TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Bran偶y Turystycznej
2025-04-28 - 16 vloger贸w wybranych
Ju偶 po raz 贸smy Polska Organizacja Turystyczna organizuje燭urystyczne Mistrzostwa Vloger贸w. W tym roku爏zesnastu popularnych YouTuber贸w, reprezentuj膮cych wszystkie wojew贸dztwa, wyruszy w podr贸偶 po Polsce, by pokaza膰 zar贸wno te dobrze znane, jak i te wci膮偶 czekaj膮ce na odkrycie miejsca.
reklama
Kapitu艂a konkursowa, powo艂ana przez Polsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮, spo艣r贸d dziesi膮tek nades艂anych zg艂osze艅 wybra艂a szesnastk臋 tw贸rc贸w, kt贸rzy w swoim stylu b臋d膮 opowiada膰 o przypisanych im regionach. Ka偶dy z nich przez kilka najbli偶szych tygodni przygotuje autorskie materia艂y wideo oraz publikacje w mediach spo艂eczno艣ciowych, prezentuj膮ce jego walory. Ich zadaniem jest stworzy膰 atrakcyjn膮 i inspiruj膮c膮 relacj臋 z podr贸偶y - tak膮, kt贸ra zach臋ci u偶ytkownik贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych do samodzielnego i odpowiedzialnego odkrywania bardzo r贸偶nych zak膮tk贸w Polski.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, o wyborze zwyci臋zc贸w zadecyduje燢apitu艂a konkursowa, ale istotn膮 rol臋 odegraj膮 te偶 odbiorcy. Trzech laureat贸w wy艂onionych zostanie na podstawie jako艣ci przygotowanych materia艂贸w, zasi臋g贸w, jakie osi膮gn膮 vlogi i relacje oraz wynik贸w g艂osowania online. Ka偶dy uczestnik Mistrzostw otrzyma爃onorarium za sw贸j wk艂ad w wysoko艣ci 6.000 z艂, a na zwyci臋zc贸w czekaj膮 nagrody pieni臋偶ne - na laureata 1. miejsca czeka 16.000 z艂, 2. miejsca - 9.000 z艂, a 3. miejsca - 6.000 z艂. Ponadto dla autora najlepszej relacji w serwisie TikTok przewidziano 5.000 z艂.
Na efekty pracy vloger贸w nie trzeba b臋dzie d艂ugo czeka膰 - pierwsze materia艂y pojawi膮 si臋 ju偶 w najbli偶szych tygodniach, a fina艂 konkursu i og艂oszenie zwyci臋zc贸w zaplanowano na po艂ow臋 czerwca br. Wszystkie publikacje mo偶na ogl膮da膰 na kana艂ach YouTube poszczeg贸lnych tw贸rc贸w oraz na oficjalnej stronie Mistrzostw: !https://www.mistrzostwablogerow.polska.travel gdzie ka偶dy widz mo偶e 艣ledzi膰 poczynania reprezentanta swojego regionu.
Poni偶ej nazwy kana艂贸w YouTube z przypisanymi ich tw贸rcom wojew贸dztwami:
1. WOJEW脫DZTWO DOLNO艢L膭SKIE
www.youtube.com
2. WOJEW脫DZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
www.youtube.com
3. WOJEW脫DZTWO LUBELSKIE
www.youtube.com
4. WOJEW脫DZTWO LUBUSKIE
www.youtube.com
5. WOJEW脫DZTWO 艁脫DZKIE
www.youtube.com
6. WOJEW脫DZTWO MA艁OPOLSKIE
www.youtube.com
7. WOJEW脫DZTWO MAZOWIECKIE
www.youtube.com
8. WOJEW脫DZTWO OPOLSKIE
www.youtube.com
9.WOJEW脫DZTWO PODKARPACKIE
www.youtube.com
10. WOJEW脫DZTWO PODLASKIE
www.youtube.com
11. WOJEW脫DZTWO POMORSKIE
www.youtube.com
12. WOJEW脫DZTWO 艢L膭SKIE
www.youtube.com
13. WOJEW脫DZTWO 艢WI臉TOKRZYSKIE
www.youtube.com
14. WOJEW脫DZTWO WARMI艃SKO-MAZURSKIE
www.youtube.com
15. WOJEW脫DZTWO WIELKOPOLSKIE
www.youtube.com
16. WOJEW脫DZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE
www.youtube.com
Starsze informacje 2025-04-24
W zestawieniu 10 Best Traditional Easter Dishes from Around the World (10 najlepszych tradycyjnych potraw wielkanocnych z r贸偶nych stron 艣wiata), opublikowanym przez dziennik USA TODAY, jednym z najbardziej wp艂ywowych i najcz臋艣ciej czytanych dziennik贸w w Stanach Zjednoczonych, znalaz艂 si臋 polski mazurek. Tekst powsta艂 we wsp贸艂pracy z Zagranicznym O艣rodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.
USA TODAY to og贸lnokrajowa ameryka艅ska gazeta codzienna, ukazuj膮ca si臋 od 1982 roku, kt贸ra ka偶dego dnia dociera do milion贸w czytelnik贸w w wersji papierowej i cyfrowej. Znana z atrakcyjnej szaty graficznej i przyst臋pnego j臋zyka, gazeta jest jedn膮 z najcz臋艣ciej cytowanych i najbardziej opiniotw贸rczych marek medialnych w USA.
W艣r贸d dziesi臋ciu wybranych potraw z ca艂ego 艣wiata znalaz艂 si臋 mazurek z Polski - tradycyjne wielkanocne ciasto. Jak podkre艣lono w artykule, dekoracje mazurka s膮 wyj膮tkowo misterne, cz臋sto odwo艂uj膮ce si臋 do motyw贸w religijnych i wielkanocnych, takich jak kwiaty, czy baranki. Co ciekawe, wspomniano r贸wnie偶 o jego orientalnych korzeniach - inspiracja mia艂a przyj艣膰 z tureckich s艂odko艣ci, kt贸re dotar艂y do Polski w czasach Imperium Osma艅skiego.
Ta publikacja nie jest przypadkowa - stanowi efekt przemy艣lanej promocji polskiej kultury kulinarnej, prowadzonej przez Zagraniczny O艣rodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago, kt贸ry pracuje nad tym, by polska kuchnia zdobywa艂a coraz wi臋ksze uznanie w艣r贸d ameryka艅skich odbiorc贸w.
Umieszczenie mazurka w tak presti偶owym zestawieniu to nie tylko pow贸d do dumy, ale tak偶e 艣wietna okazja do pokazania, 偶e Polska ma wiele do zaoferowania - tak偶e od strony smak贸w i tradycji twierdzi Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
To kolejny krok w budowaniu pozytywnego wizerunku Polski jako kraju z bogat膮, wielowiekow膮 kultur膮 kulinarn膮. W maju br. ZOPOT wraz z USTOA (United States Tour Operators Association) organizacj膮 zrzeszaj膮ca renomowanych touroperator贸w dzia艂aj膮cych na rynku ameryka艅skim, w ramach projektu "Global Kitchen", b臋dzie promowa膰 polsk膮 kuchni臋. Ekipa filmowa USTOA przylatuje do Warszawy, aby przygotowa膰 materia艂 dotycz膮cy warszawskiej sceny kulinarnej. Zostanie on wyemitowany w lipcu br.
Starsze informacje 2025-04-17
W przestrzeni artystycznej Matecznika "Mazowsze" im. Tadeusza Sygiety艅skiego w Karolinie, odby艂a si臋 uroczysta Gala Ambasador贸w Kongres贸w Polskich 2025. Tegoroczne wydarzenie, zorganizowane wsp贸lnie przez Polsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Mazowieck膮 Regionaln膮 Organizacj臋 Turystyczn膮 (Mazovia Convention Bureau) i Warszawsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮 (Warsaw Convention Bureau), zgromadzi艂o czo艂owych przedstawicieli polskiego 艣rodowiska naukowego, samorz膮dowego i bran偶y spotka艅.
Podczas Gali wr臋czono tytu艂y 21 nowym Ambasadorkom i Ambasadorom Kongres贸w Polskich - osobom, kt贸re swoj膮 wiedz膮, reputacj膮 i zaanga偶owaniem przyczyni艂y si臋 do sprowadzenia do Polski presti偶owych wydarze艅 naukowych i bran偶owych o zasi臋gu mi臋dzynarodowym. To liderzy opinii, eksperci i wizjonerzy, dzi臋ki kt贸rym Polska konsekwentnie buduje swoj膮 pozycj臋 jako nowoczesna i profesjonalna destynacja kongresowa.
Artystyczn膮 opraw臋 artystyczn膮 gali zapewni艂 Pa艅stwowy Zesp贸艂 Ludowy Pie艣ni i Ta艅ca "Mazowsze", kt贸ry zachwyci艂 uczestnik贸w zar贸wno tradycyjnym repertuarem, jak i dynamicznymi wyst臋pami z repertuarem inspirowanym tangiem i charlestonem. Po cz臋艣ci oficjalnej odby艂a si臋 uroczysta kolacja, a wiecz贸r zako艅czy艂a wsp贸lna fotografia wszystkich wyr贸偶nionych wraz z przedstawicielami Kapitu艂y oraz organizatorami.
Program Ambasador贸w Kongres贸w Polskich funkcjonuje od 1998 roku i jest jedn膮 z najd艂u偶ej dzia艂aj膮cych inicjatyw wspieraj膮cych przemys艂 spotka艅 w Europie. Dotychczas do grona Ambasador贸w do艂膮czy艂o ponad 330 os贸b - lider贸w opinii, naukowc贸w, przedsi臋biorc贸w i praktyk贸w. W gronie tegorocznych wyr贸偶nionych znale藕li si臋:
- dr hab. Micha艂 Leszczy艅ski - Instytut Wysokich Ci艣nie艅 Polskiej Akademii Nauk
- dr hab. Joanna Paliszkiewicz - Szko艂a G艂贸wna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- dr hab. Maciej Kubicki - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- dr hab. Magdalena 呕emojtel-Piotrowska - Uniwersytet Kardyna艂a Stefana Wyszy艅skiego w Warszawie
- dr hab. Anna Kurowska, prof. UW - Uniwersytet Warszawski
- dr hab. in偶. Jacek Ma艅dziuk - Politechnika Warszawska
- dr hab. Micha艂 Tomza - Uniwersytet Warszawski
- dr hab. nauk medycznych Joanna Rymaszewska - Politechnika Wroc艂awska
- dr hab. Aleksandra Kuzior, prof. P艢 - Politechnika 艢l膮ska
- dr hab. Adrianna Skoneczna, prof. IBB PAN - Instytut Biochemii i Biofizyki PAN
- dr hab. in偶. Eugeniusz Koda - Szko艂a G艂贸wna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- dr hab. in偶. Andrzej Stankiewicz - Politechnika Warszawska
- dr hab. Nicole Do艂owy-Rybi艅ska - Instytut Slawistyki PAN
- dr hab. Dobrochna Bach-Golecka, prof. UW - Uniwersytet Warszawski
- dr n. zdr. Katarzyna Bruka艂o - 艢l膮ski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
- dr hab. Monika Jagielska, prof. U艢 - Uniwersytet 艢l膮ski
- dr hab. in偶. Adrian Kliks, prof. PP - Politechnika Pozna艅ska
Laureatami zostali tak偶e przedstawiciele sektora prywatnego i bran偶y spotka艅:
- Anna Chagowska - Chagowska Productions
- Micha艂 Matuszczyk - Medforum
- Maria Barbara Haller de Hallenburg-Illg - Eurobusiness - Haller
- Marek Cichewicz - Grupa Klepsydra / BONGO Mi臋dzynarodowe Us艂ugi Pogrzebowe
Starsze informacje 2025-04-09
Nowy film o Polsce znanego podr贸偶nika Ricka Stevesa jest ju偶 dost臋pny online. Mo偶na go ogl膮da膰 w USA w lokalnych stacjach PBS, na stronie internetowej tej stacji a tak偶e w internecie. W realizacji programu uczestniczy艂 Zagraniczny O艣rodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.
Od pocz膮tku kwietnia br. ameryka艅scy widzowie mog膮 ogl膮da膰 najnowszy film znanego popularyzatora podr贸偶y po Europie - Ricka Stevesa. Godzinny odcinek specjalny zatytu艂owany "Rick Steves' Poland" mia艂 premier臋 na antenie stacji PBS w ca艂ych Stanach Zjednoczonych. Co wa偶ne, film mo偶na ogl膮da膰 nie tylko na PBS - jest r贸wnie偶 dost臋pny bezp艂atnie na YouTube, dzi臋ki czemu ka偶dy, kto chce zobaczy膰 Polsk臋 oczami ameryka艅skiego podr贸偶nika, mo偶e to zrobi膰 ju偶 teraz.
W najnowszym dokumencie Rick Steves zabiera widz贸w w podr贸偶 przez najwa偶niejsze polskie miasta i miejsca historyczne. Od kr贸lewskiego Krakowa i odbudowanej z ruin Warszawy, przez 艣redniowieczn膮 Toru艅 pachn膮c膮 piernikami, po monumentalny zamek w Malborku i nadmorski Gda艅sk - kolebk臋 ruchu Solidarno艣膰. Bogactwo polskiej kultury i serdeczno艣膰 jej mieszka艅c贸w s膮 dla mnie 藕r贸d艂em inspiracji. Ucz膮c si臋 o trudnej historii tego kraju, przypominam sobie, 偶e wolno艣膰, pok贸j i dobrobyt nie przychodz膮 艂atwo - i 偶e mamy wiele powod贸w do wdzi臋czno艣ci m贸wi Rick Steves w filmie.
Tw贸rcy filmu nie ukrywaj膮, 偶e najwi臋kszym wyzwaniem by艂a d艂ugo艣膰 materia艂u - Polska okaza艂a si臋 zbyt bogata, by zmie艣ci膰 j膮 w 60 minutach. Z tego powodu niekt贸re sceny nie znalaz艂y si臋 w finalnej wersji. Jedn膮 z nich by艂 intymny koncert Chopina w eleganckim warszawskim salonie polskiego przewodnika i podr贸偶nika Jarka. W filmie znalaz艂a si臋 natomiast scena z 艁azienek Kr贸lewskich, gdzie latem odbywaj膮 si臋 plenerowe koncerty fortepianowe pod pomnikiem kompozytora. Film pokazuje r贸wnie偶, jak 艂atwo zakocha膰 si臋 w Polsce - nie tylko za spraw膮 jej historii, ale te偶 kuchni. P膮czki z r贸偶anym nadzieniem, pierogi i serdeczno艣膰 Polak贸w to elementy, kt贸re zapadaj膮 w pami臋膰 nie tylko turystom, ale i ekipie filmowej.
Film Ricka Stevesa cieszy si臋 du偶膮 popularno艣ci膮. Post promuj膮cy film na Facebooku, zamieszczony przez ZOPOT, osi膮gn膮艂 znakomite wyniki - ponad 600 tysi臋cy unikalnych odbiorc贸w, prawie 900 tysi臋cy wy艣wietle艅 i ponad 1 300 udost臋pnie艅. A偶 99% os贸b, kt贸re zobaczy艂y post, nie obserwowa艂y wcze艣niej profilu - to znak, 偶e temat Polski trafia do nowych odbiorc贸w. Cieszymy si臋, 偶e mogli艣my wspiera膰 realizacj臋 tego projektu i 偶e Polska zosta艂a pokazana w spos贸b tak autentyczny, pi臋kny i poruszaj膮cy. Dla wielu widz贸w w USA to b臋dzie pierwsze spotkanie z naszym krajem - i z pewno艣ci膮 niezapomniane m贸wi Magda Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Naj艂atwiej film mo偶na zobaczy膰 na stronie www.ricksteves.com
Na 15 kwietnia zaplanowano specjalny live na Facebooku z Rickiem Stevesem, podczas kt贸rego widzowie b臋d膮 mogli zadawa膰 pytania i dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o kulisach produkcji filmu.
To jednak nie koniec dobrych wiadomo艣ci. Ju偶 tej jesieni na platformie Amazon Prime zadebiutuje nowy sezon popularnej serii "Rick Steves' Europe", a w nim znajd膮 si臋 a偶 dwa specjalne odcinki po艣wi臋cone Polsce. B臋dzie to jeszcze pe艂niejsze spojrzenie na kraj, kt贸ry - jak podkre艣la sam autor - jest jednym z najbardziej niedocenianych w Europie.
Starsze informacje 2025-04-02
Podsumowano dwuletni projekt, kt贸rego celem by艂o zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci bran偶y na temat turystyki zr贸wnowa偶onej.
Poniewa偶 polska bran偶a turystyczna musi dostosowa膰 si臋 do zmieniaj膮cych si臋 warunk贸w rynkowych, rosn膮cych oczekiwa艅 turyst贸w oraz globalnych trend贸w zwi膮zanych z ochron膮 艣rodowiska. W odpowiedzi na te wyzwania w latach 2023-2024 realizowano projekt "Wsp贸艂praca-Innowacje-Turystyka Zr贸wnowa偶ona", koordynowany przez Polsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮 i Regionalne Organizacje Turystyczne. Jego celem by艂o zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci i kompetencji bran偶y w zakresie turystyki zr贸wnowa偶onej oraz integracja podmiot贸w dzia艂aj膮cych w tym sektorze. W ramach projektu opracowano narz臋dzia i rekomendacje wspieraj膮ce wdra偶anie bardziej odpowiedzialnych praktyk.
Kluczowym elementem przedsi臋wzi臋cia by艂a organizacja 16 konferencji regionalnych, w kt贸rych uczestniczy艂o blisko 1800 os贸b. Wydarzenia te poprzedzi艂y badania ankietowe, analizuj膮ce poziom wdro偶enia zasad turystyki zr贸wnowa偶onej w poszczeg贸lnych regionach. Podczas konferencji odbywa艂y si臋 szkolenia, warsztaty i panele dyskusyjne na temat zarz膮dzania ruchem turystycznym, ochrony 艣rodowiska oraz roli nowych technologii w promocji region贸w. Prezentowano tak偶e przyk艂ady dobrych praktyk, co sprzyja艂o nawi膮zywaniu wsp贸艂pracy mi臋dzy przedsi臋biorcami, samorz膮dami i instytucjami naukowymi.
Efektem projektu by艂o opracowanie 16 raport贸w, kt贸re szczeg贸艂owo analizowa艂y sytuacj臋 turystyki zr贸wnowa偶onej w poszczeg贸lnych wojew贸dztwach. Dokumenty te zawiera艂y diagnozy obecnego stanu, analiz臋 dzia艂a艅 samorz膮d贸w i firm turystycznych, przegl膮d dobrych praktyk oraz konkretne rekomendacje na przysz艂o艣膰. Szczeg贸ln膮 uwag臋 zwr贸cono na ochron臋 zasob贸w przyrodniczych, rozw贸j ekoturystyki, innowacyjne metody promocji region贸w oraz zarz膮dzanie ruchem turystycznym w spos贸b r贸wnowa偶膮cy korzy艣ci gospodarcze i ochron臋 艣rodowiska.
Na podstawie zgromadzonych danych sformu艂owano zalecenia dotycz膮ce dalszego rozwoju turystyki zr贸wnowa偶onej w Polsce. Wskazano konieczno艣膰 zwi臋kszenia inwestycji w edukacj臋 ekologiczn膮, promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie finansowe dla przedsi臋biorc贸w wdra偶aj膮cych ekologiczne rozwi膮zania. Podkre艣lono, 偶e turystyka zr贸wnowa偶ona nie jest chwilowym trendem, lecz konieczno艣ci膮 wynikaj膮c膮 z globalnych wyzwa艅 i oczekiwa艅 turyst贸w. Dalsza realizacja tych dzia艂a艅 b臋dzie kluczowa dla konkurencyjno艣ci polskiej turystyki na arenie mi臋dzynarodowej.
Z raportami mo偶na si臋 zapozna膰 na stronie:
www.pot.gov.pl
Starsze informacje 2025-03-29
Turystyczne Mistrzostwa Vloger贸w to presti偶owe przedsi臋wzi臋cie Polskiej Organizacji Turystycznej, w kt贸rej od o艣miu lat udzia艂 bior膮 influencerzy podr贸偶niczy. W konkursie uczestnicz膮 tw贸rcy, kt贸rzy w internecie publikuj膮 tre艣ci zwi膮zane z podr贸偶ami, kulinariami lub lifestylem, chc膮c zach臋ci膰 do bezpiecznych i zr贸wnowa偶onych podr贸偶y po kraju, cz臋sto mniej popularnymi trasami.
W minionych edycjach Akcji tw贸rcy inspirowali do odkrywania Polski, prezentuj膮c setki sposob贸w na sp臋dzanie czasu, bez wzgl臋du na por臋 roku. Byli w艣r贸d nich zapaleni kolarze, niez艂omni piechurzy, fani wspinaczki g贸rskiej, mi艂o艣nicy turystyki miejskiej, a tak偶e odkrywcy nietuzinkowych atrakcji czy smak贸w kuchni regionalnej.
Do rywalizacji o laury Polska Organizacja Turystyczna zaprasza tw贸rc贸w internetowych, kt贸rzy mog膮 pochwali膰 si臋 co najmniej jednym samodzielnie zrealizowanym filmem o tematyce podr贸偶niczej, opublikowanym w serwisie YouTube. Zg艂aszaj膮cy sw贸j udzia艂 musz膮 by膰 ponadto aktywni w mediach spo艂eczno艣ciowych, gdzie dziel膮 si臋 swoimi odkryciami, obserwacjami i poradami zwi膮zanymi z podr贸偶owaniem na w艂asn膮 r臋k臋.

Zainteresowani w udziale w Mistrzostwach mog膮 przesy艂a膰 swoje kandydatury poprzez formularz zg艂oszeniowy, dost臋pny na stronie mistrzostwablogerow.polska.travel Ocen膮 zg艂osze艅 zajmie si臋 Kapitu艂a, w kt贸rej sk艂ad wchodz膮 zwi膮zani z bran偶膮 turystyczn膮 eksperci, dziennikarze oraz podr贸偶nicy. Bazuj膮c na do艣wiadczeniach z ubieg艂ych lat, liczymy, 偶e stworzone przez tw贸rc贸w tre艣ci ponownie oka偶膮 si臋 skarbnic膮 inspiracji do odwiedzania ciekawych miejsc, w szczeg贸lno艣ci w sezonie wiosennym i letnim - zach臋ca do udzia艂u w Mistrzostwach Rafa艂 Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.Jednocze艣nie mamy nadziej臋, 偶e zdrowa rywalizacja dostarczy tw贸rcom, odbiorcom oraz wszystkim zaanga偶owanym w konkurs ogromnych emocji.
Konkurs jest 2 stopniowy. Szesnastu tw贸rc贸w, kt贸rzy uzyskaj膮 najwy偶sze noty, przejdzie do drugiego etapu Konkursu, polegaj膮cego na przygotowaniu dw贸ch materia艂贸w wideo oraz opublikowaniu relacji z wyprawy po wybranym regionie w mediach spo艂eczno艣ciowych. Ka偶dy z uczestnik贸w otrzyma honorarium w wysoko艣ci 6 tys. z艂 netto. Dodatkowa nagroda czeka na podr贸偶nika, kt贸ry najlepiej zaprezentuje swoj膮 wypraw臋 po wybranym regionie w serwisie spo艂eczno艣ciowym Tik Tok. Zg艂oszenia do Akcji przyjmowane s膮 do 14 kwietnia br. (do godz. 10:00). Na zwyci臋zc贸w Mistrzostw, kt贸rych poznamy jeszcze przed rozpocz臋ciem tegorocznych wakacji, czekaj膮 nagrody pieni臋偶ne: 16 000 z艂 (I miejsce), 9000 z艂 (II miejsce) i 6000 z艂 (III miejsce). Najlepsza relacja na Tik Toku zostanie nagrodzona kwot膮 5000 z艂.
Szczeg贸艂y i regulamin konkursu znajduj膮 si臋 na stronie: mistrzostwablogerow.polska.travel
Starsze informacje 2025-03-26
W sobot臋, 23 marca 2025 roku w Royal Manor w Garfield (New Jersey) odby艂a si臋 uroczysta gala z okazji 65-lecia Stowarzyszenia Polsko-Ameryka艅skich Agent贸w Turystycznych (Society of Polish American Travel Agents) - organizacji, kt贸ra od dekad 艂膮czy polsko-ameryka艅skich profesjonalist贸w bran偶y turystycznej i promuje Polsk臋 jako atrakcyjny kierunek podr贸偶y.
Uroczysto艣膰 odby艂a si臋 pod patronatem Konsula Generalnego RP w Nowym Jorku, Mateusza Sakiewicza, a w艣r贸d go艣ci honorowych znalaz艂 si臋 m.in. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafa艂 Szmytke.

SPATA jest niezwyk艂ym ambasadorem Polski na rynku ameryka艅skim. Dzi臋ki Wam tysi膮ce podr贸偶nych odkrywaj膮 pi臋kno naszego kraju, jego histori臋 i kultur臋. Dzi臋kuj臋 za Wasz膮 pasj臋, determinacj臋 i wiar臋 w Polsk臋 powiedzia艂 prezes POT i wr臋czy艂 prezes SPATA - Honoracie Pierwoli list gratulacyjny, wyra偶aj膮cy uznanie dla jej zaanga偶owania oraz wieloletniej dzia艂alno艣ci organizacji.
To zaszczyt reprezentowa膰 organizacj臋, kt贸ra od 65 lat s艂u偶y polskiej spo艂eczno艣ci i promuje nasze warto艣ci poprzez turystyk臋. Ta rocznica to nie tylko wspomnienie przesz艂o艣ci, ale te偶 zobowi膮zanie na przysz艂o艣膰 m贸wi艂a prezes Pierwola.
Po kr贸tkich przem贸wieniach prezes SPATA dokona艂a wr臋czenia pami膮tkowych dyplom贸w i statuetek z okazji 65-lecia organizacji. Wyr贸偶nieni zostali m.in. Rafa艂 Szmytke oraz by艂a prezydent Zabrza Ma艂gorzata Ma艅ka Szulik.

W trakcie uroczysto艣ci wspominano zar贸wno pocz膮tki SPATA si臋gaj膮ce 1959 roku w Nowym Jorku, jak i dziesi膮tki mi臋dzynarodowych konwencji organizowanych przez dekady - od Meksyku i Izraela, przez Gruzj臋 i Kazachstan, a偶 po Maroko i Portugali臋. Tegoroczna konwencja zaplanowana jest na wrzesie艅 i odb臋dzie si臋 w Polsce oraz krajach Beneluxu. Dzi艣 SPATA zrzesza dzia艂aj膮ce biura podr贸偶y z ca艂ych Stan贸w Zjednoczonych, reprezentowane m.in. przez cz艂onk贸w z Nowego Jorku, New Jersey i Pensylwanii.

Gala sta艂a si臋 r贸wnie偶 okazj膮 do prezentacji wystawy "First Look" (Pierwsze Spojrzenie) po艣wi臋conej Kopalni Guido w Zabrzu - miejscu, kt贸re idealnie obrazuje transformacj臋 regionu z przemys艂owego serca 艢l膮ska w kierunku turystyki postindustrialnej. Wystawa przenosi widza a偶 320 metr贸w pod poziomem morza - do autentycznych podziemi dawnej kopalni w臋gla kamiennego, kt贸re dzi艣 t臋tni膮 偶yciem kulturalnym. Jej autorem jest Mi艂osz Pierwola.
Starsze informacje 2025-03-24
Ameryka艅ski touroperator Avantgarde Vacations zorganizowa艂 specjalny webinar po艣wi臋cony atrakcjom po艂udniowej Polski. Dzi臋ki wsp贸艂pracy z Zagranicznym O艣rodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago oraz Ma艂opolsk膮 Organizacj膮 Turystyczn膮 (MOT), czo艂owi doradcy podr贸偶y z USA mogli pozna膰 wyj膮tkowe dziedzictwo, kultur臋 i potencja艂 turystyczny regionu.
Avantgarde Vacations, to dawna firma Holidays with Downtown, kt贸ra niedawno przesz艂a rebranding, zmieniaj膮c nazw臋 i od艣wie偶aj膮c swoj膮 mark臋. AV to renomowany touroperator, specjalizuj膮cy si臋 w szytych na miar臋, luksusowych podr贸偶ach, zorganizowa艂 w czwartek webinar po艣wi臋cony Polsce. Wydarzenie skierowane by艂o do kluczowych doradc贸w podr贸偶y wsp贸艂pracuj膮cych z firm膮 i mia艂o na celu przybli偶enie im uroku po艂udniowej cz臋艣ci naszego kraju przede wszystkim Ma艂opolski.
Amerykanin jest dla Ma艂opolski klientem priorytetowym: w ubieg艂ym roku przyjecha艂o do naszego regionu ponad 160 tys. go艣ci z USA. Jest to turysta 艣wiadomy, kulturalny, zamo偶ny i ch臋tnie z tego korzystaj膮cy. Mo偶liwo艣膰 realizacji wsp贸lnych projekt贸w z ameryka艅skimi stowarzyszeniami agent贸w turystycznych, takimi jak Avantgarde Vacations, to ogromna szansa na edukowanie, a nast臋pnie pozyskiwanie kolejnych sprzedawc贸w polskiej oferty turystycznej twierdzi Magdalena Osuch z Ma艂opolskiej Organizacji Turystycznej, kt贸ra zaprezentowa艂a atrakcje Krakowa i Ma艂opolski.
Webinar wpisuje si臋 w d艂ugofalow膮 strategi臋 Avantgarde Vacations dotycz膮c膮 promocji Polski. Po ubieg艂orocznym, udanym wyje藕dzie studyjnym (FAM trip), firma wsp贸lnie z ZOPOT w Chicago planuje kolejn膮 edycj臋 na rok 2025. Celem jest zapewnienie doradcom mo偶liwo艣ci osobistego do艣wiadczenia uroku Polski, co pozwoli im jeszcze lepiej tworzy膰 indywidualne, inspiruj膮ce oferty podr贸偶y.
Lori Smith, dyrektor generalna Avantgarde Vacations, nie kry艂a entuzjazmu wobec rozwoju wsp贸艂pracy z Polsk膮. - Polska to wschodz膮ca per艂a w艣r贸d europejskich kierunk贸w - zachwyca histori膮, natur膮 i t臋tni膮cym 偶yciem miejskim. Dzi臋ki znakomitej wsp贸艂pracy z Polsk膮 Organizacj膮 Turystyczn膮 chcemy jak najlepiej przygotowa膰 naszych doradc贸w, by mogli tworzy膰 niezapomniane do艣wiadczenia dla swoich klient贸w. Z ogromn膮 rado艣ci膮 promujemy po艂udniow膮 Polsk臋 i czekamy na kolejne wsp贸lne projekty - podkre艣la dyrektor Smith.
Zorientowana na unikalne, wysokiej klasy podr贸偶e firma Avantgarde Vacations nie tylko rozszerza swoj膮 ofert臋 globaln膮, ale tak偶e umacnia relacje z partnerami w bran偶y, promuj膮c Polsk臋 jako wyj膮tkowy kierunek na turystycznej mapie 艣wiata. Obecno艣膰 Polski w ofercie ameryka艅skich biur podr贸偶y staje si臋 coraz silniejsza. Dzi臋ki takim projektom, jak wsp贸艂praca z Avantgarde Vacations, mo偶emy efektywnie budowa膰 艣wiadomo艣膰 turystyczn膮 o naszym kraju w艣r贸d kluczowych doradc贸w i operator贸w twierdzi Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju Polskiej Organizacji Turystycznej.
Starsze informacje 2025-03-04
W najnowszym wydaniu ameryka艅skiego magazynu "Forbes" ukaza艂 si臋 artyku艂, kt贸ry przedstawia stolic臋 Polski jako najciekawsz膮 destynacj臋 kulinarn膮 w Europie Wschodniej.
Artyku艂 zwraca uwag臋 na r贸偶norodno艣膰 warszawskiej sceny gastronomicznej, od tradycyjnych polskich potraw po nowoczesne interpretacje kuchni fusion. Autorka, Lane Lee, podkre艣la r贸wnie偶 rosn膮c膮 liczb臋 restauracji wyr贸偶nianych w mi臋dzynarodowych przewodnikach oraz dynamiczny rozw贸j lokalnych inicjatyw kulinarnych. Warszawa to miejsce, gdzie tradycja spotyka si臋 z nowoczesno艣ci膮, a kulinarne do艣wiadczenia zaskakuj膮 na ka偶dym kroku - pisze Lanee Lee.
Publikacja jest efektem podr贸偶y prasowej zorganizowanej przez Zagraniczny O艣rodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago we wsp贸艂pracy ze Sto艂ecznym Biurem Turystyki (STB). Dzi臋ki wsp贸lnym wysi艂kom POT i STB, Warszawa zyskuje na popularno艣ci w艣r贸d ameryka艅skich turyst贸w poszukuj膮cych autentycznych i unikalnych do艣wiadcze艅 kulinarnych. Takie inicjatywy przyczyniaj膮 si臋 do umacniania pozytywnego wizerunku Polski na 艣wiecie oraz zwi臋kszania ruchu turystycznego do stolicy - ocenia Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Natomiast Pawe艂 Moras, dyrektor Sto艂ecznego Biura Turystyki, zauwa偶a, 偶e bogactwo oferty gastronomicznej Warszawy, zar贸wno tej tradycyjnej, jak i nowoczesnych wariacji na temat polskiej kuchni, cieszy si臋 coraz wi臋kszym zainteresowaniem odwiedzaj膮cych nasze miasto turyst贸w. Ten fenomen dostrzegany jest r贸wnie偶 przez tak presti偶owe tytu艂y jak Forbes USA, a takie publikacje zach臋caj膮 do odwiedzin w polskiej stolicy kolejnych ameryka艅skich go艣ci. Sto艂eczne Biuro Turystyki wsp贸lnie z Polsk膮 Organizacj膮 Turystyczn膮 b臋d膮 konsekwentnie kontynuowa膰 strategi臋 promocji poprzez kulinaria, bo to nie tylko aktualny trend, ale r贸wnie偶 powa偶ny atut naszego kraju - podkre艣la dyr. Moras.
Artyku艂 jest dost臋pny pod adresem www.forbes.com
Starsze informacje 2025-02-21
W dniach 14-16 lutego w Utrechcie odby艂a si臋 20. jubileuszowa edycja targ贸w turystyki rowerowej i pieszej Fiets en Wandelbeurs, po raz 17. z udzia艂em Polski. To najwa偶niejsze wydarzenie targowe po艣wi臋cone turystyce aktywnej w Europie, przyci膮gaj膮ce mi艂o艣nik贸w aktywnego wypoczynku oraz przedstawicieli bran偶y turystycznej z kraj贸w Beneluksu.
Polska oferta turystyki pieszej i rowerowej zosta艂a zaprezentowana przez Mazowieck膮 Regionaln膮 Organizacj臋 Turystyczn膮, Podlask膮 Regionaln膮 Organizacj臋 Turystyczn膮, Ma艂opolsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮 wraz z Velo Ma艂opolska, Zachodniopomorsk膮 Regionaln膮 Organizacj臋 Turystyczn膮, Podkarpack膮 Regionaln膮 Organizacj臋 Turystyczn膮, 艢l膮sk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮, miasto Bielsko-Bia艂a, Regionaln膮 Organizacj臋 Turystyczn膮 Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego oraz Dom Polski Wschodniej z Brukseli.

Obecno艣膰 na targach Fiets en Wandelbeurs jest dla Polski niezwykle istotna. Holenderscy tury艣ci ch臋tnie poszukuj膮 nowych miejsc do aktywnego wypoczynku. Zale偶y im na destynacjach bogatych przyrodniczo, dobrze skomunikowanych i dost臋pnych cenowo. Polska doskonale spe艂nia te kryteria - m贸wi Ma艂gorzata Duijnmayer, koordynator Polskiego Stoiska z Zagranicznego O艣rodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie.
Du偶ym zainteresowaniem odwiedzaj膮cych targi cieszy艂y si臋 atrakcje multimedialne przy stoisku narodowym. Odwiedzaj膮cy mogli odby膰 wirtualn膮 podr贸偶 po szlakach rowerowych Polski wschodniej na specjalnie przygotowanych trena偶erach oraz obejrze膰 filmy promocyjne w kinie 5D. Ponadto, walory przyrodnicze Polski oraz mo偶liwo艣ci aktywnego wypoczynku na szlakach pieszych i rowerowych by艂y tematem dziesi臋ciu prezentacji przygotowanych przez polskich ekspert贸w oraz holenderskich bloger贸w, kt贸rzy odwiedzili Polsk臋 w ramach podr贸偶y prasowych. O dzikiej naturze opowiada艂 m.in. tropiciel wilk贸w 艁ukasz D艂ugowski, znany holenderskiej widowni m.in. ze styczniowego odcinka programu telewizyjnego "3 op Reis" emitowanego w holenderskiej telewizji publicznej NPO3.

Odwiedzaj膮cy byli wyj膮tkowo zainteresowani trasami pieszymi i rowerowymi, zw艂aszcza d艂ugodystansowymi, zadaj膮c konkretne pytania dotycz膮ce bezpiecze艅stwa i dojazdu. Udzia艂 Podkarpackiego ROT w tej imprezie pozwoli艂 lepiej pozna膰 holenderskiego turyst臋 i przygotowa膰 skuteczniejsz膮 ofert臋 na przysz艂o艣膰 - twierdzi Anna Brzechowska, dyrektor Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Tegoroczna edycja targ贸w przyci膮gn臋艂a 24 tys. odwiedzaj膮cych. Z danych organizator贸w wynika, 偶e 81% uczestnik贸w poszukiwa艂o informacji o destynacjach, 67% interesowa艂o si臋 zakupem sprz臋tu outdoorowego, rower贸w lub akcesori贸w, a 64% przysz艂o specjalnie, by wys艂ucha膰 prezentacji. Holenderscy tury艣ci najcz臋艣ciej poszukiwali informacji o podr贸偶ach po Europie (83%), w tym po Polsce, oraz destynacjach krajowych (58%).
Natomiast Zagraniczny O艣rodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago rozpocz膮艂 kampani臋 promuj膮c膮 polsk膮 kultur臋, gastronomi臋 i natur臋 w USA we wsp贸艂pracy z presti偶owym Smithsonian Media. W ci膮gu trzymiesi臋cznej kampanii ZOPOT planuje dotarcie do prawie miliona Amerykan贸w.
Nowa kampania promocyjna, realizowana przez ZOPOT w Chicago we wsp贸艂pracy z renomowanym Smithsonian Media, ma na celu zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci na temat atrakcyjno艣ci turystycznej Polski w艣r贸d ameryka艅skich odbiorc贸w. Dzi臋ki wykorzystaniu cyfrowych format贸w promocyjnych, kampania przedstawi bogactwo polskiej gastronomii, kultury, natury i architektury, wzbudzaj膮c zainteresowanie Polsk膮 jako wyj膮tkow膮 destynacj膮 turystyczn膮.
Kampania opiera si臋 na zaawansowanych rozwi膮zaniach cyfrowych, takich jak dynamiczne wideo pre-roll, wysokowidoczne jednostki typu slideshow oraz dedykowane wydania newslettera "Travel & Culture". Dzi臋ki precyzyjnemu targetowaniu tre艣ci, kampania dotrze m.in. do 110 tysi臋cy subskrybent贸w newslettera Smithsonian Media, w艣r贸d kt贸rych dominuj膮 osoby zainteresowane kultur膮, podr贸偶ami oraz odkrywaniem nowych miejsc.
Wierzymy, 偶e wsp贸艂praca z Smithsonian Media pozwoli nam dotrze膰 do odpowiednio dobranej grupy odbiorc贸w, prezentuj膮c Polsk臋 jako kraj pe艂en r贸偶norodno艣ci, historii i nowoczesno艣ci podkre艣la Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej. Strategia kampanii zak艂ada nie tylko efektywn膮 prezentacj臋 wizualnych i tekstowych tre艣ci reklamowych, ale tak偶e budowanie emocji i pozytywnych skojarze艅 z Polsk膮 jako destynacj膮 turystyczn膮. W kampanii szczeg贸lny nacisk po艂o偶ono na promocj臋 kluczowych wydarze艅 takich jak Festiwal Kultury 呕ydowskiej w Krakowie czy Festiwal Wratislavia Cantans we Wroc艂awiu. Opr贸cz tego promowane b臋d膮 r贸wnie偶 polskie atrakcje przyrodnicze, w tym Puszcza Bia艂owieska, Mazury czy Tatry.
Cieszymy si臋, 偶e mo偶emy wsp贸艂pracowa膰 z Polsk膮 Organizacj膮 Turystyczn膮 przy nowej kampanii, kt贸ra podkre艣la unikaln膮 gastronomi臋, kultur臋, natur臋 i architektur臋 Polski - zaznacza Jaime Duffy, Dyrektor ds. Sprzeda偶y Turystycznej Smithsonian Media. Polska to kraj o niezwyk艂ym dziedzictwie i r贸偶norodno艣ci, kt贸ry z pewno艣ci膮 przyci膮gnie uwag臋 naszych odbiorc贸w.
Smithsonian Media to cz臋艣膰 Smithsonian Institution, jednej z najbardziej presti偶owych instytucji kulturalnych i edukacyjnych na 艣wiecie. Dzi臋ki swojej szerokiej dzia艂alno艣ci medialnej, obejmuj膮cej Smithsonian Magazine, serwisy internetowe (SmithsonianMag.com), produkcj臋 tre艣ci wideo oraz kampanie marketingowe, Smithsonian Media dostarcza wysokiej jako艣ci tre艣ci o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rozrywkowym. Wsp贸艂praca z tym renomowanym partnerem pozwala Polskiej Organizacji Turystycznej na dotarcie do zamo偶nych i 艣wiadomych kulturowo odbiorc贸w w Stanach Zjednoczonych.
Starsze informacje 2025-02-17
15 lutego 2025 roku ruszy艂 Promocyjny Program Wsparcia dla Spotka艅 i Wydarze艅 (PPWdSW), kt贸rego inicjatorem i koordynatorem jest Poland Convention Bureau - Biuro Spotka艅 i Wydarze艅 Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT). Celem POT jest wdro偶enie cyklicznego programu promocji Polski na okoliczno艣膰 pozyskiwania i organizacji wydarze艅 o charakterze promocyjnym realizowanych przez podmioty zewn臋trzne.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotka艅 i Wydarze艅 (PPWdSW) stanowi narz臋dzie dla Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizator贸w Kongres贸w, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizator贸w Podr贸偶y Motywacyjnych oraz Programu Ambasador贸w Kongres贸w Polskich, kt贸rych funkcjonowanie okre艣laj膮 odr臋bne regulaminy.
Celem Programu jest udzielenie przez PCB POT wsparcia profesjonalnym organizatorom spotka艅 i wydarze艅, Ambasadorom Kongres贸w Polskich oraz innym podmiotom, kt贸re aktywnie uczestnicz膮 w procesie pozyskania do Polski mi臋dzynarodowych spotka艅 i wydarze艅 biznesowych o charakterze kulturalnym, naukowym, politycznym, sportowym czy biznesowym.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotka艅 i Wydarze艅 to drugi program, po Narodowym Programie Wsparcia dla Przemys艂u Spotka艅, wdro偶ony na pocz膮tku 2025 roku.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotka艅 i Wydarze艅 to program, kt贸rego celem jest wparcie naszej bran偶y w aktywnym pozyskiwaniu spotka艅 i wydarze艅 do Polski. To program pilota偶owy, uwzgl臋dniaj膮cy zar贸wno potrzeby bran偶y, jak i zasoby merytoryczne oraz procedury reguluj膮ce gospodark臋 finansow膮 POT. Mamy nadziej臋, i偶 wsparte przedsi臋wzi臋cia promocyjne przyczyni膮 si臋 do zwi臋kszenia liczby mi臋dzynarodowych wydarze艅 organizowanych w Polsce, wzmocni膮 pozycj臋 naszego kraju jako atrakcyjnej destynacji dla spotka艅 biznesowych oraz pobudz膮 rozw贸j lokalnej gospodarki poprzez wzrost przyjazdowego ruchu turystycznego. Liczymy, 偶e dzi臋ki temu programowi uda si臋 nie tylko skuteczniej konkurowa膰 o kluczowe wydarzenia, ale tak偶e zacie艣ni膰 wsp贸艂prac臋 z partnerami bran偶owymi i samorz膮dami, tworz膮c stabilne fundamenty dla dalszego rozwoju sektora spotka艅 i wydarze艅 w Polsce - powiedzia艂a Aneta Ksi膮偶ek, kierowniczka Poland Convention Bureau - Biura Spotka艅 i Wydarze艅 Polskiej Organizacji Turystycznej.
Promocyjny Program Wsparcia dla Przemys艂u Spotka艅 w praktyce
Prawo aplikowania do Promocyjnego Programu Wsparcia dla Przemys艂u Spotka艅 maj膮: