TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rynek sprzedaży usług turystycznych on-line w Polsce dynamicznie się rozwija. W 2002 roku ich udział w polskim rynku turystycznym wynosił zaledwie 2%, a zgodnie z najnowszymi szacunkami w 2006 roku wyniesie 5%, w 2100 - 10%, a w 2030 - 30%.
reklama
Sprzedające największą liczbę imprez internetowe biura podróży Travelplanet.pl, Wakacje.pl i easygo.pl notują ponad 200% wzrost sprzedaży. Jednocześnie na rynku przybywa nowych graczy (np. Travelway.pl), a doświadczeni gracze otwierają coraz to nowe serwisy (np. Travelka.pl).
Wartość sprzedaży usług turystycznych przez internet w Polsce cały czas rośnie, średnio w tempie 170% rocznie. Dlatego wielu istniejących już touroperatorów i agencji turystycznych zauważa, iż działalność ta przynosi coraz większe dochody. Samo Travelplanet.pl, jedno z największych internetowych biur podróży, w I kwartale 2006 roku sprzedało usługi turystyczne o wartości 13,6 mln zł (291% większej niż w 2005). Kolejny gracz, Wakacje.pl, w I kwartale również odnotował ponad 200% dynamikę sprzedaży.
- W 2006 roku planujemy zwiększyć obroty ze sprzedaży pakietów wycieczkowych z 28,6 mln zł do 42 mln zł, a liczbę klientów do 28 tys., z 17 tys. w 2005 roku. Szczyt sezonu jeszcze przed nami - powiedział Rzeczpospolitej Mirosław Panek, prezes Wakacje.pl, współpracującego obecnie ze 100 touroperatorami, w tym z największymi - TUI i Neckermannem.
Oprócz liczby klientów internetowych biur turystycznych rośnie również średnia wartość rezerwacji wyjazdów wakacyjnych online. W easygo.pl wynosi obecnie 4200 złotych, a w Wakacje.pl 4800 zł. A to o kilkaset złotych więcej niż rok temu.
W branży często można usłyszeć, iż działalność portali Wakacje.pl i Travelplanet.pl wypiera z rynku lokalne małe biura i stanowi coraz bardziej istotny kanał sprzedaży dużych touroperatorów.
O pozycje na polskim rynku walczy również OctopusTravel.com, polski oddział międzynarodowego biur turystycznego, który 30 czerwca 2005 r. oficjalnie zaczął działać na polskim rynku usług turystycznych sprzedawanych on-line. Według szacunków podanych przez Rzeczpospolitą w 2005 roku miał on 6000 klientów, a w 2006 roku osiągnie liczbą 10000.
Poniżej prezentujemy szacunkowe prognozy wzrostu liczby klientów wybranych przez Rzeczpospolitą internetowych biur turystycznych:
Nazwa biura 2005 r. 2006 r. Travelplanet.pl 20 tys. klientów 40 tys. klientów Wakacje.pl 17 tys. klientów 28 tys. klientów Easygo.pl 5 tys. klientów 18 tys. klientów OctopusTravel.com 6 tys. klientów 10 tys. klientów
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami