TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-05-12 - Internetowe biura turystyczne stają się coraz silniejszymi graczami w branży

Rynek sprzedaży usług turystycznych on-line w Polsce dynamicznie się rozwija. W 2002 roku ich udział w polskim rynku turystycznym wynosił zaledwie 2%, a zgodnie z najnowszymi szacunkami w 2006 roku wyniesie 5%, w 2100 - 10%, a w 2030 - 30%.

reklama


Sprzedające największą liczbę imprez internetowe biura podróży Travelplanet.pl, Wakacje.pl i easygo.pl notują ponad 200% wzrost sprzedaży. Jednocześnie na rynku przybywa nowych graczy (np. Travelway.pl), a doświadczeni gracze otwierają coraz to nowe serwisy (np. Travelka.pl).

Wartość sprzedaży usług turystycznych przez internet w Polsce cały czas rośnie, średnio w tempie 170% rocznie. Dlatego wielu istniejących już touroperatorów i agencji turystycznych zauważa, iż działalność ta przynosi coraz większe dochody. Samo Travelplanet.pl, jedno z największych internetowych biur podróży, w I kwartale 2006 roku sprzedało usługi turystyczne o wartości 13,6 mln zł (291% większej niż w 2005). Kolejny gracz, Wakacje.pl, w I kwartale również odnotował ponad 200% dynamikę sprzedaży.

- W 2006 roku planujemy zwiększyć obroty ze sprzedaży pakietów wycieczkowych z 28,6 mln zł do 42 mln zł, a liczbę klientów do 28 tys., z 17 tys. w 2005 roku. Szczyt sezonu jeszcze przed nami - powiedział Rzeczpospolitej Mirosław Panek, prezes Wakacje.pl, współpracującego obecnie ze 100 touroperatorami, w tym z największymi - TUI i Neckermannem.

Oprócz liczby klientów internetowych biur turystycznych rośnie również średnia wartość rezerwacji wyjazdów wakacyjnych online. W easygo.pl wynosi obecnie 4200 złotych, a w Wakacje.pl 4800 zł. A to o kilkaset złotych więcej niż rok temu.

W branży często można usłyszeć, iż działalność portali Wakacje.pl i Travelplanet.pl wypiera z rynku lokalne małe biura i stanowi coraz bardziej istotny kanał sprzedaży dużych touroperatorów.

O pozycje na polskim rynku walczy również OctopusTravel.com, polski oddział międzynarodowego biur turystycznego, który 30 czerwca 2005 r. oficjalnie zaczął działać na polskim rynku usług turystycznych sprzedawanych on-line. Według szacunków podanych przez Rzeczpospolitą w 2005 roku miał on 6000 klientów, a w 2006 roku osiągnie liczbą 10000.

Poniżej prezentujemy szacunkowe prognozy wzrostu liczby klientów wybranych przez Rzeczpospolitą internetowych biur turystycznych:

Nazwa biura2005 r. 2006 r.
Travelplanet.pl20 tys. klientów40 tys. klientów
Wakacje.pl17 tys. klientów28 tys. klientów
Easygo.pl5 tys. klientów18 tys. klientów
OctopusTravel.com6 tys. klientów10 tys. klientów



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com