TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-10-05 - Linie lotnicze walczą z internetowymi oszustami

Przez fałszywe transakcje płatnicze w internecie linie lotnicze odnotowują rocznie straty w wysokości dziesiątków milionów dolarów.

reklama


Według szacunków brytyjskiego oddziału Deloitte blisko połowa ankietowanych spośród 50 światowych przewoźników odnotowała w ubiegłym roku wzrost oszustw internetowych. W wyniku takich oszust każda linia lotnicza straciła średnio 2,4 mln dol. Według innych danych np. firmy CyberSource, która zajmuje się bezpieczeństwem płatności elektronicznych w 2008 roku straty wynosiły 1,4 mld dol.

Linie lotnicze z tego powodu ulepszają systemy rezerwacji, współpracują z firmami oferującymi systemy zabezpieczeń oraz instytucjami finansowymi mającymi doświadczenie w ściganiu oszustów internetowych.

Najbardziej popularnym w branży lotniczej nadużyciem jest zakup biletu za pomocą kradzionego numeru karty kredytowej. W USA za pomocą kradzionych kart kredytowych i debetowych szajka złodziei kupowała bilety lotnicze, a następnie je odsprzedawała. Szacuje się, że poniesione przez linie lotnicze, banki i właścicieli kart straty wyniosły ponad 20 mln dol.




Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com