TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2025-06-03 - Rainbow promuje workation
Współczesne wyjazdy służbowe coraz częściej wykraczają poza klasyczne spotkania przy stole konferencyjnym. Firmy coraz chętniej organizują wydarzenia zagraniczne, łącząc cele strategiczne z elementami integracji i motywacji w inspirujących lokalizacjach. Popularność zyskuje model workation, który staje się standardem nie tylko wśród freelancerów, ale i całych zespołów projektowych.
reklama
Choć model pracy hybrydowej zyskuje na popularności - jak wynika z badania ASM Research, rocketjobs.pl i justjoin.it z kwietnia 2024 r., preferuje go już ponad połowa (51,2%) pracowników biurowych - to wciąż relatywnie niewielu wykorzystuje elastyczność pracy zdalnej poza miejscem zamieszkania. Niestety, jedynie 24% zatrudnionych miało okazję pracować zdalnie podczas podróży, a aż 76% nigdy nie realizowało obowiązków zawodowych w trakcie wyjazdu. Co jednak istotne, 37% respondentów wyraża chęć łączenia pracy z podróżowaniem w przyszłości. To pokazuje rosnący potencjał formuły workation - odpowiadającej na potrzeby pracowników ceniących mobilność, a jednocześnie otwierającej firmom nowe możliwości motywowania i integrowania zespołów w nowoczesny sposób.
W świecie dynamicznie zmieniających się modeli pracy, coraz więcej firm dostrzega wartość niekonwencjonalnych form integracji i budowania zaangażowania zespołów. Tradycyjne wyjazdy służbowe ustępują miejsca nowoczesnym rozwiązaniom, w których równie istotne, jak strategia i planowanie, stają się relacje międzyludzkie, inspiracja oraz przestrzeń do kreatywnego myślenia. W odpowiedzi na te zmiany, firma Rainbow aktywnie rozwija segment wyjazdów biznesowych i workation dla firm.
Workation jeszcze kilka lat temu kojarzone było głównie z freelancerami i startupami, a także firmami technologicznymi działającymi w indywidualnym wymiarze. Dziś jednak ten model pracy przestaje być ekskluzywny dla wybranych sektorów. Coraz więcej firm z różnych branż, niezależnie od wielkości czy profilu działalności, dostrzega w tej formule efektywne narzędzie wspierające produktywność oraz dobrostan pracowników. Trend ten wpisuje się w globalną transformację modelu pracy hybrydowej, łącząc elastyczność z koncentracją na kapitale ludzkim. Workation umożliwia nie tylko realizację celów zawodowych w inspirującym otoczeniu, ale także wzmacnia zaangażowanie, integruje zespoły i redukuje wypalenie zawodowe - co wprost przekłada się na długofalową efektywność organizacji komentuje Maria Laskowska, specjalistka ds. HR w Rainbow.
Korzyści wskazane przez Marię Laskowską przekładają się na rosnące zainteresowanie ofertami skierowanymi do firm. W takich warunkach możliwe jest nie tylko oderwanie się od codziennej rutyny, ale także stworzenie unikalnej przestrzeni do pracy zespołowej i budowania relacji na zupełnie innym poziomie.
Obserwujemy ogromne zainteresowanie wyjazdami łączącymi warsztaty strategiczne z przygodą i eksploracją. Pracownicy wracają z takich wyjazdów nie tylko zrealizowani zawodowo, ale również z nową energią i poczuciem wspólnoty mówi Aleksandra Kosałka, Head of Groups & Incentives Department w Rainbow.
Choć dla wielu firm workation może wydawać się kosztownym benefitem, eksperci HR i menedżerowie podkreślają, że to raczej inwestycja w kulturę organizacyjną, która realnie wpływa na rotację pracowników i przyciąganie nowych talentów. Według raportu firmy Gartner z 2023 roku, aż 70% pracowników deklaruje większe zaangażowanie i lojalność wobec pracodawcy oferującego elastyczne formy pracy. Co więcej, wiele organizacji zauważa wzrost efektywności po powrocie z takich wyjazdów - zespoły lepiej się komunikują, a pracownicy częściej podejmują inicjatywę.
Firmowe wyjazdy integracyjne nie muszą oznaczać dalekich podróży, by dostarczać wyjątkowych doświadczeń. W ramach ponad 1900 projektów zrealizowanych w 78 krajach od Teneryfy, przez Grecję, po dynamiczne tourne po trzech emiratach, aż po jubileuszowe ekspedycje do Australii i Nowej Zelandii doszliśmy do jednego wniosku: kluczowy jest przemyślany program, który skutecznie łączy cele biznesowe, regenerację i budowanie autentycznych więzi zespołowych dodaje Aleksandra Kosałka.
W obliczu wyzwań związanych z angażowaniem zespołów rozproszonych geograficznie oraz rosnącym znaczeniem dobrostanu psychicznego pracowników, model workation może wkrótce stać się nieodłącznym elementem strategii employer brandingowej firm, które chcą wyprzedzać oczekiwania swoich zespołów i budować przewagę konkurencyjną na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
»»»» Starsze informacje 2025-05-27 ««««
Na sezon zimowy 2025/2026 przewidziana jest premiera nowej linii produktowej firmy - Hotele Blisko Natury. Jest to propozycja dla podróżnych, którzy pragną uciec od codziennego zgiełku, natłoku informacji i nieustannego kontaktu z technologią. Oferta obejmuje ponad 100 starannie wyselekcjonowanych, kameralnych hoteli zlokalizowanych w najpiękniejszych zakątkach świata - tuż przy plaży, pośród dzikiej przyrody, z dala od tłocznych kurortów i zgiełku metropolii.
W dobie ciągłego połączenia online coraz więcej osób odczuwa potrzebę odpoczynku nie tylko fizycznego, ale też cyfrowego. Jak pokazują badania naukowe - kontakt z naturą ma bezpośredni wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne. Przebywanie w środowisku naturalnym obniża poziom stresu, poprawia nastrój, koncentrację i ogólną jakość życia. Rainbow wychodzi naprzeciw tym potrzebom, proponując miejsca stworzone do głębokiego relaksu, wyciszenia i odzyskania wewnętrznej równowagi.
W ramach nowej linii klienci znajdą obiekty w sprawdzonych już miejscach, takich jak Los Roques w Wenezueli czy filipiński Palawan, ale także w zupełnie nowych, mniej uczęszczanych zakątkach globu. Wśród nich m.in. Andamany i luksusowe Lakszadiwy w Indiach, Koh Rong - "perła Kambodży", Koh Lipe - nazywana "tajskimi Malediwami", czy indonezyjski Lombok.
Nowa linia została stworzona z myślą o osobach, które pragną poczuć spokój otaczającego świata, obudzić się przy śpiewie ptaków, spacerować po niemal pustej plaży i cieszyć się chwilą bez potrzeby sięgania po telefon. Kameralne hotele w otoczeniu natury dają przestrzeń do regeneracji - zarówno ciała, jak i umysłu. To oferta dla tych, którzy szukają prawdziwego wypoczynku - wolnego od przymusu i napiętego grafiku dnia codziennego z dala od masowej turystyki komentuje Aleksandra Piwko-Susik, Członkini Zarządu Rainbow.
Badania pokazują, że wielu Polaków odczuwa przebodźcowanie i zmęczenie wynikające z ciągłego napływu informacji. Co trzeci ma trudność z wytrzymaniem w ciszy przez 30 minut, a tłum i hałas wywołują dyskomfort. Urlop to szansa dla wielu na odzyskanie równowagi - psychicznej i fizycznej - poprzez wyciszenie, kontakt z naturą i oderwanie się od codziennego zgiełku.
Starsze informacje 2025-05-19
Rainbow zdobył wyróżnienie - Orzeł Rzeczpospolitej - w kategorii handel i usługi niefinansowe. To wyjątkowe odznaczenie jest dowodem uznania dla firmy za jej wieloletnie osiągnięcia, innowacyjność oraz wkład w rozwój polskiego rynku turystycznego. Rainbow od lat utrzymuje wysoką pozycję na liście 500 największych przedsiębiorstw publikowanej przez "Rzeczpospolitą", co dodatkowo podkreśla znaczenie spółki w branży.
Miniony rok 2024 był rekordowy dla spółki - Rainbow wysłał za granicę ponad 805 tysięcy klientów, co oznacza wzrost o 26% w porównaniu z rokiem poprzednim. Przychody wyniosły 4 miliardy złotych, rosnąc o 23,7% rok do roku, a zysk netto sięgnął 283 milionów złotych. To najwyższe wyniki w historii firmy, potwierdzające jej stabilność i dynamiczny rozwój. Osiągnięcia Spółki nie mogły umknąć uwadze kapituły konkursu, zważywszy na ich skalę i różnorodność.
Zdobycie Orła Rzeczpospolitej jest dla nas nie tylko zaszczytem, ale również zobowiązaniem do dalszej konsekwentnej realizacji strategii rozwoju i utrzymania wysokich standardów jakości obsługi klientów mówi Piotr Burwicz, Wiceprezes Zarządu Rainbow Tours, który odebrał statuetkę.
Rainbow Tours jest członkiem Polskiej Izby Turystyki oraz od 2007 roku notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, co dodatkowo potwierdza jej transparentność i profesjonalizm. Spółka dysponuje jedną z najwyższych w kraju gwarancji ubezpieczeniowych, wystawioną przez TU Europa, zapewniając klientom pełne bezpieczeństwo finansowe.
Orzeł Rzeczpospolitej jest wyrazem uznania dla firm, które wyróżniają się na rynku osiągnięciami, stabilnym wzrostem oraz wkładem w rozwój gospodarczy kraju. Dla Rainbow jest to symboliczne potwierdzenie pozycji wśród czołowych graczy w branży turystycznej oraz motywacja do dalszego dynamicznego rozwoju i kolejnych inwestycji.
Starsze informacje 2025-05-15
Rainbow Tours, jeden z czołowych touroperatorów w Polsce, ogłasza strategiczne przejęcie 70% udziałów w rumuńskim biurze podróży Paralela 45 - jednej z najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych marek turystycznych w Rumunii. Nabycie pozostałych 30% udziałów zostanie zrealizowane etapowo w transzach do 2030 roku. Inwestycja ta stanowi kolejny krok w realizacji długoterminowej strategii rozwoju firmy.
W dniu 15 maja podpisano przedwstępną umowę nabycia udziałów w spółce Paralela 45 Turism S.R.L. Zawarcie umowy finalnej planowane jest na koniec czerwca 2025 roku, a finalizacja transakcji po spełnieniu standardowych warunków zawieszających, w tym uzyskaniu zgody rumuńskiego urzędu ochrony konkurencji.
Rainbow to jeden z największych touroperatorów działających na polskim rynku turystycznym. Firma od lat rozwija sprzedaż swojej oferty także poza granicami Polski, prowadząc aktywną współpracę z partnerami lokalnymi w państwach ościennych, głównie w Czechach, na Ukrainie, Słowacji i Litwie, co umożliwia dostęp do szerokiej gamy wyjazdów turystycznych również dla klientów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Decyzja o zakupie Paralela 45 to kolejny etap w rozwoju zagranicznym Rainbow.
Rumunia to dynamicznie rozwijający się rynek, na którym rośnie zainteresowanie zorganizowaną turystyką zagraniczną. Wzrost PKB per capita, mierzony parytetem siły nabywczej, przekłada się na coraz większą aktywność podróżniczą mieszkańców kraju. Jesteśmy przekonani, że nasze 35-letnie doświadczenie oraz know-how pozwolą nam znacząco rozwinąć ofertę Paralela 45 i wzmocnić jej pozycję rynkową komentuje Maciej Szczechura, Prezes Zarządu Rainbow Tours S.A.
Założona w 1990 roku Paralela 45 obsługuje rocznie ponad 100 tysięcy klientów, oferując szeroki wachlarz wyjazdów wypoczynkowych do popularnych destynacji, takich jak Turcja, Grecja, Egipt, Tunezja, Hiszpania, Włochy, Portugalia, Cypr czy Zjednoczone Emiraty Arabskie, z wylotami ze wszystkich rumuńskich lotnisk. Firma wyróżnia się również bogatą ofertą wycieczek objazdowych - co roku realizuje około 160 programów na wszystkich kontynentach. Paralela 45 posiada również silną pozycję na rynku turystyki krajowej, obejmującej wyjazdy nad Morze Czarne i w Karpaty, a także wakacje szyte na miarę, luksusowe usługi przyjazdowe oraz podróże służbowe. Paralela 45 ma sieć sprzedaży składającą się z 50 oddziałów w największych miastach w Rumunii, zatrudnia 220 pracowników. Bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, Rainbow planuje rozszerzenie portfolio produktów Paralela 45, wprowadzając nowe segmenty oferty oraz innowacyjne rozwiązania biznesowe. Celem jest zwiększenie konkurencyjności firmy oraz dostosowanie jej propozycji do dynamicznie zmieniających się oczekiwań klientów.
W ostatnich trzech latach Rainbow odnotowywało kilkudziesięcioprocentowe wzrosty przychodów oraz liczby obsłużonych Klientów. Osiągnięte zyski, częściowo reinwestowane są w rozwój, umożliwiając dalsze umacnianie pozycji spółki i dywersyfikację oferty produktowej. W grudniu 2024 spółka sfinalizowała zakup hotelu na wyspie Kos. Zakup Paralela 45 to kolejny krok w realizacji długoterminowej strategii rozwoju firmy.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami