywną prezentację wizualnych i tekstowych treści reklamowych, ale także budowanie emocji i pozytywnych skojarzeń z Polską jako destynacją turystyczną. W kampanii szczególny nacisk położono na promocję kluczowych wydarzeń takich jak Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie czy Festiwal Wratislavia Cantans we Wrocławiu. Oprócz tego promowane będą również polskie atrakcje przyrodnicze, w tym Puszcza Białowieska, Mazury czy Tatry.

Cieszymy się, że możemy współpracować z Polską Organizacją Turystyczną przy nowej kampanii, która podkreśla unikalną gastronomię, kulturę, naturę i architekturę Polski - zaznacza Jaime Duffy, Dyrektor ds. Sprzedaży Turystycznej Smithsonian Media. Polska to kraj o niezwykłym dziedzictwie i różnorodności, który z pewnością przyciągnie uwagę naszych odbiorców.
Smithsonian Media to część Smithsonian Institution, jednej z najbardziej prestiżowych instytucji kulturalnych i edukacyjnych na świecie. Dzięki swojej szerokiej działalności medialnej, obejmującej Smithsonian Magazine, serwisy internetowe (SmithsonianMag.com), produkcję treści wideo oraz kampanie marketingowe, Smithsonian Media dostarcza wysokiej jakości treści o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rozrywkowym. Współpraca z tym renomowanym partnerem pozwala Polskiej Organizacji Turystycznej na dotarcie do zamożnych i świadomych kulturowo odbiorców w Stanach Zjednoczonych.

Starsze informacje 2025-02-17


15 lutego 2025 roku ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW), którego inicjatorem i koordynatorem jest Poland Convention Bureau - Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT). Celem POT jest wdrożenie cyklicznego programu promocji Polski na okoliczność pozyskiwania i organizacji wydarzeń o charakterze promocyjnym realizowanych przez podmioty zewnętrzne.

Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW) stanowi narzędzie dla Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych oraz Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, których funkcjonowanie określają odrębne regulaminy.

Celem Programu jest udzielenie przez PCB POT wsparcia profesjonalnym organizatorom spotkań i wydarzeń, Ambasadorom Kongresów Polskich oraz innym podmiotom, które aktywnie uczestniczą w procesie pozyskania do Polski międzynarodowych spotkań i wydarzeń biznesowych o charakterze kulturalnym, naukowym, politycznym, sportowym czy biznesowym.

Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to drugi program, po Narodowym Programie Wsparcia dla Przemysłu Spotkań, wdrożony na początku 2025 roku.

Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to program, którego celem jest wparcie naszej branży w aktywnym pozyskiwaniu spotkań i wydarzeń do Polski. To program pilotażowy, uwzględniający zarówno potrzeby branży, jak i zasoby merytoryczne oraz procedury regulujące gospodarkę finansową POT. Mamy nadzieję, iż wsparte przedsięwzięcia promocyjne przyczynią się do zwiększenia liczby międzynarodowych wydarzeń organizowanych w Polsce, wzmocnią pozycję naszego kraju jako atrakcyjnej destynacji dla spotkań biznesowych oraz pobudzą rozwój lokalnej gospodarki poprzez wzrost przyjazdowego ruchu turystycznego. Liczymy, że dzięki temu programowi uda się nie tylko skuteczniej konkurować o kluczowe wydarzenia, ale także zacieśnić współpracę z partnerami branżowymi i samorządami, tworząc stabilne fundamenty dla dalszego rozwoju sektora spotkań i wydarzeń w Polsce - powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.

Promocyjny Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań w praktyce

Prawo aplikowania do Promocyjnego Programu Wsparcia dla Przemysłu Spotkań mają: